Dióxido de Carbono Carbon Dioxide (CO 2 ) Oxígeno Oxygen (O 2 ) 2 La Fotosíntesis de las plantas producen Oxígeno Photosynthesis of plants produces Oxygen.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Telling Time in Spanish ¿Qué hora es?. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Unidad: Ecología PoL: Cuales son las maneras en que los organismos interactúan entre si y con su entorno. Do Now: Un hongo es un productor o un consumidor?
Los problemas del medio ambiente en el mundo
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Irregular Preterite There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, well take a look at the most important ones.
El Corazón EL SISTEMA DEL EL CORAZÓN THE HEART SYSTEM EL SISTEMA DEL EL CORAZÓN THE HEART SYSTEM.
Control en cascada.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Qué hora es? It’s 1:00 Es la una (notice we do not say uno for time but una) 1:00 is the ONLY time where we say “Es la…”
4 th Grade Science-1st Six Weeks Unit 1, Lesson 3 CScope Vocabulary Words
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Starter: Hoy es… Para estar en forma, no fumo, no como muchos dulces pero en el verano voy a comer helado En el futuro para llevar una.
Health Products Beauty Products Diet/Weight loss Financial Freedom.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Cómo compartimos el planeta / Sharing the Planet/Los Organismos Vivos y  Los Organismos No Vivos: Por: Jeena Clavijo.
Espanol Megan Sands La comida.
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles MUST be able to say what you do to lead a healthy lifestyles SHOULD be able to use ‘se’ constructions.
Superlatives Grammar Essential #54. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many objects.
Investigative work on water purification
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
Superlatives Español 2-2 Sra. Carpinella. What are superlatives? Superlatives are made when one object/one group is compared to a larger group of many.
# 1. ¿Cómo los sistemas económicos afectan a los países en general? # 2. ¿Cómo tú mejorarías la economía de tú país?
¿Recuerdan? Remember: Many comparisons in English end in –er; such as bigger, smaller, taller, shorter. To relay this same meaning use the following comparisons.
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
THERE ARE 4 STATES OF MATTER 1. SOLIDS-THE MOVEMENT OF PARTICLES IN SOLIDS IS VERY SLOW. IN FACT, WE CAN’T SEE THEM MOVE…YET, THEY DO. SOLIDS HAVE A DEFINITE.
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
Water Conservation: water conservation is very important to the world, not only because we waste it when we don’t need it, but because were wasting water.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Tecnología y Estructura de Costos. Technologies u A technology is a process by which inputs are converted to an output. u E.g. labor, a computer, a projector,
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Fisión nuclear Cuando ciertos elementos son golpeadas con neutrones, puede dividir el núcleo en fragmentos más pequeños. – Sólo se produce en uranio 235.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Energy In Our Life (Spanish Team) Gobierno de Canarias.
Page 15 Realidades 2 Tener, Poner, Hacer The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” follows the pattern of other -er verbs.
Comparatives Realidades 2 Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
EL CORAZON CADA DIA LAS PERSONAS MUEREN POR ATAQUES CARDIACO. MAS DE DOS MILLONES DE PERSONAS MUEREN, LO QUE ES MAS DE 25% DE LA POPULACION. CADA DIA.
 Low efficiency energy  Much of the waste is from human activities.
Empareja el español y el inglés.
LAS PLANTAS SON PRODUCTORES DE ENERGIA.
Cellular Respiration Cellular respiration releases the energy stored in the food (carbohydrates) we eat Carbohydrates are broken down into glucose and.
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
PHOTOSYNTHESIS/ FOTOSINTESIS
Cellular Respiration Respiracion Celular
DEAL OR NO DEAL How to play… There are 30 briefcases with various monetary amounts inside. To “win” a briefcase, teams must answer a question correctly.
Objective: SWBAT differentiate between organic and inorganic molecules Do Now: What elements are all living things made up of? Objetivo: Los estudiantes.
AIM: What is the difference between aerobic and anaerobic cellular respiration?Cual es la diferencia entre respiracion aerobica y anaerobica? DN: Explain.
Aim: How do autotrophic and heterotrophic nutrition differ
Aim: How are organic compounds important to living things? Objetivo: ¿Por qué son los compuestos orgánicos importantes para los seres vivos?
What are some other organic molecules? Lipids/ Lipidos Fats/ Grasas.
Aim: What can affect the rate of enzyme reactions? Que puede afectar la tasa de reacciones enzimáticas?
Aim: How are molecules recycled through an ecosystem? Como son las moleculas recicladas en un ecosistema?
Aim: How do organisms have different roles in the environment? Cuales son las diferentes funciones de los organismos en el medio ambiente?
Para Que Sirve El Medicamento Dalatina
The Future Tense You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a.
FOTOSÍNTESIS Metabolismo: reacciones anabólicas. Fotosíntesis La fotosíntesis es el proceso usado por plantas y otros organismos para producir sustancias.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Por: Hugo G. crende. Castellano EnglishCastellanoEnglish.
El medio ambiente, se caracteriza fundamentalmente por afectar o condicionar especialmente las circunstancias de la vida que nos rodea, como: agua,
El futuro You can express the future tense in Spanish in three ways. One way is using the present tense with a time expression. El tren sale a las dos.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
María Paula Giraldo Ramírez GLOBAL WARMING AND “ GARBAGE TO THE AIR”. A REVOLUTIONARY INVENTION INTERMEDIATE ENGLISH CLIMATE CHANGE.
THE ATMOSPHERE.
Son las dos It is 2 A las 2 – at 2 Son las – it is 2
CONSEQUENCES OF ACCIDENTS AT WORK GLORIANA RUIZ. CONSEQUENCE OF WORKING WITHOUT GLOVES 1. A person can have side effects if he sprays a plant with chemicals.
EVIDENCE-MY IDEAL SELF LINEIRA RUEDA. My ideal self usually gets up 5:30 am.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Dióxido de Carbono Carbon Dioxide (CO 2 ) Oxígeno Oxygen (O 2 ) 2 La Fotosíntesis de las plantas producen Oxígeno Photosynthesis of plants produces Oxygen Hace aproximadamente millones de años (o 30 millones de siglos!!!) comienza la cooperación entre plantas y animales. Cooperation between plants and animal begins aprox years ago ( 30 million of centuries!!! ). 1 E + H 2 O + CO 2 = O 2 ? (Energia Solar) Fotosíntesis: 3 Qué sucede con E + H 2 O + C ? = E + C H 2 O ? Es lo que queda en la planta: Energia + Carbo Hidrato E + CO 2 + H 2 O = O 2 + E + C H 2 O What happens with E + H 2 O + C ? = E + C H 2 O ? It is what remains in the plant: Energy + Carbo Hydrate E + CO 2 + H 2 O = O 2 + E + C H 2 O Agua Water (H 2 O)

Fotosíntesis y Huertas Orgánicas Una de las características más conocidas de las huertas orgánicas es el uso de pesticidas. En mayor o menor grado, los químicos quedan en las frutas y verduras, produciendo efectos nocivos en el cuerpo. Pero hay otra característica, menos difundida pero muy importante. Lo que queda en la planta con la fotosíntesis es Energia + Carbo Hidrato. La Energía forma enzimas, cuyo principal propósito es contribuir a la digestión. Mientras más tiempo trascurre desde que se corta la verdura hasta que se come, más Energía se pierde, disminuyendo la calidad de las enzimas. Debido a que los seres humanos no aprovechan las enzimas de las plantas de las huertas orgánicas, el cuerpo debe producir enzimas para realizar la digestión. La mayor parte de estas enzimas las produce el páncreas. Medicinas como Pankreoflat actúan como un látigo para el páncreas, forzándolo a producir más enzimas para mejorar la digestión, pero es sólo una solución a corto plazo. El trabajo excesivo del páncreas produce inflamación. No existe en el planeta otra especie que posea un páncreas tan grande en relación al peso del cuerpo. La capacidad del organismo para producir enzimas es limitada. Este innecesario, antinatural y constante gasto de enzimas propias es una de las principales cusas de l envejecimiento precoz y de la mayoría de las enfermedades degenerativas. Photosynthesis and Organic Farms One of the most well known feature of organic farms is the use of pesticide. In same degree, the chemicals remains in the fruits and vegetables, producing bad effects in the body. However, there exist another feature less known but very important. What remains in the plant with photosynthesis is Energy+ Carbo Hydrate. The Energy forms enzymes whose main purpose is to contribute to digestion. The more time elapses since the plant is cut until it is eaten, the more Energy is lost, decreasing the quality of the enzymes. As human beings do not take advantages of the enzymes of the organic farm plants, the body must produce their own enzymes to perform digestion. Most of these enzymes are produced by the pancreas. Medicines like pankreoflat act as a whip for the pancreas, forcing it to produce more enzymes to improve digestion, but is it only a short term solution. The excessive work of the pancreas produces inflammation. It does not exist in the world another being with a bigger pancreas in relation to the weight of the body. The capacity of the organism to produce enzymes is limited. This unnecessary, anti-natural and constant waste of our own enzymes is one of the main cause of premature aging and most of the degenerative diseases.

Fotosíntesis: E + CO 2 + H 2 O = O 2 + E + C H 2 O La fórmula se multiplica por 6 Fotosíntesis: 6 ( E + CO 2 + H 2 O) = 6 (O 2 + E + C H 2 O ) = 6 O E + 6 C H 2 O = 6 O E + C 6 H 12 O 6 Glucosa Fermentación ( días) Glucosa C 6 H 12 O 6 = C 2 O 4 + C 4 H 12 O 2 2 C O C 2 H 6 O Dióxido Alcohol de Carbono Vino Champagne Formula times 6 Photosynthesis: 6 ( E + CO 2 + H 2 O) = 6 (O 2 + E + C H 2 O ) = 6 O E + 6 C H 2 O = 6 O E + C 6 H 12 O 6 Glucose Fermentation ( days) Glucose C 6 H 12 O 6 = C 2 O 4 + C 4 H 12 O 2 2 C O C 2 H 6 O Carbon dioxide Wine Champagne Photosynthesis: E + CO 2 + H 2 O = O 2 + E + C H 2 O