English Instructor: Alejandra Delgado Torres Cell:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los verbos >. Caer- to fall CaigoCaemos CaesCaéis CaeCaen Las gotas de lluvia caen del cielo. The raindrops fall from the sky.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
1. Tengo una pregunta..
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Saludos y despedidas.
3/24/2017 Los Saludos y Más.
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Lección Preliminar 2 Make Introductions. ¿Cómo se llama? Whats his / her / your (formal) name?.
Una Introducción A La Conversación
El calendario y la fecha
Vocabulario Capítulo preliminar.
Middle School Spanish. Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen Saquen un libro Saquen el foldable.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
(Los verbos poner, salir y traer) The Verbs poner, salir and traer Three verbs that are irregular only in their yo forms.
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
La Comida Hoy es el diecinueve de septiembre. La Comida La Pizza El Sándwich.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Saludos Y Expresiones de Cortes í a Greeetings and Expressions of Courtesy.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
(Greetings & farewells)
Hoy es martes, el diez de septiembre
Avancemos 1 Lección Preliminar
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
Pick up a review packet and speaking exam sheet from the back table.
Expresiones de cortesía
Quiz # 1 Las introducciones.
Para Empezar.
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Span 1401 Calentamiento: traduce…(translate) This book is mine (mío), but that (one) is his (suyo). This house is pretty, but that (one) is prettier. These.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
Informal and Formal Greetings
Greetings.
English Lesson 5.
¿Cómo se llama él (ella)?
MORE CONVERSATION TOOLS
Classroom Language.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
English Lesson 4.
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Greetings, Goodbyes, & Classroom Commands Pronunciación.
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Greetings, Introductions
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Saludos (Greetings).
¿Cómo se llama él?.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Greetings Spanish 1.
TAREAS DEL DE OCTUBRE INGLES KINDER.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¡Bienvenidos a la clase de español!
Él (Ella) se llama… - His (Her) name is… ¿Cómo te llamas?
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Good morning everybody! Sit down, please! Be quiet, please!
Greetings Spanish 1.
Mária Podhradská.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

English Instructor: Alejandra Delgado Torres Cell: 6141547414 Email: a.delgado.t@gmail.com

Competencias a desarrollar Competencia Morfosintáctica. Competencia Léxica. Competencia Gramatical. Competencia fonológica. Competencia Pragmática. Competencia Socio-lingüística. Competencia del discurso. Competencia del habla funcional

Competencias a desarrollar Competencia procesual. Competencia Intrapersonal. Competencia Interpersonal Competencia relacionada con cómo aprender. Competencia intercultural.

Metodología: Una Aproximación natural. Total Physical Response (TPR) Descripción de los objetos del ambiente y en fotografías. Teaching proficiency through storytelling (TPRS) Canciones y música.

Otras estrategias: Flashcards. Song. Scrapbook. Cocktail Party

Ayudando a que la clase sea mejor Reglas Peticiones No tener vergüenza. Traer la tarea. Ser educado con la instructora y los compañeros. Usar ropa cómoda Ser puntual. Apagar el celular o al menos ponerlo en silencio. Si se debe tomar la llamada, no hacer ruido y no interrumpir la clase. Tratar de dejar los niños en casa.

Game Two truths and a lie

SONGS ¿Cuáles les gustan?

Song Love me do Beatles

Greetings & Introductions Lesson 1: Greetings & Introductions

Greetings Good morning How are you? Good afternoon How are you doing? Good evening Good Night Hello Hi What’s up? Yo! How are you? How are you doing? How is it going? I’m so so I’m Fine I’m Ok I’m Excellent I’m Brilliant Thank you, and you? Thanks, and you?

Introductions Hi, My name is ________ and I’m ______ years old. What’s your name? I’m __________. My name is_________. Nice to meet you! Nice to meet you too!

Introductions Who is she? Who is he? She is __________

How old Are you? I’m _____ years old My age is ___ How old is She? She is _____ years old Her age is____ How old is he? He is _____ years old His age is____

Lesson 2: Classroom

Door

Window

Point to

Classroom

Walk

Book

Notebook

Open

Close

Chair

Sit Down

Stand Up

Table

Pick up

Put

Pen

Pencil

Piece Of Paper

Write

Take out

Put Away

Tree

Squirrel

Bag

Under

Bird

Painting

Over

Backpack

On

Next to

Inside

Outside

In front

Behind

Between

Simon says

Song Love me do. The Beatles