Trabajo de entrada #4 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Advertisements

Spanish 1 Sra. Lear 8 de septiembre. There are different ways to say How are you:? in Spanish. Weather meeting someone for the first time or saying hello.
Tú vs.Usted Both mean you Tú (singular familiar) is used with people that you are familiar with or someone that you refer to by their first name. Usted.
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Informal and Formal Greetings
Greetings.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Los saludos y las despedidas
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet someone.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Capítulo 1 Pronouns w/ Subjects ¿Preguntas?La CulturaSentences!Greetings & Goodbyes
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
¡Mucho Gusto!.  There are many ways to greet each other in any Latin community.  Most communities greet each other with a quick embrace and a hand shake.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
Objetivo By the end of the lesson, you will be able to greet and say good-bye formally and informally while taking into account culturally appropriate.
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
¡Bienvenidos al español!
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
HOLA.
Span1 Hoy es miércoles, 31 de agosto
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vocabulario Capítulo 1.
1.2 Greetings Materials: Text pg. 3.
Match the following greetings/goodbyes to their definition
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Para hacer ahora 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet.
Capítulo 1 Lección B Vocabulario I
Greetings L. Alvarado Español I
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Saludos Y Despedidas.
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Lección 1.
Greetings saludos.
¿Cuál es tu nombre? ¿ Cómo se escribe?
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Hoy es _______,el ____ de ____________.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Vocabulario 1.
Repaso Unidad 1 Prueba 1. Repaso Unidad 1 Prueba 1.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Trabajo de entrada #4 1) It is 8:00 at night. How would you greet someone in Spanish at this time? 2) It is 12:00 in the afternoon. How would you greet someone in Spanish at this time? 3) How would you ask someone 15 years old how they are feeling today? 4) How would you say goodbye to someone if you are planning on seeing them again tomorrow? 5) Which greeting can you use no matter what time of day it is? Which farewell can you use no matter what time of day it is?

Student Planners Escribe la tarea: Syllabus due Friday QUIZ TOMORROW ON SYLLABUS Los nombres Parte A-C

Un repaso https://www.youtube.com/watch?v=h5R2qyp9NYM

Hoy es el 16 de agosto.

La cita del día

Each learner will demonstrate the ability to: El objetivo Each learner will demonstrate the ability to: Ask someone else his/her name State someone else’s name State his/her own name

Asking someone else his/her name If the person is your age, younger or on your “level”: ¿Cómo te llamas? If the person is older than you and/or is someone to whom you would like to show respect: ¿Cómo se llama?

Más práctica How you would ask the following people their names? 1) Your classmate 2) Your teacher 3) Your principal 4) A child at a day care center 5) An elderly store clerk 6) Your sister/brother 7) A fifth grader

Más práctica How you would ask the following people their names? 1) Your boss 2) Your younger sister’s friend 3) A small child at a park 4) The governor of New Jersey 5) A man interviewing you for a job 6) A second grader 7) A guest speaker in our classroom

How to respond Me llamo …

Por ejemplo ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? Me llamo José Castillo. Me llamo Sara Rodríguez. ¿Cómo se llama? Me llamo Miguel Montes. Me llamo María Ávila.

Vamos a practicar

Más práctica A five year old Michelle Obama A teenage girl  A friend of a friend named Carly A Spanish I student  Mr. Pineda A principal  A new student named Carlos

Más práctica 1) A fifth grade student  Mr. Pagano 2) Miss Holland  Mrs. Cardona 3) Usher  Beyonce 4) An elementary school student  The president

Stating someone else’s name Él se llama ________________ Ella se llama _____________ Él se llama Barack Obama. Él se llama Adam Levine. Ella se llama Taylor Swift. Ella se llama Sonia Sotomayor.

Más práctica State the name of each person below in a complete sentence

Más práctica State the name of each person below in a complete sentence

Nombre vs. Apellido Mi nombre es _____________. Wendy Holland Barrack Obama Oprah Winfrey Taylor Swift Kanye West Mi nombre es _____________. Mi apellido es _____________. Él se llama Adam Levine.

Un repaso