Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starts next Thursday, June 2nd
Advertisements

5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Calentamiento Write the answers to each question.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Para Hacer Ahora Construct a dialog between an overprotective father and his teenage daughter which is introducing her male friend. Examples of questions.
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas p.154
Don Quijote El día 3.
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Las Palabras Interrogativas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Assign the sentences to the correct picture
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Preferences Speaking Practice
La Rutina Diara Practice describing the routines of the people in the following pictures. Remember to think about routines for weekdays (lunes – viernes)
1.4 Numbers.
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Bell ringer – on a piece of paper!
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
Las Palabras Interrogativas
Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Describe a las personas con una frase completa.
Las Palabras Interrogativas
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Transcripción de la presentación:

Y9 Speaking: Peer Assessment Sheet You are going to assess the speaking of others in your class today. You are going to assess at least 3 different students in your class in a speaking line. Ask your partner all of the 8 questions listed below and then s/he will ask you 2 spontaneous questions. For each answer or question give him/her either 2,1 or 0. At least 3 students will also assess your speaking. Questions 1 ¿Qué te gusta comer? (¿Qué no te gusta?) 2 ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) 3 ¿Qué es? 4 ¿Qué ingredientes lleva(n)? 5 ¿Cuál es tu snack preferido? 6 ¿Cómo se prepara? 7 ¿Qué comiste esta mañana para el desayuno? 8 ¿Qué bebiste esta mañana para el desayuno?

Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer Name Marksheme. Give 2, 1 or 0 for each answer 1 2 = full sentence answer (or question), ready response, not much hesitation, significant effort to sound Spanish 1 = answer that does communicate BUT might not be complete sentence, some attempt to sound Spanish 0 = cannot answer OR does not recognise the question so gives a different answer 2 3 4 5 6 7 8 ? Total /20