El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

11/19 Hagan ahora: Answer the questions below in Spanish, include a.m. and p.m. in your answer. ¿A qu é hora es la clase de ciencias? ¿A qu é hora es la.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Extra Practice with AR Verb Conjugation. Frases con los Nueve Verbos Nuevos.
Accents and Punctuation
3 al día  1. List 5 cities and / or states with Spanish names.
Los Saludos y Las Despedidas
Saludos y despedidas.
3/24/2017 Los Saludos y Más.
Students will: ask for and give names. understand the difference between addressing someone formally and informally. ask how others are doing and respond.
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Una Introducción A La Conversación
Me llamo ______________ Clase 11 La fecha es el 23 del abril 2012 Propósito # 64: ¿Qué te gusta comer en el restaurante? La Actividad Inicial Contesta.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
El calendario y la fecha
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
A expresar los gustos e intereses Estas preguntas son buenos para conversar sobre lo que les gusta con sus compañeros What do you like? What do you love?
¡Cinco Minutos! Turn in your signed parent letter into the drop off folder Take out a sheet of loose leaf paper Write down your name, date and period at.
¡Cinco Minutos! Grab a blank sheet of paper and a marker from the table between the computers Fold it three ways creating a 3-D standing triangle Clearly.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
Saludos #2 * Also means: How are you? ¿Qué tal? What’s up?* (informal)
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
¡Hola!.
¡Hola!. Good + Buenos Días Good + Buenas Tardes.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Páginas PARA EMPEZAR - Saludos y Despedidas.
Expresiones Lección 1 Hola, ¿qué tal? = Hi, hows it going?
Saludos Y Expresiones de Cortes í a Greeetings and Expressions of Courtesy.
Classroom expressions
Mandatos de la clase y vocabulario Classroom commands and vocabulary
Repaso del vocabulario, y más descripción
(Greetings & farewells)
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
Los Saludos Rebecca Payton Spanish 1 Greetings Core Content
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Expresiones de cortesía
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
Quiz # 1 Las introducciones.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.
Spanish I Week 2 Sra. Knutsen. Entrada – el 12 de septiembre Have your flashcards out on the desk so I can come by and check you off. 1. With the person.
Cafecito Take a blue sheet from the front table and fill it out completely. Be sure to grab a red textbook and workbook.
Revision Hola chicos, please get a pen and paper, show in slide show and write down answers and check back okay.. Good luck! Hasta luego.
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
¿Tú o Usted. 1. Sr. Thennis 2. Tu gato (your cat) 3
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
Power Point created by Mrs. Rivera.  To introduce people and say where they are from.  To ask where someone is from.  To say who someone is.
Los saludos (Greetings).
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Chapter 1 Part 1. Vocabulario Part 1 Como te llamas?- What’s your name? Como se llama usted?- What’s your name? (to an adult) Me llamo…- My name is… Soy…-
El 9 de septiembre viernes Calentamiento
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Hoy es lunes el veinticinco de febrero. ¡El plan! 1.Introducción 2.Escuchar 3.Hablar 4.Escribir 5.Jugar Esta nublado ¡El gol! Los introducciones!
Informal and Formal Greetings
Greetings.
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
Yo puedo… I can introduce myself and others
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Transcripción de la presentación:

El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario nuevo. Contesta las preguntas en Espanol. Answer the questions in Spanish. 1.Hola, Como esta usted? Hola. Estoy bien, gracias. Estoy mal. Estoy estupendo(a). 2.Que tal? Asi asi, gracias. Mas o menos, bien, regular. 3.Como te llamas? Me llamo…, soy…, mi nombre es …

Practicamos!! Lets practice!! Sit facing each other The teacher will start by introducing herself and ask the students to introduce themselves to their partners by saying and asking what their name is. Soy…(name)………… ¿Y tú? Me llamo…(name)...¿Y tú? Mi nombre es.. (name).¿Y tú?

Conversaciones Hola. ¿Qué tal? Hola. Estoy bien, ¿y tú? Estoy muy bien. ¿Como te llamas? Me llamo Victoria, ¿y tú? Me llamo David, hasta luego. Adiós.

Conversaciones Buenos días. ¿Qué tal? Buenos días. Estoy mal, ¿y tú? Estoy regular. ¿Como te llamas? Me llamo Harry, ¿y tú? Me llamo Ron, adiós. Hasta luego

Te toca a ti Your turn Saca tu papel de Speed dating. Take out your Speed dating paper. Conversa con tu pareja en Español. Have a conversation with your partner in Spanish. (different partner) Usa la información que aprendiste sobre las introducciones. Use the information learned about greetings. Empieza!!!! Start!!!!

Hablamos un poco sobre España! Lets get to know Spain a little! España Hablamos sobre las reglas de la clase de Españolreglas de la clase

Para terminar Write down two classroom rules you learned today Mañana/tomorrow- quiz on classroom rules Tarea/homework- worksheet on greetings