Día número 72 Español 1—Acelerado

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Advertisements

Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
PALABRAS INTERROGATIVAS
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Hoy es martes el primer de octubre de 2013
Gustar V. Encantar.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Día número 41 Español 1—Acelerado
Antes de empezar Interrogative words – question words
Las Preguntas (the questions)
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
Día número 24 Español 1—Acelerado
Español Asking questions.
Saying what someone likes
Día número 61 Español 1—Acelerado
Día número 23 Español 1—Acelerado
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Día número 71 Español 1—Acelerado
Día 74–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Día número 78 Español 1—Acelerado
Día número 54 Español 1—Acelerado
Día número 69 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Día número 68 Español 1—Acelerado
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Día 72–Español 4 NS (HL) y NM (SL)
Forming questions.
Día número 35 Español 1—Acelerado
Día número 75 Español 1—Acelerado
Metas: Puedo hacer comparaciones usando la forma correcta de "tan"
Día número 67 Español 1—Acelerado
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Día número 58 Español 1—Acelerado
Día número 77 Español 1—Acelerado
Día número 76 Español 1—Acelerado
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Día número 73 Español 1—Acelerado
Hoy es________, el __________ de ________ de ______________.
Día número 60 Español 1—Acelerado
Día número 47 Español 1—Acelerado
¿Qué hora es?.
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 45 Español 1—Acelerado
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 53 Español 1—Acelerado
Día número 55 Español 1—Acelerado
Día número 59 Español 1—Acelerado
Día número 74 Español 1—Acelerado
Gustar, Interesar, Aburrir
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 66 Español 1—Acelerado
¿A qué hora empieza tu segunda clase?
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Día número 44 Español 1—Acelerado
Día número 65 Español 1—Acelerado
Día número 57—español 1 El 8 de noviembre Horario Regular
Día número 82 Español 1—Acelerado
Día número 81 Español 1—Acelerado
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Día número 72 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 6 de DICIEMBRE

Recuerden de ayudar a Kimberly Serrano y Nicholas Schenone. Solamente tienen del 4 de diciembre hasta el 15 de diciembre de 2017. Necesitan zapatos nuevos o usados en buenas condiciones. ¡Muchas gracias!

LAST DAY FOR MAKE UP WORK LUNES MARTES MIÉRCOLES JUEVES VIERNES 4 5 6 7 PREPARE! Oral exam starts tomorrow 8 LAST DAY FOR MAKE UP WORK 11 12 13 14 15 18 19 Final Exam Zero Per 20 Final Exams Pers 1 & 2 21 Pers 3 & 4 22 Pers 5 & 6

PER 1 Voluntarios Mickee A Adrian A Sebastian C Paola F Marlene V People who need to be ready for this Friday… PER 1 Voluntarios Mickee A Adrian A Sebastian C Paola F Marlene V Christopher O Alisa M Vivian G

PER 2 Voluntarios Luis D Matthew E Roberto S Claudia F Ella E People who need to be ready for this Friday… PER 2 Voluntarios Luis D Matthew E Roberto S Claudia F Ella E Margarita F Hailey M

PER 3 Voluntarios Odalis G Dayanara A José S Abel T Fátima B People who need to be ready for this Friday… PER 3 Voluntarios Odalis G Dayanara A José S Abel T Fátima B Jeremías R Osar C Edward A Raphael S Isabelle O Isabella C

PREPARE for the Oral part of the Final Exam LA TAREA: PREPARE for the Oral part of the Final Exam Bring new or slightly used shoes to donate. REVIEW everything we have done, especially what’s new so you can get ready for the FINAL EXAM in 2 weeks. (GUSTAR; SUBJECT PRONOUNS; CONJUGATION; Time, Adjectives, Colors; Vocab from Dialogue that you had trouble with). CATCH UP on QUIZLET activities. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules https://quizlet.com/SraBernal

Name of the person in the picture. His/her age Where he/she lives Examen Final Oral:   You’ll be shown a picture and you will have to tell me the following information based on the picture: Name of the person in the picture. His/her age Where he/she lives What he/she looks like (physical traits) Up to 2 extra points for 3 traits total. 5. What type of person he/she is (personality traits) 6. Where he/she is 7. What the weather is like Extra point if you can tell me what season it is 8. What time of the morning, afternoon or night it is Extra point if you use “menos/falta(n)/en punto/y media/cuarto” instead of just a specific hour. 9. What he/she is doing Extra point if you can tell me where or with whom? 10. What he/she likes to do Extra point if you can tell me why?

One point per question = 10 points Grading: One point per question = 10 points One point per answer + extra point(s) for additional information = up to 18 points % 4 points = F = 40 5 points = F = 50 6 points = D = 65 7 points = C- = 70 8 points = C = 75 9 points = C+ = 78 10 points = B- = 80 11 points = B- = 82 12 points = B = 85 13 points = B+ = 88 14 points = A- = 90 15 points = A- = 92 16 points = A = 95 17 points = A+ = 98 18 points = A+ = 100

MAKE UP TESTS PER 3 ELISA & RAPHAEL

Vamos a repasar el verbo “GUSTAR” y también Español 1—Acelerado ¿Qué vamos a hacer hoy? Vamos a repasar el verbo “GUSTAR” y también vamos a aprender a decir (to tell) qué tiempo hace.

Vamos a practicar a contestar preguntas con GUSTAR. ¡NO ESCRIBAN en LOS PAPELES AZULES y VERDES! SACA un papel, escribe tu nombre, la fecha, periodo y pg B en TU papel.

Vamos a practicar a contestar preguntas con GUSTAR DISTRIBUIR Realidades WS Communicative Activity 1A-1 estudiante A a la mitad (half) de la clase; Y Realidades WS Communicative Activity 1A-1 estudiante B a la otra mitad de la clase COPIA las 10 preguntas en tu papel. Salta (Skip) líneas para poder escribir las respuestas de tu compañero.

Estudiante A hace las preguntas primero y Estudiante B contesta las preguntas ORALMENTE usando las fotos para contestar Sí o No. Estudiante A ESCRIBE las respuestas (answers) en su papel. DESPUÉS… Estudiante B hace las preguntas y Estudiante A contesta las preguntas ORALMENTE usando las fotos para contestar Sí o No. Estudiante B ESCRIBE las respuestas en su papel. POR FIN.. Escribe una oración EN ESPAÑOL para resumir (summarize) algunas (some) de las actividades que le gusta y no le gusta a tu compañero. Por ejemplo: Verónica/Manolo likes to ___, ___ and ___, but he/she does not like to ___ nor ___.

Verónica/Manolo likes to ___, ___ and ___, Escribe una oración EN ESPAÑOL para resumir (summarize) algunas (some) de las actividades que le gusta y no le gusta a tu compañero. Por ejemplo: Verónica/Manolo likes to ___, ___ and ___, but he/she does not like to ___ nor ___.

Communication Act—Answers—CHECK YOUR WORK TO MAKE SURE YOUR PARTNER ANSWERED THE QUESTIONS CORRECTLY

Name of the person in the picture. His/her age Where he/she lives Examen Final Oral: PRACTICA con tu compañero. Take turns asking and answering questions.   You’ll be shown a picture and you will have to tell me the following information based on the picture: Name of the person in the picture. His/her age Where he/she lives What he/she looks like (physical traits) Up to 2 extra points for 3 traits total. 5. What type of person he/she is (personality traits) 6. Where he/she is 7. What the weather is like Extra point if you can tell me what season it is 8. What time of the morning, afternoon or night it is Extra point if you use “menos/falta(n)/en punto/y media/cuarto” instead of just a specific hour. 9. What he/she is doing Extra point if you can tell me where or with whom? 10. What he/she likes to do Extra point if you can tell me why?