#1 #2 #3 #4.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Welcome to... A Game of Xs and Os. Another Presentation © All rights Reserved
Advertisements

Exprésate Uno Capítulo 6
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
¿Qué hora es? How to tell time in Spanish. To ask someone for the time  In Spanish, to ask what time it is, you say What time is it?
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS. Español.. En el restaurante  ¿Qué quisiera para tomar?  Me gustaría un té, por favor.  Enseguida se lo traigo.  ¿Nos recomienda.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
La comida del restaurante
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
El 12 de septiembrelunes Calentamiento Haz una lista de los verbos irregulares del Espanol II. Make a list of irregular verbs from Spanish II. El objetivo.
Chapter 8: Buen Provecho Español 2 Ordering in a restaurant Talking About How Food Tastes.
Dar / comprar / traer I.O., I.O. It’s off to work we go…
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
¡A conversar! Cap. 6 Find a partner.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Vocabulario del Restaurante
BUENOS DíAS BUENAS TARDES BUENAS NOCHES
HOLA.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Oír: to hear Hacer: to make/do Poner: to put.
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
Getting to know you more!
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Hoy es Viernes El 11 de Agosto del dos mil diecisiete
“I am weird”…verbs. a.k.a. “yo –go” verbs.
Calentamiento: Escribe la frase. Completa con la palabra apropiada.
Español 2: Capítulo 7 Vocabulario 1
Calentamiento: Write the whole sentence
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Yo Irregulares “-Go” in the Yo.
Tapas Traducen: 1. She orders enchiladas.
A: Do you know if there is a supermarket around here?
Practice Interpersonal Speaking
Situación 4 – El Tren With audio (double click on and open to listen to audio) By Sol Sáez.
¿Me trae un plato limpio, por favor?
Las frutas.
Español 1: Capítulo 6 Vocabulario 1
Who Wants to be a thousandaire? How to setup the game:
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
ESPAÑOL 1: CAPÍTULO 6 VOCABULARIO 2
EL RESTAURANTE.
El Restaurante Parte 1. El cliente.
Para Empezar P. 4 – más saludos p. 4.
Vamos a practicar los pronombres dobles
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Situaciones Favor de hacer una oración para las fotos.
¿Me trae un plato limpio, por favor?
What do you have for breakfast?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
Stem-changing verbs e i Sra. Lear Spanish 1
Bell Work WB 4.5 E.
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
GO verbs.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer: to know (people) Hacer: to make/do.
De primer plato… De segundo plato… De postre… Para beber…
Español 2: Capítulo 7 Vocabulario 1
You have learned that direct and indirect object pronouns replace nouns and that they often refer to nouns that have already been referenced. You will.
Transcripción de la presentación:

#1 #2 #3 #4

Ask the waiter to bring you [a menu]. Tell him/her that you will bring it to him/her immediately.

Ask the waiter to bring you [a menu]. ¿Nos trae un menú? ¿Me trae un menú? ¿Puede traerme un menú? Tráigame un menú. (usted command) Tráeme un menú, por favor. ¿Podría traerme un menú? Tell him/her that you will bring it to him/her immediately.

Ask the waiter to bring you [a menu]. ¿Nos trae un menú? ¿Me trae un menú? ¿Puede traerme un menú? Tráigame un menú. (usted command) Tráeme un menú, por favor. ¿Podría traerme un menú? Tell him/her that you will bring it to him/her immediately. Por supuesto. Inmediatamente se lo traigo. En seguida se lo traigo.

Ask the waiter to bring you [the bill]. Tell him/her that you will bring it to him/her immediately.

Ask the waiter to bring you [the bill]. ¿Nos trae la cuenta? ¿Me trae la cuenta? ¿Puede traerme la cuenta? Tráigame la cuenta. (usted command) Tráeme la cuenta, por favor. ¿Podría traerme la cuenta? Tell him/her that you will bring it to him/her immediately. Por supuesto. Inmediatamente se la traigo. En seguida se la traigo.

Ask the waiter/waitress what he/she recommends to you all to have for dinner. Tell him/her that the daily special is very good. Recommend it to them.

Tell him/her that the daily special is very good. Ask the waiter/waitress what he/she recommends to you all to have for dinner. ¿Qué nos recomienda para cenar? Tell him/her that the daily special is very good. Recommend it to them.

Tell him/her that the daily special is very good. Ask the waiter/waitress what he/she recommends to you all to have for dinner. ¿Qué nos recomienda para cenar? Tell him/her that the daily special is very good. Recommend it to them. El plato del día está muy sabroso. Se lo recomiendo.

Ask the customer how the chicken is. respond Answers can vary

Ask the customer how the chicken is. ¿Cómo está el pollo? ¿Qué tal está el pollo? respond Answers can vary

A: ¿Qué tal está __________? B: Está muy [watery] No se ____ recomiendo.

A: ¿Qué tal está __________? el gazpacho A: ¿Qué tal está __________? B: Está muy [watery] No se ____ recomiendo.

A: ¿Qué tal está __________? el gazpacho A: ¿Qué tal está __________? B: Está muy [aguado]. No se ____ recomiendo.

A: ¿Qué tal está __________? el gazpacho A: ¿Qué tal está __________? B: Está muy [aguado]. No se ____ recomiendo. lo

A: ¿Qué tal están __________? B: Están un poco [burnt]. No se ____ recomiendo.

A: ¿Qué tal están __________? las habichuelas A: ¿Qué tal están __________? B: Están un poco [burnt]. No se ____ recomiendo.

A: ¿Qué tal están __________? las habichuelas A: ¿Qué tal están __________? B: Están un poco [quemadas]. No se ____ recomiendo.

A: ¿Qué tal están __________? las habichuelas A: ¿Qué tal están __________? B: Están un poco [quemadas]. No se ____ recomiendo. las

A: ¿Qué tal está _____________? B: Say it’s very good, and… I recommend it to you!

A: ¿Qué tal está el flan de vainilla? B: Say it’s very good, and… I recommend it to you!

A: ¿Qué tal está el flan de vainilla? B: Hoy está: [rico/sabroso/riquísimo]. I recommend it to you!

A: ¿Qué tal está el flan de vainilla? B: Hoy está: [rico/sabroso/riquísimo]. Se ________ recomiendo.

A: ¿Qué tal está el flan de vainilla? B: Hoy está: [rico/sabroso/riquísimo]. Se ________ recomiendo. lo To you it I recommend

¿Me puede traer _______? Se _____ traigo en seguida.

¿Me puede traer _______? Se _____ traigo en seguida. un menú

¿Me puede traer _______? Se _____ traigo en seguida. un menú lo