Día número 139—español 1 El 30 de marzo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Advertisements

Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Español 2 lunes el 28 de marzo No Warm Ups (This Week) Test/Examen (on clicker): Cap. 2 Grammar Película: WALKOUT Tarea/HW: -Nada B lunch Tuesday!
¿Cuánto tiempo hace que…? You can ask when something happened in Spanish by using: ¿Cuándo + [preterit verb]…? ¿Cuándo llegaste a la clínica? When did.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are : Hacer: Poner: Salir: Tener: Traer: Venir:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Español 2 2 de mayo de 2017.
Demonstrative Adjectives and Pronouns
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Translate (cenar – to have dinner)
Las Palabras Interrogativas
Día número 143—español 1 El 12 de abril
Hola, buenas tardes. ¿Cómo se llama?
Día número 142—español 1 El 11 de abril
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 140—español 1 El 9 de abril
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Día número 94—español 1 El 25 de enero Horario de Inicio Tardío
Spanish Stem-Changing Verbs
Hoy es martes el 6 de diciembre
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Día número 137—español 1 El 28 de marzo
Día número 138—español 1 El 29 de marzo
Día número 141—español 1 El 10 de abril
Día número 144—español 1 El 13 de abril
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Día número 101—español 1 El 3 de febrero Horario Regular
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Prepárate para la prueba
Telling Time (La hora).
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Las Palabras Interrogativas
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Las Palabras Interrogativas
Día número 59 Español 1—Acelerado
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
Las Palabras Interrogativas
Día número 57 Español 1—Acelerado
Día número 128—español 1 El 16 de marzo Horario Regular
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Día número 44 Español 1—Acelerado
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Quasimodo: Check your homework!
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
The causative is a common structure in English. It is used when one thing or person causes another thing or person to do something.
Transcripción de la presentación:

Día número 139—español 1 El 30 de marzo Te extrañaba Desde Lindo Empezarlo Ya (una) mitad ¡A disfrutar! ¡A trabajar! Ves Alegría Luz Camino I missed you Since Nice; Beautiful To begin/start it Already A half Let’s enjoy (it) Let’s (get to) work! You see Happiness Light Path

You only have ONE MORE WEEK to make up any work you are missing before grades come out again! Please check your grades and get the work done during the break so you can turn it in on Monday when we return. If you need to make up the Conjuguemos activities, remember to send me an email when you finish them. Completed in 5 mins with an 80% or better and at least 27 verbs attempted.

PRACTICA para el EXAMEN ESCRITO PRACTICA para el EXAMEN ESCRITO. Cuenta una historia usando un mínimo de 20 oraciones. ¿Qué día es? ¿Qué fecha es? ¿Qué hora es? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué es? ¿Dónde? ¿Por qué? ¿Qué ves en la foto? ¿Qué hay? ¿Qué hace(n)? ¿De que es/son? ¿De quién? ¿Quién es? ¿Quiénes son? ¿De dónde es? ¿Cuál es su nacionalidad? ¿Hay un problema? ¿Cómo se siente(n)? ¿Qué está(n) haciendo? ¿Cómo resuelven el problema? ¿Cómo se siente(n) ahora?

Nombre Per Fecha _____________________________________________________________ EXAMEN—Describiendo 4 fotos de una fiesta. _____________________________________________________________ Foto #1: _____________________________________________________________ _____________________________________________________________ Foto #2: ______________________________________________________ _____________________________________________________________ Foto #3: ______________________________________________________ _____________________________________________________________ Foto #4: ______________________________________________________

EXAMEN ESCRITO. Cuenta una historia usando un mínimo de 20 oraciones. REMEMBER to check for agreement, Correct Verb, Punctuation, Accents!

Start a https://www. duolingo Start a https://www.duolingo.com/ account and start working on the activities. Set your goal to REGULAR=10 mins per day. WORK on this DURING the BREAK. You will need to complete all the BASICS 1 activities. This means you will KEEP WORKING on the same BASICS 1 BLUE EGG until the WHOLE EGG turns GOLD NOT just a ring around it and it tells you that you have finished Basics 1. There are many rounds you have to complete to accomplish this, so don’t procrastinate!