Taller: Fórmulas para jóvenes ante los derechos humanos, su memoria, la resiliencia y los desastres Workshop: Formulas for the youth, related to human.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interrogativos Capitulo 4A.
Advertisements

La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SABER AND CONOCER Both mean to know. Irregular in the first person yo. Saber: sé Conocer: conozco Saber: *To express knowledge of facts or pieces of information.
MORE CONVERSATION TOOLS
DEFINITION OF A ELLIPSE STANDARD FORMULAS FOR ELLIPSES
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
Exam format Unidad 4 etapa 1
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Promoting participation spaces for young people Gerardo Berthin Asesor de Políticas de Gobernabilidad & Descentralización Centro Regional de Servicios.
Questions in Spanish.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
Los meses del año ¿Cu áles son los meses del año? Los meses del año son:
ESPAÑOL 5: LA VOZ PASIVA SER Y POR. FÓRMULA  Subject + (a form of) SER + past participle + POR + agent of action  THE TENSE OF SER CAN VARY DEPENDING.
ESPAñol What do you know about Spanish?
a la clase de ESPAÑOL ESPAÑOL 1, el 4 de octubre 2017 Toma asiento
¡Bienvenidos al español!
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Answer the following questions en español.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Subject pronouns - Pronombres personales
Telling Time in Spanish
Datos Abiertos para el Desarollo
El subjuntivo en cláusulas adverbiales
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Subject Pronouns.
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
TELLING THE DAY AND DATE
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Change in departure time field trips: 1
Subject Pronouns (pronombres)
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
El Calendario Español.
Expressing the Date.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
ESPAñol What do you know about Spanish?
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Telling Time in Spanish
Forming questions.
Hace = For/Since.
Subject pronoun/pronombres en Español
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Sample Voter Guide Inserts
Subject Pronouns.
Free Basic Computer Workshops
Question Formation Spanish I Page 52.
Subject Pronouns Los pronombres.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1.
Tapas Write a sentence using each word
El mes month.
SABER.
Quasimodo: Describe the outfit of one of the people in the photo below
Possessive Adjectives
Spanish I Chapter 1 Gramática 1-2 Page 24
Saber vs. Conocer.
Cog. In Middle Childhood (ch
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Taller: Fórmulas para jóvenes ante los derechos humanos, su memoria, la resiliencia y los desastres Workshop: Formulas for the youth, related to human rights, their memory, resilience and disasters Organizado por el Comité Regional para América Latina y el Caribe, del Programa Memoria del Mundo de la UNESCO. Programado como Evento Paralelo dentro del Foro Abierto de Ciencias de América Latina y el Caribe (CILAC 2018). Organized by the Regional Committee for Latin America and the Caribbean of the Memory of the World Program of UNESCO (MOWLAC). Programmed as Side Event in the Open Science Forum for Latin America and the Caribbean (CILAC 2018). El taller tiene como objetivo que los jóvenes analicen temas como la recuperación de la memoria y el acceso a la información en los archivos públicos o privados, para que tomen conciencia de cómo pueden convertirse en agentes de cambio para ayudar a grupos vulnerables de la sociedad a adaptarse a situaciones de emergencia. The objective is to analyze issues such as the recovery of memory and access to information in public or private archives, so that young people become aware of how they can become agents of change to help vulnerable groups in society to adapt to emergency situations. Date: October 24th, 2018 Hour: 9:00 – 13:00hs Venue: City of Knowledge (Ciudad del Saber), Panama City No cost / preregister in: http://forocilac.org/en/pre-registration/ Limited to 40 assistants Interested parties are invited to reserve their place before September 30, 2018 (with the subject "CILAC Workshop / Science and Archives"), at the following addresses: luis.oporto@vicepresidencia.gob.bo ; yoliatortolero@gmail.com Fecha: 24 de octubre de 2018 Hora: 9:00 – 13:00hs Sede: Ciudad del Saber, Ciudad de Panamá Evento sin costo. Pre-registro: http://forocilac.org/inscripcion/ Cupo limitado a 40 asistentes Los interesados en participar pueden reservar su lugar antes del 30 de septiembre de 2018, escribiendo un correo electrónico con el asunto “TallerCILAC/CienciayArchivos” a las direcciones: luis.oporto@vicepresidencia.gob.bo; yoliatortolero@gmail.com