Día número 32 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time.
Advertisements

What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
La Hora ( Telling Time). Here’s how it works! What time is it? What time is it? It’s ______ o’clock. It’s ______ o’clock. It’s 2 o’clock. It’s 2 o’clock.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Día número 16—español 1 PREPARACIÓN PARA EL EXAMEN REPASA (Review) los números 1—20 (significado y cómo se escriben) COPIA LOS APUNTES: Números 21—32 REPASA.
Día número 21—español 1 Explain how to write Spanish telephone numbers
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Día número 25—español 1 ACT 1: Times after the 30 min mark
¿Qué hora es?.
Día número 28—español 1 ACT 1: Supply the missing number
A Ahhh.
(How to tell time in Spanish)
La hora Escribe estos apuntes en tu cuaderno de español.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 41 Español 1—Acelerado
Día número 22 Español 1—Acelerado
To ask what time it is in Spanish we say ______________
Día número 43 Español 1—Acelerado
Día número 36 Español 1—Acelerado
Spanish pronunciation and accent marks
Día número 23—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Día número 26 Español 1—Acelerado
Día número 24 Español 1—Acelerado
Día número 39 Español 1—Acelerado
Día número 27 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día número 25 Español 1—Acelerado
Día número 129—español 1 El 16 de marzo
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 56 Español 1—Acelerado
Día número 33 Español 1—Acelerado
Día número 28 Español 1—Acelerado
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
¿Qué hora es?.
Día número 42 Español 1—Acelerado
¿Qué hora es? What time is it?
Día número 31 Español 1—Acelerado
Día número 22—español 1 Learn Question Word Song Read Bulletin
¿Qué hora es?.
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Día número 35 Español 1—Acelerado
Telling time in Spanish
Día número 30 Español 1—Acelerado
Día número 24—español 1 REVIEW Question Word Song Read Bulletin
Día número 58 Español 1—Acelerado
Día número 17—español 1 Review Conversation Questions
Día número 37 Español 1—Acelerado
Día número 15—español 1 ACT 6: letters H, J, G ACT 7: cont Soft C
Telling Time (¿Qué hora es?).
Telling Time (La hora).
¿Qué hora es?.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
¿Qué hora es?.
Día número 45 Español 1—Acelerado
La hora.
Telling time.
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 40 Español 1—Acelerado
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 66 Español 1—Acelerado
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 118—español 1 El 1º de marzo
¿Qué hora es?.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

Día número 32 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 2 de octubre https://docs.google.com/document/d/1lgpE70c5TmLVFoSHAN6zWEQ9nuhVBBEYJm_tbxtB7gs/edit?ts=59ceca07

Día número 32 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS What cultural practices have you learned so far? What Hispanic values do they demonstrate? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn the numbers 0—60; by 10s to 100; by 100s to 1,000,000 To learn useful phrases for communicating in Spanish To tell time in Spanish

ORGANIZE your notebook to turn in tomorrow. LA TAREA: ORGANIZE your notebook to turn in tomorrow. Go to SraBernal.Weebly.com and print the INDICE. Put everything in that order in your 3-ring binder. CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules REVIEW everything we did today, especially what’s new (time and new greetings). https://quizlet.com/SraBernal

are on ALL papers! Página Indice # 1 Sem 1-2017 Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página    SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES A  Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS el 25 de septiembre Práctica #1: Fill-in the number B el 26 de septiembre Práctica #2: Write the number el 27 de septiembre Práctica #3: las vocales y los números el 20 de septiembre WS Camino D—números (verde) B  el 21 de septiembre WS Segundo Paso—números (blanco) SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México C  SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo)  el 14 de septiembre Los Números (blanco) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!

REPASA las preguntas de conversación. ‒ What is your name? ‒ What is your name? (pol) ‒ How do you spell __? ‒ How are you? (informal & polite) ‒ How old are you? (inf & pol) ‒ I am # years old. ‒ When is your birthday? (inf & pol) ‒ My b-day is (fecha). ‒ What month is your b-day in? (inf & pol) ‒ My b-day is in (mes). ‒ What is your telephone number? ‒ Where do you live? (inf & pol) ‒ I live in (city). Nuevos saludos: ‒ How’re you doin’? ‒ What’s happening? ‒ How’s it going? ‒ ¿Qué tal? ‒ Bien. ‒ ¿Qué pasa? ‒ Nada. ‒ No mucho. ‒ Nada nuevo. ‒ ¿Cómo te va? (inf) ‒ ¿Cómo le va? (pol) ‒ Me va bien.

Índice El 2 de octubre Apuntes #12: Telling Time in Spanish Nombre Per. Página Fecha TEMA Pg 1 El 22 de agosto Apuntes #1: Vocabulario útil El 23 de agosto Apuntes #2: Vocabulario para Conversación #1 El 24 de agosto Apuntes #3: Vocabulario para Conversación #2 Pg __ El 31 de agosto Apuntes #4: Vocabulario para Conversación #3 El 1º de septiembre Apuntes #5: Vocabulario para Conversación #4 El 5 de septiembre Apuntes #6: Los meses del año El 6 de septiembre Apuntes #7: ¿Cuántas preguntas has aprendido? El 11 de septiembre Apuntes #8: Los números de 0 a 20 El 12 de septiembre Apuntes #9: Los números de 21 a 33 El 13 de septiembre Apuntes #10: Los números por 10s El 28 de septiembre Apuntes #11: Stress Rules for correct pronunciation El 2 de octubre Apuntes #12: Telling Time in Spanish

To ask for the time you say, (Perdón, me puede decir..) “¿Qué hora es? El 2 de octubre La hora Telling time in Spanish APUNTES #12: To ask for the time you say, (Perdón, me puede decir..) “¿Qué hora es? To answer for 1 o’clock:   Use: ES LA una (en punto) de la mañana/tarde. To answer for 2 o’clock (and rest of the hours) Use: SON LAS dos (en punto)… de la mañana/tarde. “En punto” means “on the dot” / “sharp.” Use “de la mañana” for AM Use “de la tarde” for PM before 6. Use “de la noche” for PM after 6. Only use “en” la mañana… when you are NOT telling the time. For example, I will see you in the morning. (NO specific time.)

  To tell the quarter and half hours in Spanish. ES la una y cuarto. = It’s 1:15. SON las dos y cuarto. = It’s 2:15.  ES la una y media. = It’s 1:30. SON las dos y media. = It’s 2:30.

Practice writing the following times:   Practice writing the following times: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 1:15 am 7:30 pm 2:00 sharp in the afternoon 4:15 pm 6:30 am 12:00 on the dot 3:15 pm 9:00 pm 10:15 am 1:30 pm Es LA una y CUARTO de la mañana. Son las siete y MEDIA de la noche. Son las dos en punto de la tarde. Son las cuatro y cuarto de la tarde. Son las seis y media de la mañana. Son las doce en punto. Son las tres y cuarto de la tarde. Son las nueve de la noche. Son las diez y cuarto de la mañana. Es la una y media de la tarde.

Practica la pronunciación con tu compañero Practica la pronunciación con tu compañero. Pide (ask for) ayuda (help) si no sabes (know) la pronunciación. GA CE—SE in Latin America TI GO LLA--YA CHE GUI GüE YO--LLO HE QUE CO HU ÑI CHI GUE CU CI--SI HO JI--GI GU QUI LLI--YI JE--GE JO ÑE HI LLU--YU CUE HA LLE--YE JU CA JA RRI--RI (beginning) BE

PRONUNCIATION & SPELLING GUIDE DIPHTHONGS AI, AY AU EI, EY EU OI, OY IA, YA, LLA UA IE, YE, LLE UE IO, YO, LLO UO IU, YU, LLU UI, UY

PRONUNCIATION & SPELLING GUIDE DIPHTHONGS AI, AY “light” AU “sound” EI, EY “they” EU egg + knew OI, OY toy IA, YA, LLA yarn UA wand IE, YE, LLE yet UE wet IO, YO, LLO yoke UO quote IU, YU, LLU you UI, UY we

APUNTES # 11 : STRESS RULES for correct pronunciation ¡Cuidado (careful)! Muchas palabras son muy similares al inglés, ¡pero están en español! Words that end in 3. Words that 4. Written accent marks N, S, or a Vowel are naturally stressed on the second-to-last syllable. EX: A-na a consonant except N or S, are naturally stressed on the last syllable. EX: Mi-guel don’t follow these rules have a written accent mark to indicate the correct stress. Jo-sé are also used to distinguish between two words that are spelled the same but have different meanings. Tú=you but Tu=your él=he but el=the

PRACTICE WORDS on BACK OF GREEN PRON GUIDE and CIRCLE any that you’re not sure how to say.

taller dame parasol motor federal patio radical comer ¡Cuidado (careful)! Estas palabras son muy similares al inglés, ¡pero están en español! Remember that the written accent tells you where to stress the word. dice mate real bares taller dame parasol motor federal patio radical comer civil tornado romper lean me melón planes plan he integral grave funeral pagan meter rodeo once capital automóvil canal Carolina Nevada Colorado Don Pablo Sara Linda Dolores Daniel Irene

gigante gente juntos ejercicio silla hombre anillo almohada Troublesome words: gigante gente juntos ejercicio silla hombre anillo almohada zanahoria Paraguay geografía ciudad difícil fácil lápiz tecnología