Thursday Gather Information ABOUT PIZZA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ENSAYOS (Composiciones)
Advertisements

Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Transitional Expressions
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
¡A Mejorar La Escritura! Los Conjuntos Temporales.
Definition
Mi dormitorio My bedroom
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Conectores (Connectives)
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Do Now – 23 de octubre 2014 Sit in a set of desks, close to your normal assigned seat, next to a partner Write down ANY AND ALL words from the word game.
TEMA Marcadores del discurso o Conectores. Los conectores son conjunciones e indican la relación existente entre las ideas de un texto ; reciben también.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN
Los lugares -places.
Question Formation Español Uno.
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Notes: La Hora (Time) How do I tell time in Spanish?
Family Culture- Graphic representation
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
(How to tell time in Spanish)
PREGUNTAS: Questions and Question Words
You have 5 minutes to fill out the information:
El 28 de Agosto Objetivos:
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
First Grade Dual High Frequency Words
Expressing likes and dislikes.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
El subjuntivo en cláusulas adverbiales:
El subjuntivo en cláusulas adverbiales:
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
LA CONQUISTA DE LAS PALABRAS ZONA 058 Acuerdos y compromisos.
Telling Time (La hora).
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Question Formation Spanish I Page 52.
Reading strategy 5 Linking words.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Instructions on the exam - Cultural Comparison
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Thursday 01-05-2017 Gather Information ABOUT PIZZA Sticky Notes Activity journal writing EVERYDAY EDITS Author’s purpose (Topic due oral - (subjective mood)   Reading Passage   http://www.pbs.org/weta/thewest/lesson_plans/ Read one speech besides the Gettysburg Address: https://mannerofspeaking.org/2010/11/19/the-gettysburg-address-an-analysis/ http://writingcenter.unc.edu/handouts/evidence/ Reading Chart Newspaper summary Vocabulary: Explain Vocabulary Routine: CHOOSE 10 UNKNOWN WORDS FROM YOUR READING, 2 FOREIGN WORDS, 3 ROOT WORDS – SEE HANDOUTS Discuss the new word (pair-share, elbow partners). Evaluation:  observation, exit ticket, return ppt. – via email Gather Information ABOUT PIZZA 01-05-2017

Thursday 01-05-2017 Warm-up: see journal writing ppt Materials: journals, ppts, google, Procedures: Vocabulary; Step five: Discuss the new word (pair-share, elbow partners). Reading Go over reading Strategies for Gettysburg Address https://mannerofspeaking.org/2010/11/19/the-gettysburg-address-an-analysis/ http://writingcenter.unc.edu/handouts/evidence/ Writing: Respond to the lesson Evaluation: exit ticket: returned ppt. via email Prompt Due Topic due oral - (subjective mood) Gather Information ABOUT PIZZA

BRAINSTORM IDEAS Who What Where When Why How Question Time Colors

USE YOUR BRAINSTORM WORDS TO OUTLINE AND ARRANGE YOUR IDEAS

TRANSITION WORDS TRANSITION WORDS TO CONTRAST: Despite However Yet Rather Otherwise Even though Instead TO COMPARE: Likewise As well as Either Similarly In the same way CONTRAST: Instead Yet However Nevertheless On one hand On the other hand On the contrary TO SHOW TIME: then now after finally before following subsequently recently TO SHOW EXAMPLES/Compare: Also For example To illustrate such as In fact For instance Likewise In comparison Specifically As well as In addition Furthermore Moreover TO SHOW CAUSE AND EFFECT Accordingly Therefore For this reason As a result Consequently TO SUMMARIZE: All in all As a result Finally Consequently EMPHASIS: Above all Especially For instance Particularly In particular Specifically Such as ILLUSTRATION: For example Imagine for instance In this case SEQUENCE First of all At first Later Immediately For now To commence Next To begin with Meanwhile Simultaneously Afterward In the mean time At the same time EXPLAIN DETAILS IN ORDER FIRST DETAIL: For example To start To begin MIDDLE DETAIL: Also In addition Next Plus LAST DETAIL: Finally Last Last, but not least CONCLUDING SENTENCE: In conclusion Clearly To summarize As you can see In summary All things considered In the final analysis All in all PALABRAS DE TRANSICIÓN Para contrastar: A pesar Sin embargo contrario En lugar de ello lo contrario Aunque A COMPARAR: De la misma manera Así como cualquier forma similar Del mismo modo En lugar CONTRASTE embargo Sin embargo Por un lado Por otro lado, por el contrario Para mostrar la hora: Recientemente ahora, después, finalmente, antes de seguir a continuación Para mostrar ejemplos / Compare: Por ejemplo para ilustrar como De hecho, en comparación Además Concretamente También Asimismo Así como Para mostrar causa y efecto como consecuencia consecuencia tanto consiguiente Por esta razón En resumen: En general Como resultado consiguiente último ENFASIS: Por encima de todo Especialmente Tal como se Particularmente Por ejemplo En particular Específicamente ILUSTRACIÓN Por ejemplo, en este caso Imagínese SECUENCIA En primer lugar Al principio Para empezar Para iniciar Al mismo tiempo Por ahora Mientras tanto Siguiente luego Simultáneamente Después Inmediatamente Por el momento EXPLICAR detalles con el fin Primer detalle: Por ejemplo partida para empezar Medio Detalle: También Además Siguiente Plus DETALLE: Por último Por último Por último pero no menos importante CONCLUSIÓN SENTENCIA: En conclusión En resumen Como se puede ver Con todo En resumen En el análisis final Claramente Todas las cosas consideradas

Slice of Pizza