¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Advertisements

-El sábado y el domingo no son aburridos.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
Question Words.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Los adjetivos en español
Agreement.
LAS COMPARACIONES Y SUPERLATIVOS
Question Formation Español Uno.
Adjectives - Describing things.
Welcome to the Wonderful World of
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Propósito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado. L. O
Descripciones Adjetivos.
Adjective Agreement Una chica cómica Unas chicas cómicas
Making noun and adjective plurals
¿Qué Les gusta hacer? 24 de febrero de 2017.
Ser and Adjectives.
Ser and Adjectives.
Agreement of Adjectives:
UNIDAD 1 Etapa 2.
Apuntes: Los Adjetivos
I like to play sports, I am athletic. I like to draw, I am artistic.
Adjectives p. 8 Avancemos 2.
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Describes self and others.
Articles Español 1.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Los sustantivos Nouns: a person, place or thing
Descriptive Adjectives
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
A conocernos (“Getting to know each other”)
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
[C] Notas: Possessive Adjectives
Adjectives - Describing things.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
los ojos (verdes, azules)
Adjective/Noun Agreement
Los Adjetivos.
Los adjetivos Adjectives are words that describe a noun.
Nouns.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Making plurals.
Adjective Agreement An adjective is a word that describes a noun.
Making plurals.
Question Formation Spanish I Page 52.
Los artículos y los adjetivos
Hoy es martes el dos de enero del dos mil dieciocho.
Making plurals.
Making plurals.
¿Cómo es? Realidades 2--PE.
Capítulo 3 Los Adjetivos
Asking Questions ☺.
Adjectives – Words that escribe things or people
Agreement.
[C] Notas: Using Adjectives to Describe
Adjective Agreement.
Making plurals.
Los adjectivos divertida desorganizado trabajadora feo guapo bonita
Usar el presente para hablar de personas
Pick up sheet from white bookshelf and complete.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Nouns and Adjectives Notes
Transcripción de la presentación:

¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2 Mis amigos y yo

Adjectives (Los adjetivos)

-El sábado y el domingo no son aburridos. Gramática uno – Ser with adjectives -Adjetivos describen. -Ana María es graciosa. -Hawaii es romántico. -El sábado y el domingo no son aburridos. -Pronombres no son necesarios. -¿Cómo es el Sr. Gazik? -(El Sr. Gazik/Él) es simpático.

Using adjectives to say what someone/something is NOT like

--To say what someone is not like, put no in front of the verb. -Usando “no” en frente del verbo... -Ana María es graciosa. -Ana María no es seria. -Juan Pablo es introvertido. -Juan Pablo no es extrovertido. -Manuel y Mari son activos e inteligentes. -Manuel y Mari no son perezosos tontos.

Practice

¿Cómo se dice en español? “What’s the profesor like?” “She is tall, outgoing and active.” My sister is unfriendly and silly, but (pero) very hard working. 3. “What are your parents (padres) like?” “They are pretty hard-working, intelligent and witty.”

--Así se escribe en español. “What’s the profesor like?” “She is tall, outgoing and active.” --¿Cómo es el profesor? ----(Ella) es alta, extrovertida y activa. My sister is unfriendly and silly, but (pero) very hard working. 2. Mi hermana es antipática y tonta, pero muy trabajadora. 3. “What are your parents (padres) like?” “They are pretty hard-working, intelligent and witty.” --¿Cómo son tus padres? --(Ellos) son trabajadores, inteligentes y graciosos.

Gender and Adjective Agreement

-Adjectives must agree in gender. -Raúl es romántico. -Ella es bonita. Gramática uno – Gender and adjective agreement -Adjectives must agree in gender. -Raúl es romántico. -Ella es bonita. -Adjectives that end in –e have the same masculine and femine forms. -Lupe es inteligente. Juan es inteligente también.

Gender and adjective agreement Gramática uno – Gender and adjective agreement -Adjectives ending in consonants do not add an –a unles they end in –or (or are adjectives of nationality). -Lorenzo es trabajador. -Gloria es trabajadora.

Avancemos Uno: Capítulo 2, Gramática 1 Adjetivos que describen (género) Masculino Femenino -o -a -e -e -(consonante) -(consonante) -or -ora Ejemplos: alto alta inteligente inteligente popular popular trabajador trabajadora

-Rosa y Marisol son altas. -Susita es intelectual. Gramática uno – página 72 Gender and adjective agreement -Adjectives agree (in gender) and in number. If the singular form ends in a vowel, add –s to make it plural. If it ends in a consonant, add –es. -María es alta. -Rosa y Marisol son altas. -Susita es intelectual. -Mis amigos son intelectuales.

Gender and adjective agreement Gramática uno – página 72 Gender and adjective agreement -To describe a mixed group of men and women, boys and girls, use the masculine form of the adjective. -Carlos y Ana son románticos.

¡Avancemos! Uno: Capítulo 2, Gramática 1 Adjetivos que describen (número) Singular* Plural -o +s -a +s -e +s -(consonante) +es Ejemplos: alto/alta altos/altas inteligente inteligentes popular populares trabajador trabajadores

¿Cómo se dice en español? My best friend is not lazy. She is active and very intelligent. My classmates are witty, interesting and hard workers. 3. My brothers (hermanos) and sisters (guess) are pretty funny and very outgoing.

--Así se escribe en español. Mi mejor amiga no es perezosa. (Ella) es activa y muy inteligente. 1. My best friend is not lazy. She is active and very intelligent. Mis compañeros de clase son graciosos, interesantes y trabajadores. 2. My classmates are witty, interesting and hard workers. Mis hermanos y hermanas son bastante cómicos y muy extrovertidos. 3. My brothers (hermanos) and sisters (guess) are pretty funny and very outgoing.

-Preguntas con “sí” y “no”, usando “ser” Gramática uno – Question formation -Preguntas con “sí” y “no”, usando “ser” -¿Eres inteligente? -Sí, soy inteligente. -No, no soy inteligente. -¿Es simpático el Sr. Gazik? -Sí, es muy simpático. -No, no es simpático.

Question Words

--Ask for more information by using question words --Ask for more information by using question words. All question words have written accent marks. ¿Cómo...? -¿Cómo estás? -¿Cómo está usted? -¿Cómo eres? -¿Cómo se escribe...? -¿Cómo te llamas? ¿Cuándo...? -¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién...? -¿Quién es el muchacho? ¿Quiénes...? -¿Quiénes son los muchachos?

Question formation ¿Qué...? -¿Qué día es hoy? -¿Qué fecha es hoy? -¿Qué tal? -¿Qué hora es? ¿De dónde...? -¿De dónde eres (tú)? ¿Cuál...? -¿Cuál es tu teléfono? -¿Cuál es tu correo electrónico? ¿Cuántos? -¿Cuántos años tienes (tú)?

¿Escribe las preguntas que faltan? Me llamo Gisela Ríos Perales. Soy de Burgos, España. No, no soy tímida. Soy extrovertida. Mis amigos son inteligentes , simpáticos y atléticos. Tengo catorce años. Mi cumpleaños es el quince de abril.

--Así se escriben en español. Me llamo Gisela Ríos Perales. 1. ¿Cómo te llamas? Soy de Burgos, España. 2. ¿De dónde eres? 3. No, no soy tímida. Soy extrovertida. 3. ¿Cómo eres? ¿Eres tímida? 4. Mis amigos son inteligentes , simpáticos y atléticos. 4. ¿Cómo son tus amigos? Tengo catorce años. 5. ¿Cuántos años tienes? Mi cumpleaños es el quince de abril. 6. ¿Cuándo es tu cumpleaños?