Egyptian Kingdoms Pages 36-40.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Review of nouns, articles, and the masculine/femeinine concept.
Advertisements

This is an interactive presentation
Ay Dios mio! Me quiero ir a la casa!
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
Define, conjugate and give an example of each of the following verbs’ use in 1st and 3rd person singular: IR HACER ESTAR SER.
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
Los días de la semana.
SQR Chapter 11 due Friday Today we will learn how the class works (es lo que vamos aprender hoy) Topic Sentence Main Idea: with transitional phrase: Thus,
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Cómo escoger libros Justo para Mí 1. Mira la portada. 2. Lee el título y el autor. 3. Lee la contra- portada. 4. Hojea el libro. 5. Lee la primera página.
Capítulo Uno: Primer paso
The Gupta Dynasty Presented By: Ms Soler. Como la Dinastía Gupta le sedó poder a los gobiernos locales? How the Gupta Dynastys give power to its local.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
El Imperfecto The Imperfect. Quick Review Spanish has two past tenses the preterite and the imperfect.
EL IMPERFECTO. 1. Used to (or would) Expresses the idea that something happened repeatedly in the past. todos los días cada día siempre frecuentemente.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Making comparisons In this slide show, well look at ways of expressing differences and similarities.
Hoy es martes, el 21 de febrero de Yo puedo… Form the contractions al and del. La Entrada – Contesta las preguntas. 1.¿Quienes están en la sala de.
Persian Empire.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Hoy es martes, el diez de septiembre
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
La Escuela Español 1 Tema 2 Página 96. Cápitulo 2A Vocabulario.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
` Las Ofrendas. Reason for Creating una Ofrenda 1.To Remember the person who died: How they played an important role in our lives To remember the good.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Use Preterite vs. Imperfect.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÈS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el 2 de febrero del 2012 Propósito # 28: ¿Cómo repasamos para el examen de la Unidad 7? Actividad Inicial: Escribe.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
1 Day 4- Present tense conjugations of Regular –AR verbs An Online Learning Module Adapted from PowerShow.com Los Verbos Regulares.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
Adivina quién soy Una autobiografía breve. Purpose Use what you know from Spanish 1 to describe yourself Trade and then read aloud to guess who the person.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
M ATERIAL DE CONTINGENCIA INGLÉS 4 TO AÑO TODAS LAS SECCIONES Prof. Emily Chávez.
Las Preguntas (the questions) pg
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
Title: Geocultura Santo Domingo
Gustos y Disgustos Aversiones.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Let’s learn the verb “to be” in Spanish
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
First Grade Dual High Frequency Words
Indirect Questions First Day on the Job 11 Focus on Grammar 4 Part X, Unit 28 By Ruth Luman, Gabriele Steiner, and BJ Wells Copyright © Pearson Education,
Development of the concert programme
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Egyptian Kingdoms Pages 36-40

Main Idea History and You: Egyptian history is divided into three major periods called kingdoms. History and You: Why might periods of political stability also be times of cultural achievement?

I. Introduction A. The three periods, Old Kingdom, Middle Kingdom, New Kingdom, were marked by political stability, strong leadership, building projects, cultural activity. A. Los tres períodos, viejo reino, reino medio, nuevo reino, fueron marcados por la estabilidad política, dirección fuerte, proyectos de edificio, actividad cultural.

I. Introduction B. 3100 B.C.: Menes unites Upper and Lower Egypt into a single kingdom and creates the first dynasty. B. 3100 B.C.: Menes une Egipto de arriba y Egipto de bajo en un solo reino y crea la primera dinastía.

II. The Old Kingdom A. 2700 B.C.-2200 B.C.-age of prosperity and splendor, with powerful monarchs called pharaohs (“great house”) A. 2700 B.C. - 2200 B.C. - edad de la prosperidad y del esplendor, con los monarcas de gran alcance llamados pharaohs (“gran casa”)

II. The Old Kingdom B. Pharaohs were gods with no equal-people obeyed the pharaoh to keep the world order. B. Los Pharaohs eran dioses sin la igual-gente obedecieron al pharaoh para guardar la orden del mundo.

II. The Old Kingdom C. Pharaohs had complete power, but also had help in ruling: Families Government bureaucracy – position of the vizier Directly responsible to the pharaoh In charge of the bureaucracy

II. The Old Kingdom C. Los Pharaohs tenían poder completo, pero también tenían ayuda en la decisión: Familias Burocracia del gobierno - posición del vizier Directamente responsable al pharaoh A cargo de la burocracia

II. The Old Kingdom D. Pyramids One of the great achievements of Egyptian civilization A “city” of the dead-part of a larger complex Several structures: Large pyramid-pharaoh’s burial Smaller pyramids-pharaoh’s family Mastabas-tombs for the pharaoh’s officials Rectangular structure with a flat roof

II. The Old Kingdom D. Piramides Uno de los grandes logros de la civilización egipcia Una “ciudad” de la muerto-parte de un complejo más grande Estructuras diferentes: Piramide grande-el entierro del pharaoh Smaller pyramids-familia del pharaoh Mastabas tumbas para los funcionarios del pharaoh Rectangular structure with a flat roof

II. The Old Kingdom E. Tombs Rooms stocked with supplies for their next life Humans had two bodies-the physical and the spiritual (ka) If physical body was properly preserved, tomb was furnished with objects from the regular life, the ka would return

II. The Old Kingdom E. Tumbas Cuartos almacenados con las cosas para su vida próxima Los seres humanos tenían dos cuerpos- el físico y el espiritual (ka) Si el cuerpo físico fuera preservado correctamente, la tumba fue equipada con los objetos a partir de la vida regular, ka volvería

II. The Old Kingdom F. Mummification Mummification101 http://www.youtube.com/watch?v=_k47Sbhesu8 Mummification101 http://www.youtube.com/watch?v=XcCXLzPt5LQ

II. The Old Kingdom G. The Great Pyramid of King Khufu Located at Giza Covers 13 acres Built very precisely Stones slabs are so tight you can not pass a piece of hair between them Symbol of royal power that could be seen for miles

II. The Old Kingdom G. The Great Pyramid of King Khufu Located at Giza/Está en Giza Covers 13 acres/Cubre 13 acres Built very precisely/construía exactamente Stones slabs are so tight you can not pass a piece of hair between them Symbol of royal power that could be seen for miles Simbolo del poder real que podría visto por millas

II. The Old Kingdom H. The Sphinx Body of a lion, head of a man Speculation it is Khafre, the son of Khufu Purpose of the Sphinx unknown The mythical sphinx was an important guardian of sacred sites

II. The Old Kingdom H. The Sphinx cuerpo de leon, cabeza de hombre Puede ser Khafre, el hijo de Khufu Proposito del Sphinx desconocido El sphinx mitologico era un guarda importante de lugares santos

III. The Middle Kingdom A. A period of stability from 2055 B.C. to 1650 B.C. – became known as the “golden age of stability” A. Un período de la estabilidad a partir de 2055 B.C. a 1650 B.C. - se conocía como la “edad dorada de la estabilidad”

III. The Middle Kingdom B. Period of expansion B. Periodo de expansión 1. Conquered Nubia 1. Conquistaron Nubia 2. Sent armies to Palestine and Syria 2. Enviaron ejércitos a Palestina y a Siria 3. Sent traders to Kush, Syria, Mesopotamia, Crete 3. Enviaron comerciantes a Kush, Siria, Mesopotamia, Crete

III. The Middle Kingdom C. Pharaohs seen as the “shepherd of the people” – had to build public works and provide for public welfare. C. Los Pharaohs fueron vistos como el “pastor de la gente” - tuvieron que construir obras públicas y prever bienestar público. Mentuhotep II

IV. The New Kingdom A. Emerged after the conquest of the Hyksos-people from West Asia who used horse-drawn war chariots to defeat the Egyptian soldiers A. Apareció después de la conquista de la Hyksos-gente de Asia del oeste que utilizó chariots de la guerra traídos por caballo para derrotar a los soldados egipcios http://www.youtube.com/watch?v=pbQvpJsTvxU

IV. The New Kingdom B. Egyptians learned new technology from the Hyksos. B. Los egipcios aprendieron tecnología nueva del Hyksos. 1. Used bronze in making farming tools and weapons. 1. Usaron bronce en la fabricación de las herramientas que cultivan y de las armas. 2. Learned military skills, including the chariot. 2. Aprendían habilidades militares, incluyendo el chariot.

IV. The New Kingdom C. Reign of the New Kingdom-1550 B.C.-1070 B.C. – Egyptian empire becomes the most powerful state in Southwest Asia. C. Supremacía del Kingdom Nuevo-1550 B.C. - 1070 B.C. - El imperio egipcio se convierte en el estado más poderoso del sudoeste Asia.

IV. The New Kingdom D. Powerful and wealthy pharaohs – time of building temples. D. Pharaohs poderosos y ricos

IV. The New Kingdom E. Hatshepsut 1. one of the first female pharaohs 1. uno de los primeros pharaohs femeninos 2. built a great temple at Deir el-Bahri 2. construyó un gran templo en EL-Bahri de Deir

IV. The New Kingdom F. Thutmose 1. Led military campaigns into Syria, Palestine, the land near the Euphrates River 1. Condujo campañas militares en Siria, Palestina, la tierra cerca del río de Euphrates This conquering pharaoh was barely more than five feet tall, with a low forehead, deep sunken eyes, and a heavy jaw.

IV. The New Kingdom G. Amenhotep IV (Akhenaten) 1. Introduced the worship of a single god – Aten; closed the other temples 1. Introdujo la adoración de un solo dios – Aten; cerró los otros templos

IV. The New Kingdom H. Tutankhamen 1. Restored the old gods 1. Restauró los viejos dioses 2. Moved the capital back to Thebes 2. Movió el capital de nuevo a Thebes

IV. The New Kingdom I. Ramses II 1. Reigned from 1279 B.C. to 1213 B.C. 1. Gobernó a partir de 1279 B.C. a 1213 B.C. 2. Regained control of most of the empire 2. Recuperó control de la mayor parte del imperio

IV. The New Kingdom J. 1200s-”sea peoples” –drove the Egyptians into their former frontier and ended the Egyptian Empire. J. 1200s-” la gente de la mar” - condujo a egipcios en su frontera anterior y terminó el imperio egipcio.

IV. The New Kingdom K. For the next thousand years, Egypt was ruled by several different civilizations K. Por los mil años próximos, Egipto fue gobernado por varias diversas civilizaciones

IV. The New Kingdom L. Cleopatra VII 1. Tried to reestablish Egypt’s independence from Rome 1. Trató de restablecer la independencia de Egipto de Roma 2. Her involvement with Rome lead to her defeat and suicide. 2. Su implicación con Roma conduce a su derrota y suicidio.

What were the major differences among the Old Kingdom, the Middle Kingdom, and the New Kingdom? Old: Divine kings built pyramids Middle: pharaohs as shepherds, period of expansion New: militaristic, massive wealth, religious revolution

Life in Ancient Egypt Page 41

Main Idea History and You: Egyptian Society was organized into classes. History and You: How does wealth or social status affect lifestyle?

I. Egyptian Society A. Pyramid Structure 1. God-King Pharoah 2. nobles and priests 3. merchants, artisans, scribes, tax-collectors 4. Peasants 5. Slaves

I. Egyptian Society A. Estructura como Piramide 1. Dios-Rey - Pharoah 2. nobleza y sacerdotes 3. comerciantes, artesanias, escritores, coleccionista de impuestos 4. campesinos 5. esclavos

II. Daily Life in Ancient Egypt A. Married young (g-12, b-14) A. Casaban muy jóven (g-12, b-14)

II. Daily Life in Ancient Egypt B. Monogamous-but men could have more than one wife B. Monogamous-pero los hombres podrían tener más de una esposa

II. Daily Life in Ancient Egypt C. Husbands were masters, but wives were respected C. Los maridos eran amos, pero respetaron a las esposas

II. Daily Life in Ancient Egypt D. Women’s property and inheritance remained with them through life. D. La propiedad y herencia de las mujeres permanecían con ellas por vida.

II. Daily Life in Ancient Egypt E. Arranged marriages-produce children; sons carried on names; daughters still respected E. Arreglado unión-produzca a niños; los hijos continuaron nombres; las hijas todavía respetaron

List the social classes of ancient Egypt and identify the contributions each class made to society. Top: ruling class of pharaoh, nobles, priests – ran government and managed their own landed estates. Middle: merchants, artisans, scribes, tax collectors-obtained wealth through trade or created goods. Bottom: peasant class-farmed the land and provided military service and forced labor for building projects

Egyptian Accomplishments Page 42-43

Main Idea History and You: Egyptian developed complex writing and made advances in the arts and sciences. History and You: How would society be affected if girls and boys were educated differently?

I. Writing and Education A. Hieroglyphs 1. used pictures and more abstract forms 1. Usaban cuadros y formas más abstractas 2. Used for writing on temple walls and tombs 2. Utilizado para escribir en las paredes del templo y las tumbas

I. Writing and Education A. Hieroglyphs Write your name in hieroglyphs http://guardians.net/egypt/hieroglyphs/hiero-translator.htm

I. Writing and Education B. Hieratic script B. Caligrafia hieratic 1. used simplified drawings of dashes, strokes and curves 1. usaba dibujos simplificados de rociadas, de movimientos y de curvas 2. Used for daily life-business, record keeping, etc. 2. Utilizado para el vida-negocio, el mantenimiento de registros, el etc. diarios.

I. Writing and Education C. Materials C. Materiales 1. used stone first 1. primero usaba la piedra 2. papyrus-paper made from papyrus reeds 2. papiro-papel hecho de las cañas del papiro

I. Writing and Education D. Scribes/Escritores 1. Masters of the writing 1. Amos de la escritura 2. at age 10-upper class boys went to school 2. de la edad de 10-los muchachos de la clase de la clase superior fueron a la escuela

II. Art and Science A. Art and architecture A. Arte y arquitectura 1. pyramids, temples, other monuments used a distinct style 1. las pirámides, templos, otros monumentos utilizaron un estilo distinto

II. Art and Science B. Mathematics 1. calculate area and volume to build monuments 1. calcule el área y el volumen para construir los monumentos 2. geometry to survey flooded land 2. geometría para examinar la tierra inundada

II. Art and Science C. Accurate 365 day calendar C. Calendario exacto de 365 días 1. based year on the movement of the moon and the star Sirius 1. año basado en el movimiento de la luna y de la estrella Sirius

II. Art and Science D. Mummification 1. Lead to expertise in human anatomy 1. Conduzca a la maestría en anatomía humana 2. Records of directions for using splints, bandages and compresses 2. Documentos de las direcciones para el usar de las tablillas, los vendajes y las compresas

What was distinctive about Egyptian art? Egyptian artists and sculptors followed stylistic formulas. For example, the human body was often painted in profile, semi-profile, and frontal views. Los artistas y los escultores egipcios siguieron fórmulas estilísticos. Por ejemplo, el cuerpo humano fue pintado a menudo en perfil, semi-perfil, y visiones frontales.

Section 2 Review Use another sheet of paper. Write your name and today’s date. Write FOCUS at the top. Write out each question. Then answer in a complete sentence. Utilice otra hoja del papel. Escriba su nombre y la fecha de hoy. Escribe FOCUS como el titulo. Escribe cada pregunta. Entonces responde en una oración completa.

Section 2 Review Vocabulary 1. Write the definition or explain the importance of the following vocabulary words. 2. Put each word into a logical sentence. Nile River Major Lower Egypt Upper Egypt Identifying Menes dynasty Pharaoh Bureaucracy Vizier Physical Mummification Giza Hyksos Hatshepsut Akhenaten Tutankhamen Ramses II Cleopatra VII Hieroglyphics Hieratic script

Section 2 Review 1. Explain why the Egyptians saw the Middle Kingdom as a golden age. 1. Explique porqué los egipcios vieron el reino medio como edad de oro.

Section 2 Review 2. Describe the rights that Egyptian women had. 2. Describa las derechas que las mujeres egipcias tenían.

Section 2 Review 3. Create a diagram like the one on page 43. Describe the impact the Nile had on life in ancient Egypt. 3. Cree un diagrama como el en la página 43. Describa el impacto que el Nilo tenía el vida en Egipto antiguo.

Section 2 Review 4 Determining Cause and Effect 4 Determinar causas y efectos How did the Hyksos both threaten and improve Egypt's security? ¿Cómo el Hyksos ambos amenazó y mejoró la seguridad de Egipto?

Section 2 Review 5. Drawing conclusions. What is the significance of the famous Egyptian myth of the struggle between Osiris and his evil brother Seth? Why did Osiris take on an important role for the Egyptians? 5. Hacer conclusiones. ¿Cuál es la significación del mito egipcio famoso de la lucha entre Osiris y su hermano malvado Seth? ¿Por qué Osiris adquirió un papel importante de los egipcios?

Section 2 Review 6. Analyzing Visuals Examine the image on page 42. How did ancient Egyptians paint the human form? 6. Analizar Visiones Examine la imagen en la página 42. ¿Cómo los egipcios antiguos pintaban el humano forman?

Section 3 (pages 46-51) 1. Turn in your Section Review paper. 2. Take the Section 3 Summary and begin the next section (pages 46-51) Due tomorrow!!! 1. Entrega tu papel del Section Review. 2. Tome la sección 3 sumaria y comience la sección siguiente (páginas 46-51). ¡ ¡ ¡ Lo exigo mañana!!!