Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es martes, el diez de septiembre
Advertisements

Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
E SPAÑOL 1 6° Hoy es viernes el 30 de enero. P ARA E MPEZAR Escribe el nuevo vocabulario por 1 The Homework 2.The notebook 3. The day 4. The date 5. The.
The goal for this homework is that you can practice listening and speaking Spanish. Use the audio and the written parts to repeat after the audio. Pause.
Telling Time.
Español La memoria (2) frases. Hoy vamos a…

Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
¿Q UÉ HORA ES ? W HAT TIME IS IT ? How to tell time in Spanish Students will copy all notes in purple. And complete exercises as a class.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Preparación Hoy es martes, el Primero de septiembre de 2015 Today is Tuesday, September 1st, 2015  What does it mean:  Tengo una pregunta?______________________.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
TELLING TIME IN SPANISH. What time is it? To ask what time it is, say “¿Qué hora es?”
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
This powerpoint can be found in our shared area:
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can tell time
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Frutas y vegetales In this lesson, you will learn…
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Practiquen los adjetivos con
1.12 Repaso 2 de septiembre.
La octava (8th) semana Spanish I A
Practiquen los adjetivos con
Review for MIDTERM 2016 What we’ve covered so far…
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Descripción Formas y colores
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
¿Qué hora es?.
¿Qué hora es? What time is it?
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es lunes, 7 de enero del 2008.
Telling Time in Spanish
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
uno dos tres cuatro cinco
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Telling Time.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Que hora es? What time is it?.
Ch. 1 La hora Telling Time in Spanish
Transcripción de la presentación:

Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? por la mañana con una carpeta de pero un lápiz ocho una tijera yellow and a sharpener at 7 o’clock purple how much? in the morning with a file from but a pencil 8 a pair of scissors 1

amarillo y un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? Homework Below and on the right are the 14 words you have been learning in class today. At the start of the next class you will do a quiz on these words. Your task for the next lesson is to be able to: Memorise the meaning of the words. Memorise the spelling of the words Memorise the pronunciation of the words amarillo y un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? por la mañana con una carpeta de pero un lápiz ocho una tijera This is how to complete this task: Use the strategies discussed in class to help you learn the words Using the sheet with the Spanish and English test yourself on the words. After testing each time, colour code the list of 14 words on the reverse of this sheet: Green: I can say and spell this word and know its meaning Orange/Yellow: I have difficulties with the spelling/pronunciation or meaning Red/Pink: I am struggling to learn this word. 4. Repeat 1-3 until you manage all words and can colour them green! You should do all 4 attempts to really make sure you know them.

Lists to help you memorise the vocabulary 1st attempt 2nd attempt 3rd attempt 4th attempt amarillo y un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? por la mañana con una carpeta de pero un lápiz ocho una tijera amarillo y un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? por la mañana con una carpeta de pero un lápiz ocho una tijera amarillo y un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? por la mañana con una carpeta de pero un lápiz ocho una tijera amarillo y un sacapuntas a las siete de color violeta ¿cuánto? por la mañana con una carpeta de pero un lápiz ocho una tijera Colour code green/orange/red