una búsqueda del tesoro

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ser vs Estar.
Advertisements

Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Leccion 3B Quiz Review The following activities will be used as a review for the chapter quiz on Leccion 3B. Each slide is representative of a section.
Sample Presentation 1.Click on File: Make a Copy 2.Rename the Presentation to the name of your regional capital city 3.Share your presentation with
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
“C ONOCER ” Y LA “ A PERSONAL ” “Conocer”and the “personal a”
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Español III 3B. En grupos: Vas a crear un mapa de una ciudad imaginaria. Necesitas incluir tantas palabras de vocabulario posible. Nada puede ser etiquetada.
Capital and Country Review Spanish 1. I will give the country…. The next slide will have the capital….
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Listen and Identify On your desks, write down numbers 1 through 8. Look at the illustration on the next slide. You will hear a series of statements, each.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
To insert this design into another PowerPoint presentation, highlight the image, then under the Home tab in your PowerPoint ribbon, click on Copy. Now.
Saludos, números y abc’s
El Imperfecto Español 2.
El Imperfecto Español 2.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
Alter-Ego Project Exercise 1
Saludos y Despedidas Hasta luego Buenos días Nos vemos Hola Adiós
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
To do lists Mark in Green for Vocab.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Los números ordinales vs cardinales
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Please write the following vocabulary words into your notebooks
Español 2 5 de diciembre de 2016
AGENDA Diario / Recordatorio: Prueba-Dictado #2; próximo lunes
La Tarea para martes, el 8 de octubre de 2013: (Homework for Tuesday...) Since we had no time for the mini-quiz on all the uses of TENER, today, use the.
Repaso III Vocabulary Asking Questions
¡Los Adjetivos!.
Después de la prueba (after the quiz…
Translate (cenar – to have dinner)
The Progressive Tenses
Identifying Subject Pronouns
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Telling Time in Spanish
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Tema 4: La ciencia y la tecnología
Key Learning: To be able to describe places in
una búsqueda del tesoro
Vámonos These are most of the words that will be on your test tomorrow. Categorize them into “Words I know” and “Words I need to review”. Muletas Silla.
Miranda Rights El Aviso Miranda
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Describe a las personas con una frase completa.
Quasimodo: Write the following #’s in words
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Antes de empezar – Write these phrases into your composition books:
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Below are the 3 sentences you have been learning in class today.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Tapas Your friend made the following statements. Give some advice, using a tú command: 1. Estoy muy cansado. 2. Necesito un libro sobre Picasso.
To insert audio you need to be on that slide
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Review of Subject pronouns Intro to The verb Ser Notes #7
Transcripción de la presentación:

una búsqueda del tesoro Caminando por México una búsqueda del tesoro

Instrucciones You will be using Google Maps to take a virtual walk through some of the cities and towns of Mexico. As you walk, you will be asked to take several screenshots that meet certain criteria and place them into the slide show. Click the links below to begin your tour in Google Maps. Be sure to review the scavenger hunt look-fors on the following slides before you begin. Group A: Zona Rosa, Mexico City Group D: Guadalajara Group B: San Miguel de Allende Group E: Oaxaca Group C: Guanajuato Group F: Puerto Vallarta

Caminando por _____ Grupo ___

el transporte Un medio de transporte que no sea un coche o vehículo personal

la gente una persona que también está caminando por la calle

actividades un grupo de personas que se divierten

la comida algo que se puede comer o beber

los edificios Una tienda

el hogar una casa o edificio de departamentos

el idioma un letrero o anuncio

la naturaleza un árbol o planta

el arte una estatua, escultura, monumento, o otra cosa artística