Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont.) - Work on Project HW: Project… Flashcards on adjectives. Study for quiz on time…
Warm Up!!! 5 segundos!!!!! 2
8:20 Es la ocho y veinte Son las ocho y veinte
11:45 Son las once y cuarenta y cinco Son las once y media
9:30 A. Son las nueve y media B. Son las diez menos treinta
12:00 pm A. Es medianoche B. Es mediodía
12:00 am A. Es medianoche B. Es mediodía
At 7:10 A. Son las siete y diez B. A las siete y diez
5:55 A. Son las cinco menos cinco B. Son las seis menos cinco
4:40 A. Son veinte para las cinco B. Son cuatro menos veinte
5:00 A. Son las cinco sharpo B. Son las cinco en punto
5:00 A. Son las cinco sharpo B. Son las cinco en punto
At what time…? A. ¿Qué hora es? B. ¿A qué hora es?
Rules for adjectives All adjectives need to agree in NUMBER and GENDER. La casA es bonitA Adjectives that en in E don’t have a gender but they need to agree in NUMBER El estudiante inteligentE La chica inteligentE If the adjective ends in a consonant, to make it plural add ES El niño veloZ Los niños velocES
Tener He has/She has: Tiene I have: Tengo Eyes: Ojos Race: Negro, Blanco Hair color: burnette: moreno (a) : rubio (a): blonde : pelirrojo (a): red-headed I am ----: Yo soy moreno (a) I have brown hair: (yo) tengo pelo café I have blonde hair: Tengo pelo rubio VS I am blonde: Soy rubio (a)
Work on Project… You may work with one person, but quietly!!! Since we don’t have computers, I want you to work on each slide, checking what you are going to write in it. We can add it up later!! Check your grammar and that the adjectives you are going to use are school appropriate. Ask me questions!!