SPELLING LIST 21 SUFFIXES: -y -er -est -ly -en -es.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

Hago la cama Preparo la comida.
Una mujer un hombre.
ALC 30 martes el 20 de octubre
Adjetivos y pronombres demostrativos
Español 2 20 de noviembre de 2013.
El Pluscuamperfecto.
TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º DE MAYO.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
“Tener que” y “Hay que” Two ways of expressing obligation.
Propósito # 58: frases que usas de cuando compras Actividad Inicial: Match the following vocabulary words. ___ Cajeraa. To buy ___ Clienteb. Chasier ___Cajac.
Vivir Vivir is a regular -ir verb. The pattern of endings is identical to that of -er verbs, except for the nosotros and vosotros.
Department of Modern Languages Gramática nueva tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen The verb tener means to have or to possess. It is an irregular.
{ El presente progresivo The present progressive.
Mandatos de Nosotros Making a connection In english……………………………………………………….. – It’s the equivalent as saying “Let’s…” Let’s go to sleep. Let’s study hard.
YO Spanish I Kelly Koper HCHS Raider Academy Spring 2014.
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
P The verb gustar uses these pronouns for the person who likes something. me gusta(n) te gusta(n) le gusta(n) The verb agrees with what is liked.
Español 2H. 1. El Mes de la Herencia Hispana 2. Hispanoamericano 3. Hispanohablante 4. Hispano 5. Latino 6. True or False: All Hispanics are from countries.
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
 Amable  Divertida  Inteligente  Interesante  Cómica  Creativa  Atlética  Antipática (a veces)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Chapter 4,2. TENER # años “to be # years old” TENER prisa “ to hurry”
CAPITULO 5A VOCABULARY PRONUNCIATION Objective  I can listen to information about family and parties.
CALENTAMIENTO ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? ¿Qué no te gusta?
Jeopardy El horario Actividades ClasesAdjetivos Pronombres Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Chapter 5 Vocabulary 2 Word Bank
Spelling changes in the preterite -car, -gar, -zar verbs.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
EVERY DAY I … WAKE UP AT 7 a.m. I GET UP AT 7:15.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
YOYO YOYO er Nivel 2do Nivel 3er Nivel 4to Nivel 5to Nivel 62 SOCIOS IDEALES 1er Mes Niv.Comisiones Residuales$ Generado.
Episodio 4. cerca (de) close (to), near lejos (de) far (from) vivir to live to talk about where someone lives.
“Hogar, Dulce Hogar” Español 3. Puedes trabajar solo o con un amigo. Compara 2 casas usando el sitio web: Crea un documento.
Ayudando en Casa Learning Objectives: To be able to say what you do to help at home Grammar: Further use of Pronouns.
Mandatos con Ud. y Uds. ¡Ven conmigo!, Level 2 Tp. 260.
Mejor que tú: with Direct Object Pronouns, Indirect Object Pronouns and Reflexive verbs Un juego competetivo para practicar los verbos en el preterito.

Witch House Play Witch House
Write the correct Spanish words for the English words
Habla de carreras: experiencia personal y el lugar de trabajo
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Español 3 5 de septiembre de 2016.
Hoy es miercoles el 6 de enero
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
¿Qué sabes tocar?.
Hoy es miércoles el 18 de enero
Todo acerca de mí All about me.
Hoy es martes el 17 de enero
UNIVERSIDAD JOSÉ CARLOS MARIÁTEGUI. You have to tell me with the following pictures what these people are doing.
REFLECTIONS ECUADOR AND THE REST OF THE WORLD. WASTE -WATER. Don't waste water when brushing your teeth or shaving. Turn off the tap wash the dishes Did.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Adverbs Words that describe how, when, and where actions take place.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Can you obey the teacher? (male)
Planeación Coordinación seguimiento Implementación Control.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Bellringer 4/24 Write the answer to each question, using a DO pronoun. (lo, la, los, las) Write question and answer. ¿Quién pide el café? Iñaki _____.
le dice – he/she says to him/her. está cerca de – he/she is close to
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
Vocabulario yellow amarillo and y a sharpener un sacapuntas
Adverbs Words that describe how, when, and where actions take place.
Tapas Identify as many vocabulary words in Spanish as you can from our current chapter (U1E1)
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Hoy es viernes el veintiuno de agosto de dos mil quince.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Meta: 1) Today I will remember that adjectives, such as words that describe color, material something is made of, or relative location should always match.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Transcripción de la presentación:

SPELLING LIST 21 SUFFIXES: -y -er -est -ly -en -es

SLEEPY

FROSTY

FASTER

HELPER

WINNER

LOUDEST

BIGGEST

SOFTLY

SLOWLY

KINDLY

TAKEN

EATEN

FROZEN

DISHES

WASHES

LUNCHES

CLASSES

HOUSES

EVERY

VERY

VOCABULARY WORDS

COURTESY ( KINDNESS OR POLITENESS)

REPENT( TO TURN FROM )

DIFFICULT( HARD TO DO )