Día número 76 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
Advertisements

Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Due Now: Write on your notebook:
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Español 1 11 de octubre de 2016.
Adverbs & Frequency Sra. Okray.
Día número 44—español 1 CORRECT the second part of the CINCO WS
Talking about where you and others go during free time
A hacer preguntas en español
Día número 135—español 1 El 27 de marzo Horario Regular
Día número 61 Español 1—Acelerado
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Día número 71 Español 1—Acelerado
Hoy martes el 20 de diciembre
Día 74–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 35—español 1 Practice reading: AS students enter, they read a Weather Term from my list Practice ANSWERING questions in Spanish ACT 4 SING.
Día número 78 Español 1—Acelerado
Los fines de semana me gusta…
Día número 56 Español 1—Acelerado
Día 77–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 69 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Día número 68 Español 1—Acelerado
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
Día número 72 Español 1—Acelerado
La hora- Repaso ¿Qué hora es? What time is it? 8:15 1:05 11:30 6:50
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Día número 35 Español 1—Acelerado
Día número 75 Español 1—Acelerado
Día número 67 Español 1—Acelerado
Día número 58 Español 1—Acelerado
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Día número 77 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Día número 60 Español 1—Acelerado
Día número 42—español 1 RETURN the first autoprueba #1-18 for students to include in their notebook. Students PRACTICE VOC for the EXAM while I stamp the.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
Question Words.
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 66—español 1 El 29 de noviembre Horario Regular
Día número 59 Español 1—Acelerado
Wednesday el miércoles Thursday el jueves Friday el viernes
Día número 74 Español 1—Acelerado
Due Now: Write your name on board for presentations
Día número 66 Español 1—Acelerado
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 54—español 1 El 3 de noviembre día mínimo
Día número 82 Español 1—Acelerado
Día número 81 Español 1—Acelerado
Transcripción de la presentación:

Día número 76 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 12 de DICIEMBRE https://docs.google.com/document/d/18Ftg_UGJ6xw2FOx4fYpxEyPeWkXJDg-MeciKTwMs7KY/edit?ts=5a2f0c41

Recuerden de ayudar a Kimberly Serrano y Nicholas Schenone del 4 de diciembre hasta el 15 de diciembre de 2017. Necesitan zapatos nuevos o usados en buenas condiciones. ¡Muchas gracias!

y SEGUIR con los exámenes orales Español 1—Acelerado ¿Qué vamos a hacer hoy? Vamos a practicar para los exámenes finales, y SEGUIR con los exámenes orales

LAST DAY FOR MAKE UP WORK TURN IN UNUSED HW PASSES LUNES MARTES MIÉRCOLES JUEVES VIERNES 4 5 6 7 8 LAST DAY FOR MAKE UP WORK 11 12 13 14 15 RAFFLE TURN IN UNUSED HW PASSES 18 19 Final Exam Zero Per 20 Final Exams Pers 1 & 2 21 Pers 3 & 4 22 Pers 5 & 6 REVIEW FOR FINALS AND DO THE WRITTEN AND ORAL EXAMS

PREPARE for the ORAL and WRITTEN part of the Final Exam LA TAREA: FINISH the back side of the WS on Voc for the Final Exam AND study the words! PREPARE for the ORAL and WRITTEN part of the Final Exam Bring new or slightly used shoes to donate. REVIEW everything we have done, so you can get ready for the FINAL EXAM in next week. (GUSTAR; SUBJECT PRONOUNS; CONJUGATION; Time, Adjectives, Colors; Vocab; letters; numbers, etc). https://quizlet.com/SraBernal

Trabaja en la Practica para el Examen Escrito mientras (while) la Sra Trabaja en la Practica para el Examen Escrito mientras (while) la Sra.B estampa el FRENTE del WS Repaso de Voc para el examen final.

Description of yourself (personality and physically) Where you live EXAMEN ESCRITO: Practice introducing yourself to someone you just met. Include… Your name Age Description of yourself (personality and physically) Where you live What the weather is like where you live. Compare the weather during different seasons. Include but—pero and also—también. What you like and don’t like to do in general or during the different seasons. (Saying why helps get you an A.) What school you go to/ attend (asistir a) What classes you have and when; which are your favorite; why How many friends you have What your friends are like (descriptions) What you do after school (después de clases) / on weekends / with whom Farewell

Índice Nombre Per. Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil Página Fecha TEMA Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil El 23 de agosto Apuntes #2: Vocabulario para Conversación #1 El 24 de agosto Apuntes #3: Vocabulario para Conversación #2 Pg __ El 31 de agosto Apuntes #4: Vocabulario para Conversación #3 El 1º de septiembre Apuntes #5: Vocabulario para Conversación #4 El 5 de septiembre Apuntes #6: Los meses del año El 6 de septiembre Apuntes #7: ¿Cuántas preguntas has aprendido? El 11 de septiembre Apuntes #8: Los números de 0 a 20 El 12 de septiembre Apuntes #9: Los números de 21 a 33 El 13 de septiembre Apuntes #10: Los números por 10s El 28 de septiembre Apuntes #11: Stress Rules for correct pronunciation El 2 de octubre Apuntes #12: Telling Time in Spanish El 19 de octubre Apuntes #13: Los días de la semana y otras preguntas El 23 de octubre Apuntes #14:Description in 3rd person using GUSTAR

Índice El 12 de diciembre Apuntes #20: Justifying feelings Nombre Per. Página Fecha TEMA Pg __ El 30 de octubre Apuntes #15: Description in 3rd person using GUSTAR—FEM Pg ___ El 6 de noviembre Apuntes #16: What do you need to remember when you use the verb GUSTAR to tell what others like? El 8 de noviembre Apuntes #17: Conjugation Endings El 28 de noviembre Apuntes #18: GUSTAR El 5 de diciembre Apuntes #19: REPASO del verbo GUSTAR El 12 de diciembre Apuntes #20: Justifying feelings

El 12 de diciembre APUNTES # 20 Justifying feelings ESCRIBE en INGLÉS y en ESPAÑOL: I like my biology class because it is interesting. I don’t like my history class because it is boring. I like my art class because it is fun. I like to play sports because I am athletic. I don’t like to talk because I am shy. I don’t like to dance because I am reserved. I like to ride my bike in the mountains (montañas) because I am daring. I like to play sports because I like to exercise. I like to spend time with my friends because I am sociable. TRADUCE el vocabulario del otro lado del WS Repaso de Voc para el examen final mientras (while) la SraB continúa con los exámenes orales.

(A mí) me gusta mi clase de biología porque es interesante. El 12 de diciembre Practica # Justifying feelings TRADUCE: I like my biology class because it is interesting. I don’t like my history class because it is boring. I like my art class because it is fun. I like to play sports because I am athletic. I don’t like to talk because I am shy. (A mí) me gusta mi clase de biología porque es interesante. (A mí) NO me gusta mi clase de historia porque es aburrida. (A mí) me gusta mi clase de arte porque es divertida. (A mí) me gusta jugar deportes porque soy atlético/a. (A mí) NO me gusta hablar porque soy tímido/a.