Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
28 de agosto de 2013 OBJETIVOS Content Objective: S.W.B.A.T. describe people using subject pronouns and the verb ser. Language Objective: Students.
Advertisements

They take the place of nouns. For example, HE and SHE in English. Now lets look at some subject pronouns.
El verbo – IR- Sra. Medeles Herget Middle School Página 120 en el texto.
Capitulo 4- Tercer Paso Talking about where you and others go during free time.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
SPANISH 1 Unidad 1 Etapa 1 Sra. Lear.
Por El Señor Redaelli. yo I tú you (familiar) usted you (formal) él he ella she.
Singular Subjects Yo - I Tú - You (informal, singular) Él - He Ella -She Usted (Ud) - You (formal, singular)
Marta and Esteban. Alto- Tall Bonita- Pretty Bajo- ShortFeo- Ugly.
Hagan ahora: Copy into your notebooks 
Unidad 2 etapa 2 A EMPEZAR.
What do you want to be? Quiero ser … (profession) What is your profession? Es … (profession) What is your uncles profession? Es … (profession) Where does.
Talking about what you need ¿Qué necesitas? necesitar- to need.
1 El Verbo IR IR es el infinitivo No hay una raíz En español IR significa to go.
Talking about where are you from en español
Enfoque: martes, el 10 de noviembre, 2009 Get your Clicker. Take out homework.
Adjetivos Posesivos.
Adjetivos Posesivos.
El mundo del trabajo ¿En qué trabajas? ¿Cuál es tu profesión? ¿Qué haces?
Subject Pronouns & Ser Spanish I Selecting Pronouns Singular Subject Pronoun I You (informal/familiar) You (formal/polite) He, she Spanish Yo Tú Usted.
E-Learning This game is strictly for fun. No money can be won.
you are (form.); he / she is
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
Español 1 Introducción del verbo ser Capítulo 1. Subject pronouns 1 st ) Yo~ I 2 nd ) Tú~ you (familiar) 3 rd ) Él~ he 3 rd ) Ella~ she 3 rd ) Ud.~ you.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Al / del Spanish contractions. to the, at + time, personal a + the singularplural singularplural m- al (not a el) a los m- al (not a el) a los f - a laa.
Español I SER + de.
El verbo “ser” para identificar a personas
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
¡Sí, me gusta!. Repaso Remember me gusta? You learned to use me gusta for talking about what I like to do. You learned to use te gusta to say what you.
Los interrogativos.
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR.
¡Tengo que Empacar! Tener que y la ropa. Student Learning Outcome(s) At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to.
¿Dónde trabajan las personas de la comunidad?. Community Places Objectives 1.Students will be able to use directional words to locate community places.
How do I use the verb ser to say where someone is from?
Los interrogativos.
Spanish Subject Pronouns I – Yo You (informal) – Tú You (formal) – Usted (Ud.) He – Él She - Ella.
Possesive Adjectives.
THE VERB TO BE.
4.2 Vocabulary Start. Initial Activity ¿Adónde vas? Voy a la/ al … Iglesia Escuela Banco Templo Piscina Correo (post office) Galeria Cine Teatro Clase.
Cafecito Use your textbook to answer the following. Be sure to write the original questions! 1What is your name? My name is _____________. 2. What is your.
Using ir + a + the infinitive. What is an infinitive verb? A verb that ends in –ar, -er, or –ir in Spanish or that begins with to in English. Ejemplos:
Haz Ahora – lunes el 3 de marzo 2014 Use SER »A: ¿Juan ___ muy deportista, no? »B: Si, practica muchos deportes. Pero no ____ artística. »A: Verdad. Pero.
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Tener los básicos. Tener = to have The verb tener is literally translated as “to have” but has many other uses as well—to tell how old someone is Tener.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Gustos y Disgustos Aversiones.
Subject Pronouns and “Ser”.  What word do you use to talk about yourself?  What word do you use to talk about yourself and someone else?  What word.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
The verb “ser” To be.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
¿Quién es tu familia? ¿Cómo es tu familia?
SABER y CONOCER 1b. SABER (to know) Yo sé Tú sabes Él / ella / ud. sabe Nosotros sabemos Vosotros sabéis Ellos / ellas / uds. saben.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
The following slides introduce the new verb IR.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono?. What will we do today??? Learn how to ask age questions Learn how to tell your age. Learn how to ask and.
JOBS AROUND THE WORLD. GOALS:  Identify Jobs.  Recognize the use of the negative form of verb BE.
Expressing Possession in Spanish!.
Subject pronouns.
Transcripción de la presentación:

Profesiones Objetivos: -Be able to say and ask what someones profession is. -Say where someone works. -Learn how to use the indefinite article Un/una

p. 22 relaciona profesiones con lugares de trabajo. Ejercicio 1- Médico _______________________________ Camarero_____________________________ Profesora_____________________________ Dependiente___________________________ Secretaria_____________________________ Periodista_____________________________ estudiante_____________________________

Indefinite article- Escribe un/una ________ escuela ________ banco ________ tienda ________ hospital _______ universidad _______ bar _______ restaurante

trabajar-_________ Yo trabaj___ Tú trabaj___- informal tú command ¡_____! Ud. trabaj ____-formal Él trabaj_____ Ella trabaj _____

Ser-_________ Yo S___- Tú er___-informal tú command ¡sé! Ud. ____-formal Él _____- Ella _____-

¿Qué haces? Look at the Exercise 1 and answer according to the information. Model 1. Soy médico. Trabajo en un hospital. 2.______________________________________ 3. _____________________________________ 4. _____________________________________ 5. _____________________________________ 6. _____________________________________ 7. _____________________________________

Adivina su profesión (Guess his/her profesion) A-¿Trabajas en un bar? B- No, no trabajo en un bar. A- ¿Trabajas en una oficina? B- Sí, trabajo en una oficina. A-¿Eres secretaria? B- Si soy secretaria.

Find out a friend´s profession… ¿Qué haces? (What do you do?) ¿En qué trabajas? (In what do you work?) ¿Cuál es tu profesión? (What is your profession?) To answer… Soy…

Find out about their father- mother… ¿Qué hace tu papá/padre-mamá/madre? (What does your father/mather do?) ¿En qué trabaja? (In what does he/she work?) ¿Cuál es su profesión? (What is his/her profession?) To answer…. Es…

Abinitio Tarea … -Do the exercises not completed in class in powerpoint. -revise pp. 22,23 of your textbook