Leadership through Communication: Make it relevant

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Actividades interactivas y de comunicación II
Advertisements

England 2009 By Laura and Kieran. Introduction The aims of the project are to further develop the partnership between the staff and students in our schools.
Las palabras afirmativas y negativas.
Las Palabras negativas y afirmativas
Mi vida como un/una________ Title your childrens book. Make sure your book is at least 250 words long. You and your partner should include a minimum of.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Saying What Just Happened with acabar de
Notes on verbs conocer, hacer, oir Table of contents Notes #4.
Using ser de to express origin
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
COMPETENCIAS COMUNICATIVAS
COMMON NEGATIVE WORDS IN SPANISH N. González
Leadership through Communication : Make it relevant William Brown Institute of Notre Dame Baltimore, Maryland Northeast Conference on the Teaching of Foreign.
1 El verbo estar 2 Identify the following items:
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/3 – 3/7 1.
Listening activities The basics.
Las palabras afirmativas y negativas
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 10 – 10/7 – 10/11.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
“Ser” vs “Estar” 2 forms of “to be”. Using this picture, make up a story about this guy: ¿Cómo se llama? ¿De dónde es? ¿Dónde está? ¿Cómo es el hombre?
3 Palabras negativas y afirmativas 1. The most frequently used negative words in Spanish are: Lección 2 nada nadie nunca ni... ni ninguno (ningún) 5 Unidad.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/17 – 2/20.
Conversación Simulada Aquí es el número que necesitas usar: (951)
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/18 – 2/21.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Affirmative and Negative Words Capítulo 8 25/11/13.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
El pretérito y el imperfecto Acuérdense de P-WATER: P- physical description Ella es alta. Ella era alta. Nosotros tenemos sed. Nosotros teníamos sed. Paolo.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/29 – 10/3.
La letra con risa entra Building Listening Skills through Humor
PICK YOUR NEW ASSIGNED SEAT QUASIMODO:. TAREA: 1. I give him the ball. Subject: I DO: the ball IOP: him 2. Give him the book. Subject: You (understood)
Las palabras negativas
PRINCE ROYCE. Lotería de Capítulo 12 Write six words on a strip of paper and tear each word off as we come across it as long as it’s to the left or the.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/23 – 2/27.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 32 – 3/10 – 3/14.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Buenos dias/Tardes Chicos 1.Saquen su Bellwork sheet 2.Empiezen a trabajar.
Monterrey, Nuevo León a 26 de noviembre de  En este escrito reflexivo hablaré sobre los siete saberes necesarios para la educación del futuro,
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Cornell Notes Set up your notes page like that one  Notes will always go on the RIGHT side; if you need to use more pages, tape them in! The present tense.
SABER VS. CONOCER. Saber-to know  To express knowledge or ignorance of a fact  Yo sé su numero de teléfono.  Ella no sabe donde esta su pluma.  To.
DEFENSA DE LA ALEGRÍA ( Fragmento) Defender la alegría como una trinchera defenderla del escándalo y la rutina de la miseria y los miserables de las.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 31 – 3/9 – 3/13 1.
Leadership through Communication : Make it relevant William Brown Institute of Notre Dame Baltimore, Maryland Maryland Foreign Language Association October.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Present tense of Querer with infinitives p. 90. To say what you or others want, use a form of the verb querer. The form you use depends on the subject.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
Hola Pg Los Colores y Animales. Objectivos 1. Students will combine animal, color and size vocabulary to form simple sentences. 2. At the end of.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 24 – 1/19 – 1/22.
Hoy es el 16 de octubre, Hoy es miércoles. La pregunta: Lean el fondo cultural en la página ) What is a metate? 2.) What do you think Rivera wants.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 28 – 2/15 – 2/19.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 29 – 2/22 – 2/26.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
1 – Mandato + – 5 – Presente Progresivo –
Breaking Down Global Competence
Mis mascotas/my pets.
Hoy vamos a..... escuchar y entender un rap en español
Transcripción de la presentación:

Leadership through Communication: Make it relevant William Brown Institute of Notre Dame Baltimore, Maryland Maryland Foreign Language Association – October, 2012

Summary of content Crazily sane… Connection to L2 Learning Pshng stdnts 2 grb mre lng thn Openings Making connections with humor Seize the moment Games, cooperation and leadership The picture as a generator of the word

Paulo Freire “Nosotros aquí como educadores y educadoras o somos un poquito locos o no haremos nada. Si, sin embargo, fuéramos solamente locos nada haríamos tampoco. Si fuéramos solamente sanos también nada haríamos. Sólo hay un camino para hacer algo, es ser sanamente loco o locamente sano.” Paulo Freire

Making Connections El humor

Pushing students to confront more language… BTTR THX Grx Hla, ¿cm stá?

Making a Wordle

La historia

La tecnología

El Humor Visual

El Humor Visual

Una foto para comentar.

Unos chistes… El cuaderno de matemáticas Un chiste para los reflexivos El conejo y el ciempiés El choque – el caracol y la tortuga Un relato en el pasado El hombre, el burro, el perro

Chistes de cinco segundos Sobre los colores Ella está vestida de caja fuerte… …sólo ella sabe la combinación. Los números 3 30 tienes que ser sincero…

La conversación: más allá del texto La emoción estimula la conversación… “Estoy furiosa…”

La conversación: más allá del texto

El Fotosimbolismo Use photographs to elicit words, themes,

El Fotosimbolismo

El Fotosimbolismo

Fotosimbolismo

Cooperative Games Use to develop preterite-imperfect Do a read aloud community activity Use to introduce a discussion topic

Los juegos Use to reinforce vocabulary

La educación y liderazgo

Leadership through Communication Avanzar más allá de la repetición Ofrecerles a los estudiantes más de lo que poseen Conexiones – el humor

Leadership through Communication Promover la comunicación. Punto. …relevante Promover el pensamiento crítico. Así fomentar el liderazgo.

Muchas gracias Defender la alegría como una trinchera defenderla del escándalo y la rutina de la miseria y los miserables Defender la alegría Mario Benedetti - Uruguay

… y pa’lante Dale que la marcha es lenta Pero sigue siendo marcha Dale que empujando el sol Se acerca la madrugada Alí Primera - Venezuela