Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sra. Ratcliffe. MLI.CC3-the students compare basic elements of the target language to the English language. The students:  A Recognize similarities and.
Advertisements

LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
REPASEMOS LA TAREA Página LEA (read ) la página 35 HAGA (do) el ejercicio “Comprensión” en la página 35.
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
Vámonos Complete and write out the following sentences. 1) Yo ___________________ (necesitar) mucho para la clase de español. 2) Tú no ___________________.
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. Los hombres son inteligentes. Yo llevo un zapato rojo. El doctor es alto y.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 frases completas en español) What do you not like to do? (3 complete sentences in Spanish)
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?) Name 3 in complete Spanish sentences. Ejemplo: Yo tengo la clase de español.
V á monos Write out the following sentences in Spanish only. 1) I am studying. 2) You are dancing. 3) He is playing. 4) We are eating.
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running (correr) You are eating We are dancing.
¿Qué necesitas? ¿Qué tienes? Answer the following questions in Spanish to talk about what you have and what you need for school.
Vámonos Translate the following: 1. At school, the students have to study 2. We have to vacuum. 3. The kids have to be careful at the park.
Nuevas Clases, nuevos amigos. 6 clocks will be shown. Write the letter that corresponds to the clock that shows the time you hear.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 28, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
MATERIAS ESCOLARES SCHOOL SUBJECTS.
Lección 2 – La Clase El/la compañero/a de la clase = classmate
Which season do you think is represented by each picture?
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
1.2 Greetings.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Las Palabras Interrogativas
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Capítulo 4.1.
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vámonos Write down three things that you DID (past tense) to get ready for school this morning in Spansih. All three should be reflexive verbs- so “comer,
Vámonos ¿Cuáles clases tienes? (What classes do you have?)
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vamonos Let’s review the present progressive. Translate the following into Spanish. I am running You are eating We are dancing.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Hola, ¡buenos días!.
Write in Spanish (See pag 96)
Martes, el 27 de octubre.
Vámonos ¿Qué NO te gusta hacer? (3 cosas)
Las Palabras Interrogativas
2.8 Gustar.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Complete and write out the following sentences. Try to translate them for a +3 on your pasaporte! Yo ___________________ (necesitar) mucho para.
Las Palabras Interrogativas
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Las Palabras Interrogativas
Capítulo 4: Vocabulario 1
Vámonos Complete and write out the following sentences.
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1
Las Palabras Interrogativas
Tapas Write a sentence using each word
5.4 Verbs and Quiz.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Vámonos Find five errors in the following paragraph and correct them.
Vámonos Escribe cinco hechos (facts) de si mismo (yourself) en español. They must be gramatically correct to get a stamp! You have ten minutes instead.
Las Palabras Interrogativas
5.1 Expressing Possession with “De”
5.2 Possessive Adjectives
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes. Yo llevo un zapato rojo. El doctor es alto y moreno.

School Subjects el 3 de noviembre

Anuncios Duolingo: 200 XP para el 30 de noviembre (after Thanksgiving break) Prueba 3.1: martes el 10 de noviembre Examen: miércoles el 18 de noviembre

Nuestra Meta YO PUEDO… discutir las materias escolares MLI.IP1 The students exchange simple spoken and written information in the target language, utilizing cultural references where appropriate. The students: G. Ask questions and provide responses based on topics such as self, family, school, etc. YO PUEDO… discutir las materias escolares I CAN… discuss school subjects

Vocabulario el arte la historia la clase las ciencias el inglés la escuela la computación la literatura el examen la educación física las matemáticas la lección el español la materia la prueba los estudios sociales la música la tarea

Las clases de la escuela (escucha) Describe the schedule and have them practie by saying things like, “El lunes, yo tengo la clase de arte. Repita: arte. Yo tengo arte y historia. ¿Qué clase tengo?... “ etc.

Vocabulario el arte -- art la historia--history la clase--the class las ciencias-- science el inglés--english la escuela--the school la computación-- computer la literatura--literature el examen--the test la educación física-- PE las matemáticas--math la lección--the lesson el español-- spanish la materia--the subject la prueba--the quiz los estudios sociales--social studies la música--music la tarea--the homework

Look at the different supplies, and name 5 classes that are pictured... Ejemplo: la clase de español la clase de _________.

Escucha... Someone is going to list their schedule… listen as they discuss and write down their classes. 1: 5: 2: 6: 3: 7: 4: 8:

(include a sentences for all 7 classes that you have) Más tiempo? Escribe… ¿Cuáles clases tienes? Yo tengo… (include a sentences for all 7 classes that you have) Some other words you might need… la construcción-- construction el periodo libre-- free period ROTC--ROTC la banda--band la economía doméstica--home economics las económicas--economics For CTAE: use computer All math classes = math All history classes = social studies/history Chorus → use music weight-lifting → use PE