Capítulo 6: Segundo Paso

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
To make suggestions and recommendations
Advertisements

Vocabulary 6-2 Making suggestions and recommendations and turning down an invitation.
Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
Capítulo 4 Vocabulario 2 En el colegio. Palabras.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/10 – 2/13.
Conversaciones Dirigidas
Vocabulario de Capítulo 7:
Español 3: Capítulo 3 Vocabulario 2
Los lugares en la ciudad
Conversaciones Dirigidas
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
MAKING REQUESTS (Solicitando servicios o favores) (Solicitando servicios o favores)
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
1 2 Subjuntivo (a) 3 Subjuntivo (b) 4 Subjuntivo (c)
El verbo “SER” notes #2 Capítulo 3B. ¿Qué signífica “SER”? What does “SER” mean? To be. What other verb have we learned that means to be? What does “SER”
Completar las siguientes oraciones usando una de las opciones de respuesta que figuran a continuación de cada pregunta.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
El subjuntivo.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
1. When I’m hungry I eat pizza.
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
La música y las artes dramáticas
Español 3Honores – Semana 7 del 9/19 – 9/23
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Vocab. Expresate Subjuntivo o no Futuro/cond. Misc
¿Qué hora es?.
Asking for and giving advice
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 2
To make suggestions and recommendations
¡Por supuesto! / ¡Claro que sí!
¡Claro que sí! Of course!.
Para conversar: Vocabulario
1 – Me deja frío – 4 – ¿Qué has oído de…?
1 – sugiero que – 4 – recomiendo que –
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
FLACS Exam Helpful Speaking Tips
Invitations and excuses. ¿Te gustaría ir a la bolera?
2 – Videos de La receta favorita
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Extending Invitations
Definiciones de 2.1.
La música y las artes dramáticas
Making Suggestions and Responding to Them
STEM-CHANGING VERBS.
Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
CHADELEL'S SCHOOL, Simple future  FORM: will  USE: will  To describe spontaneous decisions in the moment you are talking. willgo  He will.
Calentamiento: Escribe la frase y haz un círculo en el verbo correcto.
Banda Banda was found in 1880’s..
- My cousin, who is only 2 years old, can already speak. - Can your sister play the piano? - Messi can play football very.
Unit 6 – A Talking about the future A class by Mr. Jean Paul Quiñonez Touchstone 3.
Español 2: Saber vs. Conocer
Capitulo 1 Vocabulario 2.
STEM-CHANGING VERBS.
How to write a letter or in Spanish?
Vocabulario 3.2.
You will now learn how to use the subjunctive with verbs and expressions of will and influence. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.

The Verb: TENER.
Estar Ch. 2B.
Expressing interest and displeasure
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Telling Time in Spanish
Capítulo 1B.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Lamento mucho que te pasara esto
IR + a + infinitive The simple future.
Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Capítulo 6: Segundo Paso Los T.A.s del Señor Bilsbury

Hagámoslo mañana. Let’s do it tomorrow.

It would be a good/bad idea to... Sería buena/mala idea It would be a good/bad idea to...

Sugiero que... I suggest that...

Lo siento, pero ya tengo otros planes. I’m sorry, but I already have other plans.

Es mejor que... It’s better for...to...

No te olvides de... Don’t forget to...

¿Por qué no lo dejamos para…? Why don’t we leave it for (another time)?

Gracias por invitarme, pero no puedo. Thanks for inviting me, but I can’t

No tengo ganas de (+inf.) I don’t feel like...

It’s not advisable that you…. No te conviene…. It’s not advisable that you….

Te aconsejo que... I advise you to... Quiero que Usted tome la medicina una vez cada día. I advise you to...

Tengo mucho que hacer. La próxima vez iré. I have a lot to do. Next time I’ll go.

¿Has pensado en…? Have you thought of…?

Le recomiendo a Juan que... I recommend that Juan...