Vámonos Complete the sentence with an appropriate vocabulary term from Thursday. La _________ embrujó al hombre. El ________ es el hijo del rey y la ________.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Advertisements

¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Cuentos de hadas y leyendas el 9 y 10 de marzo. Do Now Read the paragraph, and write a summary in English. Make a list of any words you do not know. Había.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Vámonos pero por con a de porque
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
Vámonos Write these sentences out in Spanish and English. Do your best! 1) Yo prefiero jugar al fútbol americano. 2) Los amigos juegan tenis con sus raquetas.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
Vámonos Match the following terms with their descriptions. Write vocab word and description out. 1) Artículo 2) Editor 3) Periodista 4) Tira Cómica 5)
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
5.2 Possessive Adjectives. Vamonos Translate to Spanish: Jasmine's shoes Miguel's book Taylor's class.
Vámonos Complete the sentence with an appropriate vocabulary term from yesterday. 1)La _________ embrujó al hombre. 2)El ________ es el hijo del rey y.
VÁMONOS Llena los espacios y traduce las fraces. Fill in the blanks and translate the phrases 1.Yo ___________ (estar) bailando. 2.Ella __________ (estar)
Vámonos Escribe y completa las frases con la conjugación correcta del verbo en el imperfecto. 1) La princesa ________ la hija del rey. (ser) 2) Cuando.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Vámonos Completa y escribe las frases con la conjugación correcta del verbo en el imperfecto. 1)La princesa ________ la hija del rey. (ser) 2)Cuando mi.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Vámonos Traduce las frases a español: 1)The shy fairy always sang. 2)The giant was friendly and loud. 3)The dogs were very weak.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Vámonos Traduce el párrafo a español con tu información personal: When I was a boy/girl, I used to like _________ and ________. I always ________. My mom/dad.
Tarea diaria 2.1 Repaso: Select the question word or words that best complete each sentence. Hint: One will be used twice! para qué adónde cuántos qué.
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. 1) Every day, the monster ate in the.
Vámonos Passport dates: 17, 20, 21, 24, 25
Vámonos Relabel your passports: 3rd period → el 17, 18, 20, 21, 24
Para Evaluar: By now you should know…
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Vamonos Write out the questions for your reading practice and leave 1-2 spaces beneath each. ¿Cόmo se llaman los tres hermanos de Juliana? Incluye hermanastros.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Please write the following vocabulary words into your notebooks
Vamonos Write out the English pronoun and the correct Spanish correlation. Me a. Usted You (informal) b. Nosotros You (formal) c. Él.
Vámonos Write out and complete the sentence with the appropriate form of doler. Me ________ las piernas cuando corro mucho. Te ________ la muñeca cuando.
Vámonos Answer the questions in complete sentences in Spanish.
Vámonos Match the vocabulary word to it’s translation! Write word and definition. el bistec a. pepper la galleta b. cookie el helado c. juice.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Vámonos Traduce el párrafo a inglés:
Vámonos Traduce las frases a español: 1)The shy fairy always sang.
Translate the following: 1) My shoes 2) The shirt 3) The shorts
Vámonos 1) Pick up a new passport and write in today’s date: “el 30 de agosto”. 2) Write out the following times in Spanish using the five steps and.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom.
1.4 Numbers.
Vámonos Escribe las frases, y complétalas con el verbo en el tenso correcto. Ayer, yo _________ en mi casa. (estar) Cuando el chico era niño, el _________.
Vámonos Rewrite the following sentences to include a direct object pronoun. Juan ve a tí. ¿Usas el aceite? Necesitan las tijeras. ¿Tiene los números? ¿Ustedes.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Get your quiz sheet and label it with your info. It’s Prueba 3.2 and today is 10/27/16. Look over your body part notes & verbs like gustar notes.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Vámonos Yo _______ cepillo el pelo. a) nos Julio _______ ducha. b) te
Vámonos Label your passports → 5, 6, 7, 9, 12 de diciembre
1.12 Repaso 2 de septiembre.
6.2 Needs + Plans.
Vámonos Traduce las frases a español: 1)The shy fairy always sang.
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Vámonos a)Una persona que toma fotos de eventos
Vámonos Traduce las frases a español usando el vocabulario de la semana pasada. Usa el imperfecto para los verbos. Every day, the monster ate in the kingdom.
Transcripción de la presentación:

Vámonos Complete the sentence with an appropriate vocabulary term from Thursday. La _________ embrujó al hombre. El ________ es el hijo del rey y la ________. El rey vive en su ________. Las personas estaban ________ _______ ________.

Anuncios Miércoles, el 24 de febrero: Prueba 6.1 (Vocabulario) Lunes, el 29 de febrero: Duolingo (200 XP) due

6.2 Storytelling Vocabulary el 19 de febrero

Práctica #1 Vocabulario nuevo: Un gigante (giant) ¿Cómo se llamaba la princesa? ¿Cuando entró el gigante al castillo? ¿Quién apareció para ayudar a Mónica? ¿Qué hizo el hada? ¿Cómo estuvo Mónica al fin? Write out the following statements. Determine if they’re Cierto/Falso. Mónica era la heredera al trono. El baile fue en el castillo. El gigante era bueno. El gigante destruyó al castillo de Mónica. La familia vivió feliz para siempre. Práctica #1 Vocabulario nuevo: Un gigante (giant) Un monstruo (monster) Un baile (ball) Un hada (fairy) Había una vez una princesa muy bonita. Ella se llamaba Mónica. Mónica vivía en su reino con su familia, y ella era la heredera al trono. Un día, hubo un baile en el castillo de la familia royal. Pero hubo un gran problema. Un gigante entró al castillo durante el baile. El gigante era un monstruo. Era un monstruo terrible. Mónica tuvo miedo y corrió del baile. En ese momento, un hada apareció para ayudar a Mónica. El hada hizo magia y embrujó al gigante. El gigante desapareció. Mónica estuvo muy contenta, y la familia royal vivió feliz para siempre.

Práctica #2 Below are some details about the comic strip. Use these details and add your own to complete the captions. Each frame of the comic strip needs a caption between 2 and 3 sentences long in Spanish. Use at least 8 of the new vocabulary words and underline them. Helpful Vocabulary: el castillo-castle, el cerdo-pig, el hámster-hamster, el dragón-dragon, el oro- gold FYI: Había una vez=Once upon a time (there was)– you don’t need había twice