Etapa Preliminar Item La Cubierta Índice 1-4 Las Tapas 5 Hoja de EP 6

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC 58 Hoy es viernes el 24 de febrero de Escribe el número de sílabas para cada palabra. Si necesita un acento, inclúyelo. Thank you for having.
Advertisements

El calendario 20 puntos. For each calendar date (box) you will write out in Spanish the answer the the question “¿Cuál es la fecha de hoy?” –Ejemplo:
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
ALC 111 Miércoles el 9 de marzo.
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
LOS QUEHACERES DE JORGE
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
Masculine Femenine Singularunmuchounamucha cuantopococuantapoca Pluralunosmuchosunasmuchas cuantospocoscuantaspocas Next.
 ¿Cuánto cuestan esos zapatos?  ¿Cuánto cuesta el vestido rosado?  ¿Te gusta esta falda?
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer. They cannot be used interchangeably. Note the irregular yo forms. Copyright © 2008 Vista Higher.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Para hacer ahora Identifiquen:
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Learning Objective By the end of the lesson you… Will be able to ask the way to a place in a school Will be able to give directions to the place.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write the appropriate subject pronoun in Spanish for the following: – Cristina – Manuel y yo – Mary, Erika y Emily.
¿Qué hay en la sala de clases?
Los guantes La sudadera Las sandalias
The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish. Because most of their forms are irregular, you will have.
Alter-Ego Project Exercise 1
Nouns (Los sustantivos) Español
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
ARE YOU READY FOR HALLOWEEN?.
Para hacer ahora Identifiquen:
802 (Pd.5; room B2) COPY the following lesson into your notebook
801 (Pd.9; room 210) COPY the following lesson into your notebook
In Lección 1, you learned how to conjugate and use the verb ser (to be). You will now learn a second verb which means to be, the verb estar. Although.
Día 11.
Jueves, el 22 de septiembre
601 pd. 5 COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY, FEBRUARY 24th Whatever.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Para hacer ahora Identifiquen:
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
Classroom Phrases.
Para hacer ahora Identifiquen:
The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish. Because most of their forms are irregular, you will have.
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer
Spanish has two verbs that mean to know: saber and conocer
DUE NOW: Place homework on entrance table.
La Clase de EspaÑol.
The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish. Because most of their forms are irregular, you will have.
Práctica para el examen oral 2.1
Antes de empezar ¿Cuáles colores se encuentran (are found) en tu dormitorio (bedroom)?
Describe el pelo de las personas.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Día número 81 Español 1—Acelerado
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Get your data folder and be filling in grades missed
Tapas ___ una vecina a. trabajador
Tapas Escribe la hora en números. 1. Son las dos menos cuarto.
Objectives Greeting teacher and others in Spanish using common phrases. Knowing Spanish speaking countries and how to say the nationality of a citizen.
Hola, ¿qué tal?.
Transcripción de la presentación:

Etapa Preliminar Item La Cubierta Índice 1-4 Las Tapas 5 Hoja de EP 6 Perfecto Bien Regular No hecho La Cubierta Índice 1-4 Las Tapas 5 Hoja de EP 6 Mi Vida Loca 7-8 2 estampillas y 4 actividades de MP 9 Paquete de Esp. 1 10 Examen EP Posible de /100 Honestly evaluate your work for each of the items above and place an “x” in the appropriate column. The final decision will be determined by the teacher. Honestly evaluate your work for each of the items above and place an “x” in the appropriate column. The final decision will be determined by the teacher.