English Third level III Bimonthly Unit 5: Things /belogings

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-AR verbs Present tense: Los verbos regulares. There are two parts to every verb… The stem – Everything up to the ending The ending – There are 3 types.
Advertisements

Colegio Lux Mundi Cambridge English School
Stem-Changing Verbs E-I Spanish I Chapter 5-1. Info Drop –ir ending Change the E that closest to the ending Conjugate as normal Stem-Changes in all forms.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Conjugating AR verbs Kaylor Productions. Step One: Drop the -AR necesitar = to need.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
Expresiones con tener Look at each picture carefully. Write the sentence that describes the picture accurately. Pay attention to the red words and how.
Conjugation Review Level 1 Regular –AR Ending Verbs.
Señora Waters español II
HAGA AHORA 19 de agosto  My dog  Your cats  Their mother  His father  Our grandma  Her grandpas  Our relatives  Your grandson  Our aunts  His.
Take out your HW & write the longest comprehensible sentence about the picture.
Do Now Directions: Copy the following sentences and conjugate the given verbs in the PRESENT TENSE. Use the charts above to help. 1. Yo (bailar) con mis.
Things to study for Assessment. Ser and Estar What verb would I use if I saw words like Ay, ack, yum? What verb would I use if I saw siempre? What verb.
Two verbs together!!. cepillarse los dientes = to brush your teeth vestirse = to get dressed mirarse = to look at yourself in the mirror.
Calentamiento Review your Spanish I verb structures; write the following in the present tense: 1)I eat… 2)He drinks.. 3)They listen… 4)She walks… 5) You.
Survival Spanish – SPA II y III
Warm Up ENTREGA LA TAREA En el CUADERNO -P. 123 Vocab BVocab B Answers – P. 124, Vocab C, SOLAMENTE Sección 2Vocab C.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
E L DIARIO – T RANSLATE USING REFLEXIVE VERBS WHEN NECESSARY. Every morning, I get up at 5:30am. I always brush my teeth in the morning and in the evening.
Warm up Brainstorm as many verbs as you can remember. Put them into 3 lists: -AR-ER -IR.
Warm up Brainstorm as many verbs as you can remember. Put them into 3 lists: -AR-ER -IR.
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce study skills Agenda: 1.BR, discussion 2.Define.
 Objetivo: Estudiar para el examen.  Contestar y escribir las respuestas del juego.  Objective: To study for the test.  To answer and write the answers.
ALC 46 Jueves el 4 de noviembre. objetivo Yo puedo conjugar reflexivos, saber el vocabulario de los reflexivos y explicar mi rutina diaria.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Put your body projects/papers on the table in the back.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
El calentamiento Instrucciones: Fill in the blanks with the correct POSSESSIVE ADJECTIVE. 1. La madre de mi hermana es ______ madre. 2. Y usted, ¿tiene.
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
“Desarrollo y evaluación experimental de un método de desafíos de aprendizaje, asistido por un prototipo de software visual interactivo, de apoyo al desarrollo.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
Vocabulario Verbos Reflexivos. Acostarse To lie down/to go to bed Afeitarse To shave (oneself)
Las Palabras Interrogativas ¿ Quién? ¿Qué? ¿Cuándo? We are already familiar with several words used for asking information questions: ¿Cómo estás?How.
El Imperfecto Español 2.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Target: read –AR verbs for meaning
Hoy es el _____ de _____ del __________
The suffix -ing Ing= -ando, -endo
Unidad 8 – Lección 2 Objetivos de lección 2:
You have 5 minutes to fill out the information:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Antes de empezar Interrogative words – question words
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es el 9 de enero del 2014
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
Las Preposiciones Empareja las frases: Match up the Spanish and English phrases (write the letter next to the correct number. 1) next to (a) detrás de.
Content Second Unit- English *Contenido Segunda Unidad – Ingles
English Third level III Bimonthly
English First level II Bimonthly Period May 18th, 2018
Do not sit, stand along a wall; new sitting chart.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Unidad 1 Para Empezar.
English Third level II Bimonthly Period Unit 4: Recycle May 18th, 2018.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Metas: 1) I can listen to and give simple directions on how to get to places. 2) I can use direct object pronouns to refer to people who are receiving.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Hoy es lunes, veinticinco de febrero
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

English Third level III Bimonthly Unit 5: Things /belogings July 30th , 2018

Cell phone, tablet, laptop, backpack, necktie, ring, necklace, hat. Lengua Extranjera Preescolar – III Nivel Managua 30 de julio del 2018 Objetivo: nombrar y pronunciar apropiadamente algunos objetos, acciones y el uso de preposiciones. Vocabulario: Things /belongings: Cell phone, tablet, laptop, backpack, necktie, ring, necklace, hat. Review preposition of location: Above, in, on, Action verbs: Look for, dress up, wear, dry, put, spread, get, attention, organize, sort. Por este medio les facilito algunas especificaciones para el uso del CD-ROM: 1. Abrir el CD-ROM y dirigirse a la Unidad 5 “Our Things ” 2. Realizar las siguientes actividades: Activity 1 – Concentration Activity 2 – Matching Activity 3 – Sorting

Estimados padres de familia reciban cordiales saludos:   Les comparto esta presentación con el vocabulario principal de la unidad 5: “Things/Belogings”. Listen and repeat the words. (Escucha y pronuncia cada una de las palabras.)

Backpack

Cellphone

Hat

Laptop

Necklace

Necktie

Tablet

Ring