METODO FILOSOFIKOAK.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La filosofía de Descartes
Advertisements

ZATIKIAK: SARRERA DBH 1. Esanahia eta adierazpena Zenbakitzailea: Zenbat zati hartu ditugun adierazten du. Izendatzailea: Osoa zenbat zatitan banatu dugun.
RACIONALISMO TEMA EMPIRISMO
EL CONOCIMIENTO 1 ¿QUÉ ES LA VERDAD? CRITERIOS DE VERDAD
EL CONOCIMIENTO 1 ¿QUÉ ES LA VERDAD? CRITERIOS DE VERDAD
Gogamena edo Pentsamendua
Egiaren Testiguaren aurrean
SASKIBALOIA.
SALMOAREKIN OTOITZEAN
ERRENAZIMENTUA BARROKOA ILUSTRAZIOA
―Non da Benitoren kontzertua?
ARO MODERNOA XV-XVIII mendeak ERRENAZIMENTUA XV-XVI mendeak BARROKOA
XIX. MENDEKO FILOSOFIA XIX. mendeko testuinguru historiko eta kulturala Zientzia eta teknikaren aurrerapena. XIX. Mendeko filosofia: korronte nagusiak.
FEDEA ETA ARRAZOIAREN ARTEKO ERLAZIOA
ERREALITATEARI DAGOKION PROBLEMA:
VI. mendea K. a.   Mileton pentsatzeko era berri bat sortu zen. Gauzen azalpenak emateko orduan mitoaren ordez arrazoia erabiltzen hasi zen. LOGOSAK.
Zenbaki arruntak eta horien arteko eragiketak
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
PLATON.
Zatiki baliokideak.
ISOMERIA.
Lurraren adina James Hutton (Lurraren teoria)
ELEMENTU GUZTIEN INDARRA OPA DIZUT
III. PROBABILITATEA PROBABILITATEAREN DEFINIZIOAK
HIGIDURA ZUZEN UNIFORMEA (HZU)
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
Fenomenoen gaineko ikerketa
BITARTEKARITZA.
HURBILKETA OROKORRA XX.MENDEKO FILOSOFOEI
ARO MODERNOA XV-XVIII mendeak ERRENAZIMENTUA XV-XVI mendeak BARROKOA
Immanuel Kant: Testuinguru historikoa
CLUB ATLETICO RENTERIAREN
Geometria-elementuak
Bat egizu Naturarekin Eckhart Tolle klik jarraitzeko.
ARRISKUAN DAUDEN ANIMALIAK
Mahaia neurtu eta pisatu behar dugu.
Denek maite dute, hain da jatorra.
ZIENTZIA.
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
PLATON: FILOSOFIA PRAKTIKOA ETIKA ETA POLITIKA.
FRIEDRICH WILHEILM NIETZSCHE
EZAGUTZARI DAGOKION PROBLEMA: METODOA
LAUKITXO LAUKITXO Jérôme Ruillier Jérôme Ruillier Editorial Juventud
EnREDados Arabako Foru Aldundiak diruz lagundutako proiektua da.
Razionalismoa Enpirismoa
Zenbaki erromatarrak.
TESTUINGURU HISTORIKOA XVIII mendea
BERREKETAK, ERROAK, ZATIKIAK ETA HAMARTARRAK
duela ehun mila urte, oinez,
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
FISIKA.
“Humek amets dogmatikotik esnatu ninduen”
GALAXIAK.
Intuizioa eta dedukzioa. Analisia eta sintesia
Lehen ziurtasuna: cogitoa
PERSPEKTIBISMOA ( ).
MATERIALISMO DIALEKTIKO ETA HISTORIKOA
METAFISIKA.
(Kalko okerrak: ‘bitartean’)
KALKULU NUMERIKOA: Funtsezko arazoa:
FILOSOFIAren HISTORIA
Energia eolikoa eta eguzki energia
Curriculuma 1.5. MATERIA.
AUTISMOA ULERTZEN Piktogramen egilea: Sergio Palao  Jatorria: Lizentzia: CC (BY-NC-SA) Egilea: Almudena Vergara Cardona Itzultzaileak:
Bi aldagaitako estatistika deskribatzailea
TOMAS AQUINOKOA: FILOSOFIA PRAKTIKOA.
Kontzientzia Sesha.
SELEKTIBITATEA Azterketaren egitura.
ENPIRISMOA Zentzu zabala
Transcripción de la presentación:

METODO FILOSOFIKOAK

METODO FILOSOFIKOAK Metodo bakoitzak ikuspegi bat du filosofiaren helburuaz eta hori lortzeko gizakiak dituen ezagutza-iturrietaz:

METODO HERMENEUTIKOA METODO ENPIRIKO- ARRAZIONALA HIZKUNTZAREN AZTERKETAREN METODOA METODO ENPIRISTA METODO TRANSZENDENTALA METODO ARRAZIONALISTA

METODO ENPIRIKO- ARRAZIONALA

Metodo enpiriko-arrazionala Aristoteles Bi ezagutza iturri: zentzumenak eta adimena Bi errealitate-maila: sentikorra eta ulergarria. Ezagutza esperientziarekin hasten da eta adimenarekin amaitzen da.

METODO ENPIRISTA

Metodo enpirista XVII-XVIII. mendeetan. Locke, Berkeley eta Hume. Ezagutzaren jatorria eta balioa zentzumenen esperientziatik dator. Izatezko egiak eta indukzio bidezko metodoa. Gizakiaren adimena jaiotzean ohol lau bat da.

METODO ARRAZIONALISTA

Metodo arrazionalista XVII-XVIII. mendeetan. Descartes, Spinoza eta Leibniz. Bi ezagutza iturrien artean arrazoimenak nagusitasuna du. Ideia argienak, nabarienak eta egiazkoenak arrazoimenetik datozenak dira. Zentzumenetatik datozenak, aldiz, ilunak eta zalantzazkoak dira.

Metodo arrazionalista Arrazoizko egiak eta dedukzio bidezko metodoa. Descartes, ezagutzaren funtsa: Ideia argi eta desberdina: Cogito ergo sum Zalantzan jar dezakegu ezagutzen eta pentsatzen ditugun objektuak kontzientziaz haratago ote dauden, baina ezin dugu kontzientziaren existentzia zalantzan jarri.