Writing Prompts.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar Hoy es martes el cinco de febrero Write what each person has to do in Spanish based on the picture. Ella Él ÉlÉl.
Advertisements

Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Greetings and Farewells
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
MORE CONVERSATION TOOLS
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
PRÁCTICA PARA EL EXAMEN DE HABLAR Preguntas para los amigos.
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
Preguntas y respuestas
¡Bienvenidos al español!
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
TenerTener to have. yo tengo I have tú tienes you have (informal)
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Lección 1 Subject pronouns and the verb SER
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
How old is your friend? Example: Tengo: I have Tienes: he/she has
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Escriban en sus apuntes
How do you respond to the following greetings in Spanish?
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Meeting & Greeting Others
Personal Questions & Greetings
¡Bienvenidos al español!
Audio Blog Type your name here.
Saludos (Greetings).
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
What do these people have in common?
What do these people have in common?
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Hoy es lunes , el 9 de mayo de 2016 Today is Monday, May 9 , 2016
Preguntas y respuestas
Yo puedo… I can introduce myself and others
Día número 24 Español 1—Acelerado
Translate the following passage from Spanish into English
PRESENTACIONES Y SALUDOS
MY BIOGRAFHY. MY NAME IS: JULIAN BUITRAGO I am 18 years old.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Las Introducciones y Frases Básicas
Lección 1A.
Capítulo 1 Mis amigos y yo.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Speaking Assessment Practice
Greetings Spanish 1.
Getting to Know You Phrases
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Lección 1A.
Bell Ringer: Define the following terms
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Bell Ringer: Match the English to Spanish
What do you know about 5 de Mayo? Where is it celebrated?
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Singular  Plural, Plural  Singular
Answer the following questions in complete sentences in Spanish.
Lección 1A.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Subject Pronouns Ch. 1B.
Greetings Spanish 1.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Mária Podhradská.
ACTIVITY 2 Information, their names, where they are from and what they do for a living.
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Writing Prompts

Writing Prompt #1 Introduce yourself. Introduce someone else (friend/family member). *¡Hola! ¿Cómo estás? *Te presento a ___________ ¿Cómo te llamas? ¿Cuántos años tiene? ¿Cuántos años tienes? ¿De dónde es? ¿De dónde eres?

Ejemplo #1 Hello! I am doing very good today. My name is Allyson Vaughan and I am 16 years old. I am from Jacksonville, FL. I present to you Jasmine. She is 11 years old and she is from Jacksonville, FL (Example is done in English but prompt must be in Spanish.

Must be at least 6 – 7 sentences minimum. Writing Prompt #2 What did you learn about Spanish people based off the cultural presentation/activity from Friday, August 26, 2016? What are your thoughts/beliefs/ideas on immigration? Must be at least 6 – 7 sentences minimum.