Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
Advertisements

¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______. Use “Son las” with plural #’s.  Es la _______.  Use “Es la” with 1-1:59. (Since 1.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Agenda -Note-taking: Adjectives -Project: MI FAMILIA HW: Flashcards for Thursday. Project due Oct. 1 st. QUIZ ON TIME Sept. 26th.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? ¿Qué hora es? What time is it  Son las ______.  Es la _______. To tell the time…
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
¿A qué hora? At what time?  Las dos… ¿A qué hora?  La una.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
¿Qué hora es?.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
TELLING TIME IN SPANISH
APUNTES: La Hora (Time)-REV Preguntas with time: How do I start?
Telling Time in Spanish
(How to tell time in Spanish)
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
WRITE OUT THE NUMBER IN SPANISH!!!!!
La hora/Time ¿Qué hora es?.
Ser and Adjectives.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Telling Time: ¿Qué hora es?
¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
¿Qué hora es?.
Agenda -Quiz on time -Review of uses of the verb SER -Note-taking: Verb Gustar - Work on Project HW: Project…
Agenda -Notes: Verb TO BE: SER -Notes: Telling time HW: CP Pages 5-6
Agenda -Note-taking: Time HW: Packet on numbers and time
DIALOGUES You have 10 minutes to create your dialogue!
Agenda - Warm up: Give me the correct use of the verb TO BE with the following Subject Pronoun: Yo La estudiante Los profesores Tú y yo Vosotros Uds.
¿Qué hora es?.
Telling Time in Spanish
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Definite Articles “the”
Telling time in Spanish
Agenda -Fichas: Activities 1-5 Pages 22 and 23
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Son las seis de la mañana.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Escribe los números 1-30 en tus notas:
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es?.
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
La hora.
Telling time.
Warm Up Answer in Spanish ¿Qué hora es?.
La hora.
¿Qué hora es? (What time is it?).
Quasimodo: Traducir (translate)
Telling Time (Cómo decir la hora).
La hora/Time ¿Qué hora es?.
Agenda -QUIZ: Tell me the times… -Note-taking: Verb GUSTAR - Work on Project HW: Project… Flashcards on adjectives.
Hoy es martes, el 12 de septiembre de 2017
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Quasimodo: Necesitan un papel de BINGO
Telling Time in Spanish
3 Es el 4 de febrero. ¿QuÉ hora es?
¿Qué hora es?.
Transcripción de la presentación:

Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont.) - Work on Project HW: Project… Flashcards on adjectives. Study for quiz on time…

Warm Up!!! 5 segundos!!!!! 2

8:20 Es la ocho y veinte Son las ocho y veinte

11:45 Son las once y cuarenta y cinco Son las once y media

9:30 A. Son las nueve y media B. Son las diez menos treinta

12:00 pm A. Es medianoche B. Es mediodía

12:00 am A. Es medianoche B. Es mediodía

At 7:10 A. Son las siete y diez B. A las siete y diez

5:55 A. Son las cinco menos cinco B. Son las seis menos cinco

4:40 A. Son veinte para las cinco B. Son cuatro menos veinte

5:00 A. Son las cinco sharpo B. Son las cinco en punto

5:00 A. Son las cinco sharpo B. Son las cinco en punto

At what time…? A. ¿Qué hora es? B. ¿A qué hora es?

Rules for adjectives All adjectives need to agree in NUMBER and GENDER. La casA es bonitA Adjectives that en in E don’t have a gender but they need to agree in NUMBER El estudiante inteligentE La chica inteligentE If the adjective ends in a consonant, to make it plural add ES El niño veloZ Los niños velocES

Tener He has/She has: Tiene I have: Tengo Eyes: Ojos Race: Negro, Blanco Hair color: burnette: moreno (a) : rubio (a): blonde : pelirrojo (a): red-headed I am ----: Yo soy moreno (a) I have brown hair: (yo) tengo pelo café I have blonde hair: Tengo pelo rubio VS I am blonde: Soy rubio (a)

Work on Project… You may work with one person, but quietly!!! Since we don’t have computers, I want you to work on each slide, checking what you are going to write in it. We can add it up later!! Check your grammar and that the adjectives you are going to use are school appropriate. Ask me questions!!