I’ve got BETTER things to do than drugs.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sp. 3 Vocabulary c.5-1 Expressing agreement, qualified agreement, disagreement and what others say and think.
Advertisements

What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
1 Las preguntas 2 1. ¿Qué? 2. ¿Quién? / ¿Quiénes? 3. ¿Cuál? / ¿Cuáles? 4. ¿Cómo? 5. ¿Cuándo?
Tener.
Los Mandatos Unidad 3.
Venir (a/de) Tener Expresiones con “tener”
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
Vocabulario Mini Cuento D- ¡Qué mala suerte! la saluda/la saludó- she/he greets her/she/he greeted her empieza a/ empezó a – she/he begins to/ she/he began.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
Where do I go to get things (in my community)? I can describe and request what I need. Warm- up: Organiza en dos grupos: plural nouns and singular nouns:
(Tener) que + Verb(-ar,-er,-ir) TO HAVE TO….. Showing obligation or necessity to do something.
Negative tú commands Don’t run Don’t take drugs Don’t forget to do your homework Don’t cheat Don’t chew gum loud Don’t eat doughnuts Don’t drink my coffee.
Comparatives. What is it? Oddly enough, we use comparatives to compare two things. So far, we’ve learned how to compare things using the phrase “más ….
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Vale ¡Aquí estamos, y sólo es la una.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Buenos Más que un caso de marketing
 Put verb in 3 rd person singular form (él/ella/usted)  Example: Hablar – habla = speak Correr – corre = run Escribir – escribe = write.
Conjugating AR verbs Kaylor Productions. Step One: Drop the -AR necesitar = to need.
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
“Perfect” Mamen Ripoll Usa el ratón a tu gusto pero sin prisas.
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Las posesivas. Lo basico Mi- my Tu- your Su- his/ her/ your(Usted) Nuestro, nuestra- our Su- their/ your (Plural)
Al Mundo Dios Amó Por Jaci Velasquez. Sinopsis John (Juan) 3:16, NVI: 16 Porque tanto amó Dios al mundo, que dio a su Hijo unigénito, para que todo el.
U3L2. Comparatives Comparatives (comparativos) are expressions used to compare two or more people or things. In English, comparative adjectives are formed.
MY FAVORITE PHILOSOPHY (MI FILOSOFIA FAVORITA) A man with one watch knows what time it is; (Un hombre con un reloj sabe que hora es) A man with two watches.
Day 4 Bell Work- Unscramble These to Make Sentences 1. Clarisa/llama/se 2. me/Sarah/llamo 3. bien/gracias/estoy 4. señora/noches/buenas 5. que/tengo/irme.
Π “I’m in love with you”
WHERE DO WE COME FROM: Introduction to Tolerance Lourdes Rubio LPC Counselor-Kenmore.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Capítulo 5 Primer Paso. Bueno, puede ser, pero...
Héroes Hoy he vuelto a pensar que todo saldra bien Y aunque asomen las dudas, nunca me hundiré Todo el valor que hay ^en tu interior Guiará tu camino.
Indirect object pronouns. En el centro comercial o el mercado Vas de compras para comprar unos regalos para tu familia y tus amigos. Usa oraciones completas.
Molding Mathematicians Matemáticas. Objectives/ Objetivos Learn how to read & use CST report / Aprender leer y usar el CST Learn the 10 ways to support.
¿Cuántos años tienes tú? ¿Cuántos hermanos tienes tú?
El verbo: IR. Yo voy Nosotros/as vamos Tú vas Él/ella/ud. va Ellos/ellas/uds van.
Expressing Obligation with TENER QUE and HAY QUE.
Trabajo de timbre  ¿Cuál es el quehacer que no te gusta o odias hacer como máximo en tu casa?  Odio (no me gusta) mucho en mi casa. a. pasar.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
Storyboard guión gráfico Public Service Announcement Anuncio de servicio público.
Español 3 Hoy es viernes el 9 de enero de La Campana Contesta las preguntas usando el artículo Las dos caras de una frontera. 1. ¿En tu opinion.
Expresar Obligación. The verb expression tener que can be used to indicate obligation. We use the formula tener + que + infinitive Let's look at some.
Español 2 y 3 29 y 30 de octubre de Contesta las preguntas: 1. ¿Cómo es tu mejor amigo? 2. ¿Quién es más cómico en la clase de español? 3. ¿Eres.
Presentaciones Know: Free time activities Understand: The use of verb ‘gustar’ to express likes and dislikes Be able to: Introduce yourself by saying what.
MY WAY Frank Sinatra MARILYNMONROEMARILYNMONROE Ligue o som.
¿Qué hora es? Son las diez y cuarto Son las ocho y cuarto.
Avancemos 2 – Lección Preliminar (p9). The verb TENER means TO HAVE. It uses the ER verb endings, except in the YO form.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Espanol III – 1 de diciembre Hand in your homework on the front table. If you forgot to do it don’t cheat and slapdash through it. Hand it in late. 10%
Hay que & Tener que. To talk about things someone must do, use these two formulas: Hay + que + infinitive Tener + que + infinitive.
Valentine’s Day Hearts
Conversaciones ESPAÑOL 2H, 3 PROFE FRANTZ
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Tener = to have tengo tenemos tienes tenéis tiene tienen 1.
Mandatos Dilo Quiz! Me. Listen Stand Up Sit down!
VOTED THE BEST OF THE YEAR (ELEGIDO MEJOR DEL AÑO)
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
Hagan Ahora: Hoy ________________________. Escriban el lugar dónde se puede encontrar en la casa. 1. la ducha 2. la cama 3. el inodoro 4. el fregadero.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Music: Hello - Lionel Richie
Drogas.
Cinco consejos para el examen oral
Harborside Elementary Harborside Elementary
En la clase Vocabulario
[C] Describing Locations: Estar
El verbo estar to be.
Transcripción de la presentación:

I’ve got BETTER things to do than drugs. Expand your mind … Step it up … Raise your voice … Better your game … @ your library @ your library @ your library @ your library

DRUG FREE DRUG FREE DRUG FREE DRUG FREE The Healthy Way To Be! @ your library @ your library @ your library @ your library

BELIEVE ACHIEVE SUCCEED BELIEVE ACHIEVE SUCCEED BELIEVE ACHIEVE DRUG FREE BELIEVE ACHIEVE SUCCEED DRUG FREE BELIEVE ACHIEVE SUCCEED DRUG FREE DRUG FREE @ your library @ your library @ your library @ your library

Le doy la espalda a las drogras Tengo MEJORES cosas que hacer que usar drogas Dile “NO” a las drogas Sigue tus suenos ~ Le doy la espalda a las drogras no uses drogas @ su biblioteca @ su biblioteca @ su biblioteca @ su biblioteca

Orgulloso de ser libre de las drogas Tengo MEJORES cosas que hacer que usar drogas Las Drogas borran tu mente Sigue tus suenos ~ Orgulloso de ser libre de las drogas no uses drogas no uses drogas @ su biblioteca @ su biblioteca @ su biblioteca @ su biblioteca