Miércoles el 28 de abril. objetivo  I can recognize the vocabulary for places to visit, things to do and modes of transportation.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Nosotros tenemos – We have (male) Nosotras tenemos - We have (female) Ellos tienen – They have (male) Ellas.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
Español 1 Capítulo 10 Página Parte 2. ¿Dónde queda(n)…? Where is…located?
Where to go?? the verb ir ¿Adónde voy? el verbo ir.
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Capítulo vocabulario. To talk about a trip ¿Qué tal el viaje? How was the trip? ¡Fue estupendo! / ¡Fue horrible! It was great! / It was horrible!
Un avión Un coche Una moto Una bicicleta Un camión Un tren Un taxi Un metro Una furgoneta A motorbike A train A lorry A car A taxi A van An underground.
In pairs work out what the following description means... Mi Instituto es bastante pequeño, con solo doscientos cincuenta alumnos de entre tres y dieciocho.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
ALC 61 miércoles el 5 de mayo. objetivo Create 4 vacations scenes.
ALC 55 Martes el 27 de abril. objetivo Puedo identificar formas de transportacion. Puedo recordar las formas de ir.
Realidades Chapter 8A Review With Turning Point Clickers.
To row. pasear en bote row boat el bote lake el lago.
Directions: 1. Print game board. 2. Use the colored marker pieces below and a die from around the house. 3. Taking turns, roll the die and move marker.
Capítulo 10: Las Diversiones Culturales
Hazlo ahorael 21 de mayo Objetivo: SWBAT recognize Spanish city vocabulary. On your Hazlo sheet, write down at least one way knowing city vocabulary in.
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
4.1 Present tense of ir Using the present tense of ir+ a + infinitive To express: going to + verb Lets + verb.
El ambiente The environment Río River Montaña Mountain.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
ALC 69 Hoy es jueves el 29 de marzo de Escribe el español y el inglés.
Warm-up: use the following in sentences as adverbs w/ "-mente": callado confiado alegre Chistoso ESTUDIA PARA LA PRUEBA Pre-write 299 Read 298 & list unknown.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
4-1 Notes Decir, Salir, Specialty Stores, Transportation, Prepositions of Location, Regular Tú Commands.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
Lunes, el 9 de septiembre Actividades en clase. Timed Writing Use your Spanish vocabulary (open-notes) to write a 50 word story in Spanish. Use your imagination,
Where is the train station? ¿Dónde está la estación de tren?
ALC 64 Hoy es miércoles el 14 de marzo de 2012 Conjugate the verbs on the next slide according to the pronoun. Please make a new ALC.
Write down the alphabetical spelling of 5 famous peoples names. Write out your answers carefully and be prepared to spell them out if asked to. A: a B:
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
DOUBLE OBJECT PRONOUNS Double Object Pronouns b Double Object Pronouns occur when an indirect object pronoun and a direct object pronoun are used in.
ALC 37 Miércoles el 20 de octubre. objetivo I can listen and recognize, act out and say in Spanish adjectives.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify weather conditions and compose sentences to describe the weather. Vocab/Ideas Hace buen tiempo Hace sol.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Please do the following: 1.Measure an arms length of yarn of the color you like and cut it. (arms length goes from finger tip of one had to fingertip of.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Bellwork Think about your day to day language, the things you talk about. How much of it is about the things you like to do? Write a short paragraph discussing.
ALC 57 Hoy es jueves el 23 de febrero Traduce las interrogativas. ½ off for not punctuating or accents in the correct spot.
Ch. 5 – Talking about what you and your friends like to do together and during a typical week.
Acampar to camp. ¡Ay, tuviste suerte! You were lucky!
El transporte 1. el autobús 2. el tren 3. el avión 4. el barco 5. a pie.
Hoy es lunes el 5 de mayo, 2014 Aim: Today I will be able to identify 13 vocabulary words from a Spanish text. CC Standard 1.2: Interpretive communication.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
El transporte 1. el autobús 2. el subterráneo / el metro 3. el tren 4. el avión 5 . el barco.
A VER SI RECUERDAS TEMA 3-B P. 154 LAS PREPOSICIONES prepositions.
Unidad 4 Etapa 1C Transportation and money vocabulary.
¿Adónde vas a ir de vacaciones? (Where are you going to go on vacation?) -Capítulo 7 El primer juego de vocabulario (The first set of vocabulary for chapter.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Español II Hoy es martes, el quince de marzo de dos mil once. Las Reglas A Repasar: vocabulario A Introducir: más vocabulario Tarea: conjuguemos.com.
¿Cuándo? – When? Normalmente – Normally A veces - Sometimes A menudo - Often Cada año – Each year Siempre – Always Generalmente - Generally.
Expectations – before we begin
El lago.
ALC 21 miércoles el 19 de octubre. Bienvenida en parejas.
De vacaciones Capítulo 8A.
Lección 5: las vacaciones
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Places to visit on vacation
8A De Vacaciones Realidades 1 8A.
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Vocabulary 8-A.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Estación 1: Places to visit
Repaso del verbo “GUSTAR”
A Ver Si Recuerdas Tema 8-A
Transcripción de la presentación:

Miércoles el 28 de abril

objetivo  I can recognize the vocabulary for places to visit, things to do and modes of transportation.

ALC 56  Identify in Spanish the following pictures.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10.

ALC 56  Respuestas

1  La motocicleta

2  El autobús

3  El metro

4  El tren

5  El carro

6  La bicicleta

7  A pie

8  El avión

9  El barco

10.  El taxi

Notas: Copy the vocabulary down in you notes

Lugares para ir de vacaciones Las cataratas La catedral La ciudad El lago El mar La montaña El museo El país La pirámide Las ruinas La selva tropical Waterfall Cathedral City Lake Ocean Mountain Museum Country Piramide Ruins Jungle

Que hacer en las vacaciones Bucear Descansar Esquiar Explorar Llevar Pasear en bote Sacar fotos Subir la pirámide Tomar el sol Visitar To scuba dive/snorkle To rest To ski To explore To wear To go in a boat To take pictures To climb a pyramid To sun bathe To visit

Modos de transportación Car Truck Bus Motorcycle Bicycle Taxi Train Subway Plane Ship Boat (small) Spaceship Carro/coche Camión/troque Autobús/ camión Motocicleta Bicicleta Taxi Tren Metro Avion Barco Bote nave

Pictionary Draw the word Your partner guesses. If your partner can’t guess the word before the next slide they pay you a peso. If they guess the word from your drawing you pay them a peso. NO drawing you pay.

Compañero 1

bucear

La pirámide

Carro/coche

Las cataratas

Sacar fotos

bicicleta

Compañero 2

La montaña

Esquiar

Avión

El museo

Tomar el sol

El barco

Compañero 1

El lago

Explorar

Autobús

El país

El nave

Compañero 2

La motocicleta

El mar

Visitar

La selva tropical

La catedral

Bingo  Write five words from places to visit  Write five words from things to do  Write 5 words from transportation  One free space (gratis)  9 other words.

Choose playing option Option 1  Say a word from your notes.  If you have the word you mark it.  If your partner has the word they mark it.  First to get bingo gets a peso from the other person. Option 2  Say a word if your partner doesn’t have it, they pay you.  If your partner has it, no pesos exchange hands.  1 st bingo get a peso from the teacher.