Ordenació simètrica i jeràrquica

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CIENCIAS SOCIALES JOSÉ MIGUEL GARCÍA
Advertisements

         .
La pintura del Renacimiento
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
EL RENACIMIENTO. IMÁGENES..
Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
Valoración estética de la Obra de Arte
Van der Weyden - El Descendimiento
La pintura gótica.
2.3.-PERSPECTIVA.
Pintura Gótica.
PINTURA GÒTICA La pintura a l’oli Oli de llinassa com aglutinant
EXPOSIÓN 20 PINTORES. RETRATOS LUIS BUNUEL POR DALÍ.
Modernidad Iº etapa.
CUADROS FAMOSOS.
Luz, que a la luz más alta desafía con un gesto de asceta pensamiento. Ciprés de eternidad que das al viento el rezo soñador de tu abadía. Si mi alma.
1º ESO. The visual elements of an image.1 ELEMENTOS VISUALES DEL LENGUAJE VERBAL. Los elementos del lenguaje verbal son letras… … y con ellos creamos palabras.
© 2006 Guillermo Méndez Zapata
OBRAS IMPORTANTES EN ESPAÑA  LAS MENINAS  LA SAGRADA FORMA  SIGLO DE ORO  RIBALTA  LAS LANZAS O LA RENDICION DE BRENDA…
DIEGO VELÁZQUEZ. Diego Rodríguez de Silva y Velázquez, conocido como Diego Velázquez nació en Sevilla el 1599 y murió en Madrid en 1660.
EL ARTE DEL RENACIMIENTO EN ITALIA. ARTE DEL RENACIMIENTO RENACIMIENTO S.XV QUATROCENTOS.XVI CINQUECENTO FLORENCIAROMA.
El Arte del Renacimiento y del Barroco por Alfonso Martínez Miguel.
GUERNICA Pablo Picasso ,3 × 776,6 cm
LOS GRANDES MAESTROS DE LA PINTURA PROTORRENACENTISTA
PINTURA RENACENTISTA FLAMENCA
Fr. Federico Almenara Ramírez
La NAVIDAD en la Pintura
La pintura del Renacimiento
Hagan ahora Escriban 3 oraciones sobre esta pintura.
UD.4 LA COMPOSICIÓN ESQUEMA COMPOSITIVO.
ELS LLENGUATGES VISUALS
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Quattrocento.
El joc de l'art medieval.
← Vitrall a la part de l’eix superior del cor de la catedral de Chartres. S’hi poden veure damunt dels flequers, els donants i l’Anunciació i la Visitació.
ART ROMÀNIC.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Portada de Santa Maria de Ripoll
La ratlla verda Henry Matisse.
6. PINTURA BARROCA ESPAÑOLA
Part d’aquest power pertany a l’excel.lent treball que em va presentar
CONCURS DE FOTOGRAFIA MATEMÀTICA INSTITUT LA ROMÀNICA
L’ART A L’EDAT MODERNA.
NADAL i EPIFANIA Nadal és la celebració del Misteri
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
ART ROMÀNIC, UN ART PER I PER A L’ESGLÉSIA
T E O R I A D E L C O L O R Que cal saber sobre el color?
EL RENAIXEMENT s. XV
CONJUNT ICONOGRÀFIC DE SANT CLIMENT DE TAÜLL

Claude Monet.
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
INTRODUCCIÓ A L’ESTUDI DE LA PINTURA
Escultura commemorativa
ANTONI GAUDÍ Antoni Gaudí va néixer a Reus (Baix Camp) l’ any 1852 i va morir a Barcelona l’any Era arquitecte. Ell anà a Barcelona al per.
UNA MÀ DE COLORS SERVEI COMUNITARI.
EXPOSICIÓN TEMA: RELIGIOSO.
CEIP MESTRAL VILA-SECA P- 4 ANA MARÍA GUERRERO SERENA
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Estanque: Tumba de Nebamun
La llum i el so.
El Renaixement Segles XV i XVI.
Proposta 8.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
PROFUNDITAT.
Transcripción de la presentación:

Ordenació simètrica i jeràrquica L’ordenació compositiva Ordenació simètrica i jeràrquica Composició en diagonal i profunda St. Lluc, Evangelari d'Otó III (ss. X-XI) P. P. Rubens, L'aixecament de la Creu (1610)

La perspectiva aèria D. Velázquez, La rendició de Breda (Les llances) (1634-35)

L’ESPAI PLÀSTIC La perspectiva central o renaixentista Leonardo da Vinci, Estudi perspectiu per l'Adoració dels Mags (1481-82)

L’escorç La quarta dimensió Tintoretto, Descobriment del cos de Sant Marc (detall) (1562-66) P. R. Picasso, L’ampola de Bass (1912-14)

Predomini del dibuix sobre el color (linealisme) Predomini del color sobre dibuix (valors pictòrics) Jaume Serra, Retaule de Sixena (1367-1381) J. H. Fragonard, El gronxador (1766-70)

Predomini del dibuix sobre el color (valors tàctils o plàstics) EL VOLUM El Modelatge en la pintura Predomini del dibuix sobre el color (valors tàctils o plàstics) F. Zurbarán, Tassa, àmfores i gerra (c. 1660) Representació del volum d'una esfera

EL COLOR Colors primaris i colors complementaris Els tres colors primaris envoltats per les seves barreges

Colors primaris i complementaris El color local Colors primaris i complementaris J. Van Eyck, El matrimoni Arnolfini (1434) H. Matisse, La ratlla verda (1905-6)

El simbolisme del color Els colors freds provoquen sensacions de calma, tristesa Els colors càlids expressen energia, violència, passió P. R. Picasso, Pobres vora el mar (1903) E. Nolde, La dança (1912)

LA LLUM EN LA PINTURA Llum artificial Llum natural difusa C. Monet, Regates en Argenteuil (c. 1872) El Greco, El Soplón (1571-72)

Llum focal d’origen sobrenatural F. Ribalta, Crist abraçant a St. Bernat (c. 1625-27) M. Caravaggio: La conversió de Sant Pau (1600-1)

El simbolisme de la llum G. Tot Sint Jans, Nativitat (c. 1490) M. Grünewald, Resurrecció (1512-16)

MOVIMENT I DINAMISME P. P. Rubens, El rapte de les filles de Leucip (1617-18)

L'EXPRESSIÓ Hieratisme i majestat Harmonia, serenitat i bellesa L’Epifania de Sta. Mara de Taüll (c. 1180) Rafael, La Madonna della sedia (1514)

Terror, violència, desesperació P. Picasso, Guernica (1 de maig – 4 de juny 1937)