Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 6A Stem-Changing Verbs: Boot Verbs o-ue u-ue.
Advertisements

Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Tener que + inf.. Tener means to have The verb tener, when used with the word que and the infinitive of another verb, means to have to and shows obligation.
Español I El Mapa Review and Check for completion of the packet. Los Fondos Culturales Can I, please? Preguntas cubriendo Ir+a+infinitive.
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
On each slide you will see an activity, a subject and a famous person. Please write a sentence using a form of ir + a + infinitive to tell what each person.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
¿Cómo Nos Cambiaremos Este Año?. Hacer ejercicios Poner en orden mi cuarto Salir bien en los exámenes Inscribirse en un equipo Ahorrar dinero Buscar un.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Affirmative tú commands.
Montrell Taylor Joshua Hayes Kelvin Hendricks Verb Study Guide.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Calentamiento Write the answers to each question.
LOS QUEHACERES DE JORGE
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Las palabras interrogativas
HOW TO GIVE ADVICE IN SPANISH CN
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
¿Cómo Nos Cambiaremos Este Año?. Hacer ejercicios Poner en orden mi cuarto Salir bien en los exámenes Inscribirse en un equipo Ahorrar dinero Buscar un.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
SPN II Sept Test Friday: tener, hacer, poner, traer Conjugations, meaning, and Usage.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
The Verb Jugar.
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Final Exam Topics Present tense conjugations Regular and irregular
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Para Empezar veintiseis de septiembre
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Metas: I can identify my current proficiency level
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
The Verb Jugar P. 208 Realidades 1.
Enfoque: Contestar preguntas (escribir y hablar)
Meta: 1) I can review for the test by practicing when to use ser and estar and writing sentences with the long form of possessive adjectives. 2) I can.
Meta: I can identify & use vocabulary about pastimes and extracurricular activities. I can write and speak about what people do. I can make comparisons.
Tapas Say what each person is going to do: Ir + a+ infinitive
Meta: I can recall some vocab about classes and classroom objects
Metas: I can recall the days of the week, months, seasons, numbers and say what time it is. I can talk about things that I & other people do and describe.
Enfoque (Escribir y hablar): Actividad 2 del texto en p. 3
Enfoque: La Salud (lectura y preguntas)
Meta: 1) Puedo repasar los usos de ser y estar y los adjetivos posesivos para el examen. 2) Puedo leer sobre eventos y escribir cómo se sienten los participantes.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Metas: I know the days of the week, months, seasons, numbers and know how to say what time it is in Spanish. I can say all the letters of the Spanish alphabet.
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Tener Ch. 1A.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Saquen la hoja de práctica
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
Enfoque: Bailando—Usando el presente progresivo
Enfoque: Menti.com Los medios de transporte
Enfoque: Preguntas sobre tus compras (Q and A)
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Tarea.
Meta: 1) I can review how to form commands, use the present progressive (-ing verbs) and use direct object pronouns before the test. Enfoque: En LHS, ¿cómo se.
Transcripción de la presentación:

Meta: I can use resources such as my study guide, textbook, e-book student portal, and Quizlet to prepare for my final exams this week. Enfoque: Ser vs. Estar Jugar: Kahoot Review Game Start Final: Interpersonal Speaking Use laptops to do Quizlet practice with the sets Para Empezar, Capítulo 1A, Capítulo 1B and Capítulo 2A Use laptops to use e-book or online student account to review and play games.  Go to pearsonrealize.com Your username is studentID@luhsd-ca Password is your birthday YYYYMMDD

Enfoque: ¿Ser o estar? Read each sentence and choose the correct form of ser or estar from the options given. 1. Yo (soy, estoy, eres, estamos) nervioso por el examen final. 2. Nosotros (estamos, es, somos, sois) de Argentina. 3. Ella (está, eres, están, es) animadora para el equipo de la escuela. 4. Todos mis libros (es, están, son, estamos) en mi armario. 5. Tú no (son, eres, soy, estás) perezoso. ¡Siempre haces tu tarea!