With your neighbor A. Hola. B. Buenas tardes. A. ¿ Cómo te llamas ? B. Me llamo ___________________, ¿ y tú ? A. Me llamo ___________________. B. ¿Cómo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Greetings & Goodbyes.
Advertisements

How would you greet a friend at these times?
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Saludos (greetings) ¡Buenos días! – Good morning!
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
Greetings/ Introductions Los Saludos. Good Morning – Buenos días To say Good Morning you say “ Buenos días.” Before 11AM you use “Buenos días.”
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Quiz – 7-10 minutes.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
GREETINGS AND FAREWELLS
Saludos y presentaciones (Greetings and introductions)
Greetings/ Saludo formal
Los Saludos y Las Despedidas
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
BASIC SPANISH CONVERSATION
Introducciónes Español I.
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Para Empezar Greetings & Good-byes
Greetings.
Vocabulario de la Lección preliminar
Señora Johnson Beginning Spanish
Subject Pronouns and Ser
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Vocabulario Capítulo 1.
Yo puedo… I can introduce myself and others
Subject Pronouns and Ser
Escribe the correct translation of each phrase
Complete the following sentences using the word bank.
Greetings and Farewells in Spanish!!
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Begin the “Conversation Questions”
Los Saludos y Las Despedidas
SALUDOS Y EXPRESIONES DE CORTESÍA
Vocabulario 1A: Informal Greetings
Subject Pronouns and Ser
¡buenos días!.
Bell Work Take out a sheet of paper,
Capítulo 1 - ¡Empecemos! VOCABULARIO 1.
Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Greetings Spanish 1.
Saludos Y Despedidas.
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Lección 1.
Writing Practice for Basic Conversation Test
Subject Pronouns and Ser
Greetings saludos.
Subject Pronouns and Ser
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español?
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
Vocabulario Saludos y Despedidas In this slideshow, you will review polite words and expressions to use in everyday situations.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Greetings Spanish 1.
Greetings/ Saludo Formal (In both cases the students are formally greeting the adults) Buenos días Señorita García Buenos días Señor Gómez.
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Los Saludos y Las Despedidas
Los Saludos y Las Despedidas Los Saludos y Las Despedidas Spanish Greetings Spanish Greetings © 2011 The Enlightened Elephant.
Transcripción de la presentación:

With your neighbor A. Hola. B. Buenas tardes. A. ¿ Cómo te llamas ? B. Me llamo ___________________, ¿ y tú ? A. Me llamo ___________________. B. ¿Cómo estás? A. Estoy __________ ¿y tú? B. Estoy _________. Gracias. A. Mucho gusto. B. Igualmente. A. Nos vemos B. Hasta mañana

Interpretive Reading Practice ¿Tú or Ud.? Interpretive Reading Practice

Write Tú or Usted for each person. Your brother Your Math teacher Your BFF Your friend’s mother Your cat Your principal That new kid in your Science class The lunch lady The bus driver Your ex-girl/boy friend

Respuestas: Your brother Your Math teacher Your BFF Your friend’s mother Your cat Your principal That new kid in your Science class The lunch lady The bus driver Your ex-girl/boy friend Tú Ud. Tú Ud. Tú Ud. probably Tú Ud. Ud. Tú

Task: You or your compañero will be given a persona to play in a dialogue. You must use formal or informal language appropriately, based on the persona given to your compañero. Your dialogue with your compañero should include: Greetings Ask/Answer names Ask/Answer feelings Good-byes

Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Dialogo #1 Person A is your Math teacher. Person B is yourself. Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Good-bye

Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Dialogo #2 Person A is yourself. Person B is Sara, a new student. Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Good-bye

Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Dialogo #3 Person A is Marcos Ruben, Walmart greeter. Person B is yourself. Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Good-bye

Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Dialogo #4 Person A is yourself Person B is Juana Valdez, your lawyer. Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Pleasantries (pleased to meet you/likewise) Good-bye

This is just like our first test! Date of test: Friday, August 28th Description: You will have a basic conversation in Spanish. You will have to choose (on the spot) to use formal or informal language in your conversation.

Write the words and phrases that are missing from the dialogue. Presentational Writing Practice

Hola ¿Cómo estás? Adiós Sponge Bob ­­­­­­­ _________. Patrick Buenos días. Sponge Bob _________________ Patrick Muy bien. ¿Y tú? Sponge Bob Estoy cansado, gracias. ¿Cómo te llamas? Patrick Me llamo Patrick. ¿Cómo te llamas? Sponge Bob Me llamo Sponge Bob. Mucho gusto. Patrick Encantado. Sponge Bob Gracias. Hasta luego. Patrick _________. ¿Cómo estás? Adiós

Buenos días ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Hasta luego Sra. Blanco ­­­­­­­________________. Mario Buenos días. Sra. Blanco ____________________ Mario Muy bien. ¿Y Ud.? Sra. Blanco Estoy cansada, gracias. ________________________ Mario Me llamo Mario. ¿Cómo se llama Ud.? Sra. Blanco Me llamo Sra. Blanco. Mucho gusto. Mario Encantado. Sra. Blanco Gracias. Adiós. Mario _______________. ¿Cómo estás? ¿Cómo te llamas? Hasta luego

Buenas tardes ¿Cómo está Ud.? Chau ¿Cómo se llama Ud.? Juana ­­­­­­­__________________. Dentista Buenas tardes. Juana _______________________ Dentista Muy bien. ¿Y tú? Juana Estoy cansada, gracias. _____________________ Dentista Me llamo Dentista Blanco. ___________________ Juana Me llamo Juana. Mucho gusto. Dentista Encantado. Juana Gracias. Hasta mañana. Dentista _________. ¿Cómo está Ud.? ¿Cómo se llama Ud.? ¿Cómo te llamas tú? Chau

This practice is just like our test! Date of test: Monday, August 31 Description: Writing – Fill in the blanks with the missing word or phrase. Reading – Read the name & choose tú or Ud. correctly. Grading: For the writing part you will be graded on spelling.

Innies and Outies Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Good-bye Red cards – Inside Circle Purple cards – Outside circle Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Good-bye

viernes, el 28 de agosto Speaking Test Today (you need your Green rubric) LT: I can have an introductory conversation in Spanish Interpretive Test on Monday Be able to identify when to use Tú vs. Ud. Read a conversation and fill in blanks (spelling counts!!)

Speaking practice with Partner Choose one of these personas for yourself. Your partner leads the conversation. Pay attention to Formal vs. Informal. Switch leaders. Pablo, the mailman María, you little sister Martin Martinez, the counselor Sandra Gomez, adult neighbor

Greet Ask/Answer Names Ask/Answer Feelings Good-bye

MORE PRACTICE

Write Tú or Usted for each person. Your sister’s friend Your waitress Your grandma Your adult neighbor The little girl next door Your boss A new student President Obama The checkout person at HyVee Your Mom

Respuestas: Your sister’s friend Your waitress Your grandma Your adult neighbor The little girl next door Your boss A new student President Obama The checkout person at HyVee Your Mom Tú Ud. Ud. Ud. Tú Ud. probably Tú Ud. Ud. Tú

Buenas noches ¿y tú? Me llamo Yolanda Nos vemos José ­­­­­­­________________. Yolanda Buenas noches. José ¿Qué tal? Yolanda Estoy bien. _______________ José Estoy así-así, gracias. ¿Cómo te llamas? Yolanda __________________________. ¿y tú? José Me llamo José. Mucho gusto. Yolanda Encantada. José Gracias. Adiós. Yolanda _______________. ¿y tú? Me llamo Yolanda Nos vemos

Buenas tardes ¿Cómo estás? ¿y Ud.? ¿Cómo te llamas? Igualmente Sr. Gomez ­­­­­­­________________. Sofia Buenas tardes. Sr. Gomez ______________ Sofia Estoy bien. _______________ Sr. Gomez Estoy excelente, gracias. _______________ Sofia Me llamo Sofía. ¿y Ud.? Sr. Gomez Me llamo Sr. Gomez. Mucho gusto. Sofia ______________ Sr. Gomez Adiós. Sofia _______________. ¿Cómo estás? ¿y Ud.? ¿Cómo te llamas? Igualmente Hasta mañana