Vocabulario: El cuerpo humano

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Cuerpo y La Salud ¿Cómo te sientes. ¿Qué te duele(n)
Advertisements

KS3 Spanish – Year 8 La salud Part 1 Unidad 9.
Mi Salud y Bienestar Esp II, Capitulo 3.
El Cuerpo Unidad Dos.
¿Qué le pasa?.
El es masculino, y la es feminina. El es masculino, y la es feminina.
1. VOCABULARIO La cabeza Los ojos El pelo La nariz La oreja La boca
La Cara. El Pelo La Cabeza El Ojo La Nariz La Boca.
En la consulta del médico
Por: Adriana Formby-Fernandez
¿Qué haces para estar en forma?
LAS PARTES DEL CUERPO 6TO GRADO.
El Verbo “Doler”.
EL CUERPO HUMANO Me duele(n).
Verbs That Use Indirect Object Pronouns Verbs that Use Indirect Object Pronouns Aburrir - to bore Doler - to ache Encantar - to love Fascinar - to fascinate.
Verbos Como Gustar. El Verbo Gustar literally means “to be pleasing to” in English it translates “to like” only has 2 forms in each verb tense gustar.
Ch 10 V1. El cuerpo-the body La boca El brazo La cabeza El dedo El diente La garganta La mano** careful! fem. Word that ends in o.
EL CUERPO HUMANO Me duele(n).
Las partes del cuerpo. los sustantivos plurales los sustantivos plurales -termina en vocal (vowel)…+ s (vowel)…+ s -termina en consonante (consonant)…+
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
DOLER [A mí] Me duele [A ti] Te duele
Bellwork – Hoy es _________el ___________ de _______ jueves veintitséisabril Have you ever been in a lot of pain? Write a paragraph about the most painful.
Gustar “to like”.
Los verbos para expresar dolor
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
La Salud Chapter 3ª - Spanish III. Los síntomas y las medicinas.
El Verbo “Doler (oue)”
Doler.
Talking about your aches and pains The words duele and duelen come from the verb doler Doler is a verb similar to gustar – you use the third person singular.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Chapter 8 – Using Doler Mira p..
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
PRESENTACIÓN DE VOCABULARIO PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO WE TALK ABOUT HEALTH AND PARTS OF THE BODY IN SPANISH? Unidad 6 lección 2 (6.2): LA SALUD.
Español 1 Capitulo 7 Vocabulario 2 Pagina 263 Sustantivos
Hoy es jueves. Es el 2 de octubre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? AHORA En la página 24, hagan el ejercicio 1.
To ask what kind of mood or condition you are in, ask….  ¿Cómo estás?  How are you?  ¿Cómo te sientes?  How are you feeling?  ¿Qué le pasa a….? 
Las partes del cuerpo la cabezael estómago Los ojos la mano/las manos La nariz la oreja/las orejas La bocael pie/los pies El brazo/los brazos el cuello.
Pagina 39.  The verb gustar is used to express what people like or don’t like to do  You will mainly use two forms of gustar: gusta and gustan  You.
¿Qué vamos a estudiar hoy?.
Indirect Object Pronouns (always used with gustar) Me Nos Te Os Le Les.
2 minutos ¿Qué hiciste? … (hacer senderismo) en la selva en… … (hacer piragüismo) en Sevilla … (montar en bicicleta) en Caracas … (montar a caballo) en.
Las partes del cuerpo Español by Mr. Thaureaux. Las partes del cuerpo Hoy, vamos a hablar de las partes del cuerpo Aprenderemos cómo decir dónde nos duele.
ESPANOL II El Cuerpo. la cara la cabeza el ojo.
Primero- Di las partes del cuerpo en español.
La Cara.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Gustar and Verbs like Gustar. Quick Review When you say I like the song it is really saying The song is pleasing to me.
Doler (ue) Tells what hurts.
El cuerpo humano.
el seguro médico el paciente el pecho enfermarse el dolor de estómago
El Verbo “Doler (o  ue) ” En español doler significa “to be hurt/painful”
Me llamo __________ Clase 10 nh La fecha es el 6 de mayo del 2011 Propósito # 29: ¿Le duele la cabeza a Helen? Actividad Inicial: Leer Practica Oral p.
Español II.  Doler works like the verb gustar. Conjugating gustar: Step 1  Figure out what is being liked.  If the thing being liked is singular or.
Practicamos con el cuerpo 1. La cabeza o la nariz 2.
AHORA: Escribe la palabra en español.. Agenda: Repaso del cuerpo Vocabulario nuevo Claves Tarea: Deja un mensaje de un accidente. SWBAT talk about different.
Las Partes Del Cuerpo Introduction (click on this link)
Reflexive Verbs GRAMÁTICA. What is a reflexive verb? 1) A verb where the person does as well as receives the action. 2) Verb that ends in -se Examples:
VÁMONOS Conjuga los verbos en el pretérito irregular. Escribe la frase. 1)Yo ______ con mi padre. (conducir) 2)Mi madre _______ comer en casa. (preferir)
¿Qué le duele?. ¿Cómo formamos las frases? The verb “doler” (to hurt) is a stem changing verb. The o changes to ue in all form but the nosotros and vosotros.
ALC 74 Hoy es jueves el 19 de abril de Lee e identifica lo que es.
Bajar de peso. buscar un pasatiempo la cabeza caminar.
Las Partes del Cuerpo THE PARTS OF THE BODY.
LAS PARTES DEL CUERPO PARTS OF THE BODY. La boca The mouth.
VERBOS COMO GUSTAR. The “a phrase” A mí A ti A él/ella/Ud./name A nosotros A vosotros A ellos/ellas/Ud s/names.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
SP 1 – Classwork Agosto 29 – Septiembre 2 By Señora Guzman.
15 de octubre. Page #5 (in your notebook) 1. Para secarme el pelo uso un _________________ 2. Para secarme el cuerpo uso una _______________ 3. Tengo.
Habla de la salud y enfermedad
“to hurt” (a body part aches/hurts you)
Doler “to hurt” or to be painful o to ue stem changer
Transcripción de la presentación:

Vocabulario: El cuerpo humano Suggestions for use Use the picture to introduce new vocabulary. Point to the body parts in the drawing as you present the items in the list. Associate the body parts with action verbs that students know, such as la boca: comer, hablar Describe an unusual “character” and have students draw a picture of him/her. Make it funny, saying something such as Tiene una cabeza muy grande, ojos pequeños, una nariz grande y una boca muy pequeña. Una oreja es más grande que la otra, etc. Describe the entire body of the character. Afterward, have students share their drawings with a partner and explain in Spanish the characteristics of the various body parts. As a follow-up, you may have students work in pairs, with one student describing a character and the other drawing it. Another way to practice the body parts is by playing Simon Says (Simón dice…). Say Simón dice: tóquense la cabeza; Simón dice: pónganse las manos en las rodillas, etc. Do the actions for the first few commands with the students, then give only the oral commands and have students do the actions. After three or four that begin with Simón dice… , you may wish to do one without the phrase and see if students still do the action or not.

Vocabulario: El cuerpo humano Suggestions for use Have students describe the athletes in the slides by mentioning words such as el cuello, las piernas, and los brazos using descriptive adjectives learned in Chapter 2. Have students work in small groups to describe the baseball players. Tell students to assign a speaker and a secretary. Then, have them share their answers with the rest of the class. Remind students that most adjectives in Spanish follow the nouns they modify.

Vocabulario: Pronunciación ¡Ojo! Ten cuidado con la pronunciación de estas palabras corazón el oído el cuello el estómago /koh-rah-sohn/ /eh-loh-ee-doh/ /kweh-yoh/ /eh-leh-stoh-mah-goh/ Suggestion for use Help the students with the pronunciation of these words and any others from the vocabulary that may be difficult. Make the students aware of the appropriate syllable stress (in bold) and the correct pronunciation of the vowels.

Actividad 5-1: ¡No es lógico! Identifica la palabra que no va con el grupo y explica por qué. MODELO los dedos, las manos, los dientes Los dientes son parte de la cabeza; los dedos y las manos son parte del brazo. Try one la boca, la cabeza, el brazo Suggestion for use Guide the students through the instructions and the example. Have the class pronounce the three words in number 1 and then ask them ¿Cuál es la palabra que no pertenece? Then, see if the class can come up with a Spanish sentence explaining why it doesn’t belong. Use the slide transition from model to answer to get the students to anticipate the completion of the sentence. Note It may be helpful to practice the transition of the slide before class in slideshow mode so you can anticipate the animations and get your students to anticipate and guess answers. El brazo … no es parte de la cabeza.

Vocabulario: La salud Suggestion for use Use the picture to introduce new vocabulary. For initial practice of the new vocabulary, ask the students different questions about the picture such as ¿Dónde están? and ¿Cómo están? Try to invoke responses by giving them wrong answers, choices to questions, etc. You can also write any responses you hear from the class on the board. Note The situation in the picture is as follows: everybody in the slide is sick and has decided to go to the hospital. Now they are in the waiting room. As a class, decide on what is happening to each person in this slide, incorporating the vocabulary from the text.

Los problemas médicos Suggestions for use Use this slide to practice expressions related to health. You can use vocabulary, doler, or any other expressions that need to be practiced. Have students work in pairs where one person writes and another speaks. The person speaking can answer the question ¿Qué le duele a esta persona? while the other person can write down the expression. Pairs can then share their answers with the class orally or by writing them on the board. Remind students that when using le duele and le duelen, doler is used like gustar.

Verbos relacionados con la salud doler (ue) a alguien (to be painful to someone) Used like the verb gustar (3rd person forms) Use an indirect object pronoun (me, te, le, nos, os, les) Use definite articles (el, la, los, las) with body parts Me duele el estómago. A Lorena le duelen los pies. A nosotros nos duelen las manos. agreement Suggestions for use Start off by reading some examples of your own or using ones from the book. Check to see if the students get a sense of the general meaning of the examples. Go through the bulleted list and discuss the structure of the verb doler by comparing it with gustar. Have the students conjugate the two 3rd person forms of the verb paying close attention to the stem change. Finally, show them the examples on the slide and demonstrate the verb agreement with the body parts. Note This structure can be practice briefly or more in depth depending on time. There are practice exercises in the Workbook and Activity File that can be used to practice the structure and activities in the text that can be used for conversation. agreement

Actividad 5-19: ¿Qué recomiendas? Empareja cada enfermedad con el tratamiento (treatment) apropiado. MODELO catarro tomar jarabe Una persona que tiene catarro debe tomar jarabe. Try one fiebre descansar Suggestion for use Guide the students through the instructions and the example. Have the class pronounce the words in number 1 and ask them ¿Qué debe hacer una persona que tiene fiebre? Then, see if the class can come up with a sentence in Spanish similar to the answer provided. Note It may be helpful to practice the transition of the slide before class in Slideshow mode so you can anticipate the animations and get your students to anticipate and guess answers. fiebre Una persona que tiene _________ debe _____________. descansar

Estructura II: Describing, people, things, and conditions: Ser vs Estructura II: Describing, people, things, and conditions: Ser vs. estar Suggestion for use Introduce the differences between ser and estar with a story about Tomás and Gerardo: Tomás y Gerardo son hermanos. Son de Bolivia. Son bolivianos. Son estudiantes en la universidad. Son solteros, no están casados. Son bajos y son un poco gordos. Hoy es lunes. Ahora Tomás y Gerardo están en su casa. Su casa está en La Paz y La Paz está en Bolivia. Son las cuatro de la tarde y están viendo su programa favorito en la televisión. A ellos les gusta su vida: son felices. Pero están un poco preocupados. Esta semana están muy cansados y por eso van al médico. Las consultas son en el hospital. El doctor Marichal es su médico. El doctor Marichal les dice: “Este consejo es para ustedes. Es importante comer frutas y verduras.”