Prueba Oral – capítulo 5A

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear. All INFINITIVES end in –ar, -er, or -ir.
Advertisements

November 14, Parte A (10 pts.) Conversation between Ana & Miguel based on the conversation and select the phrase that tells what Miguel wants or.
This is an interactive presentation
Accents and Punctuation
English Spanish Singular Spanish plural I like me gusta(n)
How to form the Present Progressive Tense
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Saying what Someone Likes to Do Using gustar + infinitive Español 1 Unidad 3 Etapa 1.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
S.W.B.A.T. Make comparisons. I will… Complete ACTS on p.208.
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
How to form the Present Perfect Tense
Frases útiles. Necesitas tu agenda Firmo la agenda.
gustar with infinitives
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES: Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Final Project Instructions Due Mon/Tues, April 11 & 12 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
Final Project Instructions Due Friday February 24 Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
Final Project Instructions Due Tuesday, March 16th Final project should be a power point presentation with photos or a poster with photos/labels. Descriptions.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Hoy es el veinte de septiembre ¿Qué te gusta Hacer?
Gustar, Aburrir, Interesar
Gramática Lección Preliminar Created by: D. Rodríguez.
Hay 7 preguntas aquí sobre las clases y los profesores. In the #1 space on your sheet, write the ANSWERS in Spanish to the corresponding questions. In.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Repaso del vocabulario, y más descripción
WRITING A SPANISH ESSAY BY MRS. MAYER, SPANISH GRADE 7, RDMS.
Me gusta…. How to talk about what we like Me gusta leer. Te gusta leer. Le gusta leer. Nos gusta leer. Os gusta leer. Les gusta leer. I like to read.
Español 1 Doctora Tartaglione
C. #1,lunes, 1/10/12 Clima de hoy: _____________ 1 pt. Preguntas: 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo estás? Respuestas: 1. _________________ 2. _________________.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
¿Que te gusta hacer? Vocabulario 1. VERBS ALQUILAR VIDEOS 1. To Rent Videos.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
¿Cómo eres? Objectivo : In this lesson I will be able to describe different personalities in Spanish. 1. Mi madre 2. Mis hermanas 3. Mis abuelos 4. Mi.
Proyecto: Mi familia Describe your family using:
Dibujar.
Español 1: capítulo 5 gramática 2
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Pronouns of Emphasis And the verb gustar #9. Notes #8 Standard 1 on Structures : Students will use linguistically and grammatically appropriate structures.
Mi árbol genealógico Proyecto Unidad 2, Paso 1.
TOD: -AR VERBS Español 1. Review the EQs for today: What is conjugation? How do we conjugate –AR verbs in Spanish?
Gustos y Disgustos Aversiones.
¿Qué te gusta hacer?.  Talk about activities  Tell where you are from  Say what you like and don’t like to do.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
MORE CONVERSATION TOOLS
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
 La familia  La abuela  El abuelo  La mamá  El papá  La tia- aunt  El tio- uncle  Son- el hijo  Daughter – la hija  Los primos-cousins  El.
Organización de cuadernos
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
El Horario de hoy Examen/CP 15-20
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Vocabulario 1B This template can be used as a starter file for a photo album.
You will make a presentation about your family
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Tapas La llamada Complete the following telephone conversation, which takes place in Puerto Rico. —Hola. —Buenas tardes, señora León. Soy Raquel.
Due Now: Write your name on board for presentations
La familia The Family.
Spanish I Señora Hoffman-Fields
PUNTO DE GRAMÁTICA.
Transcripción de la presentación:

Prueba Oral – capítulo 5A Mi familia Prueba Oral – capítulo 5A

ORAL You will need to talk about your family in Spanish, while showing the class a picture of these family members. After you decide which 4 family members you want to describe, tell about: A: how he or she is related to you; B: his or her name; C: his or her age; and D: what he or she likes to do. Your presentation will be graded on: the number of family members you describe; accuracy of vocabulary; and amount of information. Oral Quiz: 15 pts. (1/12/11) Written Project grade on PPT presentation: 10 pts.(1/12/11) **Puntos adicionales: incorporating “fancy effects” or creativity within the Powerpoint Presentation (for example: Latin music bytes, movement…)

Mi esposo se llama Dave. Tiene 40 años. Le gusta jugar al baloncesto, tenis y fútbol.

Es mi padre. Se llama Antonio. Tiene 68 años. Le gusta ir de pesca.

Mi hijo mayor se llama Luciano. Tiene 8 años. Le gusta jugar al béisbol, tenis, y fútbol; correr; y estar loco.

Mi hijo menor se llama Giovanni. Tiene 6 años. Le gusta cantar.

Mi sobrino (el hijo de mi hermano) se llama Jacob. mi cuñada (la esposa de mi hermano) Jacob tiene 9 meses en esta foto. Le gusta comer y hacer pupú.