Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. Tú no ___________________ (estudiar) para ciencias. Selena y yo ____________________ (cantar) en el coche.
Anuncios Duolingo: 200 XP para el 30 de noviembre (700 total) Examen: el 18 de noviembre (miércoles)
Nuestra Meta Students will be able to tell time in Spanish.
¿Qué hora es? Es la una. Son las dos. Son las tres. Son las cuatro. Son las seis.. etc!
¿Qué hora es? Son las dos. It’s 2 o’clock. Es la una. It’s 1 o’clock Son las nueve. It’s 9 o’clock. Son las… (for times that a plural… hours 2-12) Es la… (for times that are singular … only 1 o’clock)
La hora con “y” For the first thirty minutes, it’s simple. We follow this equation: Son las (or Es la) + hora + y + minutos. 8:10 Son las ocho y diez. 9:05 Son las nueve y cinco
A few special things… If it is exactly on the hour (like 8:00 or 10:00 or 1:00), we use “en punto” to say “o’clock” or “on the dot”. If it is 15 minutes after the hour (like 8:15, 10:15, or 1:15), we use “y cuarto” instead of “y quince”. Because it is a quarter after the hour. If it is 30 minutes after the hour (like 8:30, 10:30, or 1:30), we use “y media” instead of “y treinta”. Because it is half past the hour.
Práctica: 8:00 6:05 11:10 12: 30 5:15 1:08
La hora AM : de la mañana PM (afternoon): de la tarde PM (evening… dark outside!): de la noche
Práctica: Escribe la hora! Son las dos y diez de la mañana. Es la una y media de la tarde. Son las diez y once de la noche Son las doce y cuarto de la tarde. Son las cuatro y cinco de la mañana. Es la una y uno de la mañana. Son las ocho en punto de la noche.
Práctica… Escribe en palabras (include hour, minute, and AM/PM!)
Escucha… Listen to a girl describe her school schedule. She will tell you her classes, and the times that she has those classes. Write the classes, and the times that they meet. 1. 5. 2. 6. 3. 7. 4. Ejemplo: 8th: Matemáticas (4:05 PM)