Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20131 Trabajo fin de.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Learning Achievement in Creativity and Design Subjects according to Professional Profiles (2006) European Transfer Credit System (ECTS) Methodology in.
Advertisements

Diagnóstico climático del Golfo de California
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Modas Página Internet: Correo Electrónico:
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Conocimiento, Uso y Evaluación de Medicamentos Genéricos
Goal: Factor trinomials of the form ax2 + bx + c
Los números del 0 al cero uno dos tres cuatro cinco 6 7 8
TOWARDS A NEW ECONOMIC BILL Héctor Silva Meeting - Breakfast September 16, 2009.
Noviembre 2007Estudio Rostros de Noticias 2007Collect-GfKWikén Estudio Rostros de Noticias de la TV Chilena Desarrollados para Revista Wikén El Mercurio.
Telling Time Grammar Essential #8.
Curso de Bioestadística Parte 14 Análisis de datos binarios pareados
RELACIÓN POSTULADOS POR SEXO
1 LA UTILIZACION DE LAS TIC EN LAS PYMES GALLEGAS AÑO de Junio de 2005.
Mexico Chances for Wind Power
TEMA 2 MÚLTIPLOS Y DIVISORES
02- Plan Organización Docente v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
01- OFERTA FORMATIVA v.2 Noviembre 2009 SIES – SISTEMA INTEGRADO DE EDUCACIÓN SUPERIOR.
Aladdín-respuestas 1.Vivía 2.Era 3.Amaba 4.Quería 5.Gustaban 6.Se sentía 7.Salía 8.Tenía 9.Decidió 10.escapó 11. Se vistió 12. Conoció 13. Vio 14. Pensó
Respuestas Los 101 Dálmatas Total= ___/60. 1.vivían 2.tuvo 3.llamó 4.anunció 5.exclamó 6.podía 7.era 8.bailaba 9.se abrió 10.estaba 11.estaba 12.tenía.
a.dos b.ocho c.doce d.quince e.diecinueve f.veinte a.2 b.8 c.12 d.15 e.19 f.20 Los Números 1-20 Ecribe el número.
Modas Página Internet: Correo Electrónico:
MuestraMétodo a prueba Nominal Ejercicio 1. ¿Es exacto el método?
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
Objetivo: Los estudiantes van a usar vocabulario del desayuno para comprender un cuento. Práctica: 1. ¿Te gusta comer? 2. ¿Te gusta beber Mt. Dew.
Los Números en Español Spanish4Teachers.org.
Mulán /75 puntos. 1.Querían 2.Gustaban 3.Escuchó 4.Dijo 5.Tenía 6.Ayudaron 7.Maquillaron 8.Arreglaron 9.Dio 10.Estaba 11.Iba 12.Quería 13.Salió 14.Gritó
Answers to – “Repaso para examen”
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Estructura Económica de México (parte 2)
Estructura Económica de México Prof. Abelardo Mariña Flores trimestre 2010-P.
William Shakespeare ( greg.), fue un dramaturgo, poeta y actor inglés. Conocido en ocasiones como el Bardo de Avon (o.
Grupo de Sequía del Servicio Meteorológico Nacional
Grupos de Edad Ocupación Nivel Socioeconómico.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Evolución Tasas de Interés Promedio del Sistema Financiero *
CARLOS ELIZONDO MAYER-SERRA December, 2012 Tax Revenue (% of the GDP),
Parte 3. Descripción del código de una función 1.
Vocabulario querer comerlo -paja por supuesto - madera
de Joaquín Díaz Garcés (Angel Pino)
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
FUNCIONES DE UNA VARIABLE REAL
Dr. Fernando Galassi - Lic. Gisela Forlin
MUESTRARIO 2 Del Diseño 62- al diseño 97. Muestrario 2 Diseño 62Diseño 63.
Indicadores CNEP Escuela
Ecuaciones Cuadráticas
¡Primero mira fijo a la bruja!
1. Datos prensa. Fuente: ACEM
Un ejemplo de agrupación de datos Problema 1 del capítulo 2 del libro de texto.
0 1 ¿Qué hora es? By: Craig Tillmann Revised by: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Cancela, JM. Ayán C. University Of Vigo. Throughout history the definition of learning has been conceptualized in many different ways depending on the.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Learning Zone Matemáticas 101
By: Nicholas, Rayna, Nathaniel, Calvin
Los números. Del 0 al 100.
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
Triathlon Swimming: Stroke Rate Analysis for Trainning Prescription Antonio Rivas.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Quantity How much? How many?
1. 3 ATENCIÓN ELOGIO EXTINCIÓN ¿POR QUÉ SE MANTIENE LA CONDUCTA? Análisis de: 9.
Vocabulario: (Los números)
Vocabulario: Para Empezar (Numbers & Colors)
uno cero dos seis siete nueve Los Números DIEZ cinco ocho tres
Los Numeros.
FACULTAD DE DERECHO PROTAGONISTAS PROMOCIÓN aniversario
1 8 de febrero del Chapter 5 Encoding 3 Figure 5-1 Different Conversion Schemes.
Herramienta FRAX Expositor: Boris Inturias.
Transcripción de la presentación:

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20131 Trabajo fin de grado Título Nombre Apellido

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ ) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Ínidice 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20133 Página 3 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Objetivo del estudio Building of new wind turbines is not universally accepted action. The objective of the survey was to analyse the preferences of German citizens regarding wind power generation. Programme AProgramme BProgramme C Size of the wind farms large farmsmedium farmssmall farms Height of the turbine 200 metres150 metres110 metres Effect on red kite population 10 %15 %5 % Minimum distance to village 750 metres1,100 metres1,500 metres Surcharge to energy bill per month I choice

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20134 Revisión de la literatura – modelos híbridos 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Hybrid model combining discrete and continuous heterogeneity representations of tastes has been applied e.g in Bujosa et al. (2010) (Bujosa, A., Riera, A. and Hicks, R.,2010, Combining Discrete and Continuous Representations of Preference Heterogeneity: A Latent Class Approach, Environmental and Resource Economics) Hess et al. (2011) combines continuous MXL with LC model using two classes for each coefficient, where one value is constrained to zero but the value in the second class is allowed to vary across respondents using a continuous distribution. (Hess, Stathopoulus, Campbell, ONeill, Caussade, 2011, Its not that I dont car, I just dont care very much: confounding between attribute non-attendance and taste heterogeneity) (Boeri M., D. Campbell, A. Longo, 2012, Discrete mixture of sets of continuous distributions: a mixed finite-continuous approach)

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20135 Página 5 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Revisión de la literatura – modelos híbridos Fosgerau and Hess (2009) analyse various ways of specifying random taste heterogeneity in DCM: base distribution with Legendre polynomials and discrete mixture of multiple continuous distributions. The performance of two parameter distributions is poor in comparison to FB or MOD. (Fosgerau and Hess, 2009, A comparison of methods for representing random taste heterogeneity in discrete choice models) Campbell et al. (2010) compare different combinations of discrete and continuous mixing approaches to uncover the unobserved heterogeneity in price sensitivities. They show that single continuous distribution may not adequately represent the true distribution. (Campbell, Doherty, Hynes, van Rensburg, 2010, Combining discrete and continuous mixing approaches to accommodate heterogeneity in price sensitivities in environmental choice analysis.)

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20136 Página 6 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Revisión de la literatura – que aportamos Hess and Hensher (2010) have proposed inferring attribute-processing strategies through the analysis of respondent-specific coefficient distributions obtained through conditioning on observed choices. (Hess, S. & Hensher, D.A., 2010: Using conditioning on observed choices to retrieve individual-specific attribute processing strategies, Transportation Research Part B) We propose a heuristic approach based on mean values of the conditional distributions, which should be valid indicators of the coefficient sign, nevertheless it is important to recognise that it is impossible to retrieve the actual processing strategy used by a given respondent with certainty and we can only state that a respondent has positive or negative coefficient up to a probability.

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20137 Página 7 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Datos: descripción del lugar Localización del parque El Espino

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20138 Página 8 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Datos: La encuesta Percentages of stated choice-card non-attendance AttributeStated choice-card non-attendance Size of the wind farms (WindF) 10% Height of the winmill (Height) 12% Effect on red kite population (Red) 13% Minimum distance to village (Min) 10% Surcharge to energy bill per month (Cost) 9% The survey: 353 interviews, 5 choice cards per respondent (Meyerhoff et al. 2010). The use of information on stated choice-task non-attendance can lead to endogeneity bias, given the likely correlation between the answers to non-attendance questions and other unobserved components. (Hess, 2011: Impact of unimportant attributes in stated choice surveys) (Beck, Rose, and Hensher, 2011: Consistently inconsistent: the role of certainty, acceptability and scale in automobile choice)

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/20139 Datos: Subgrupos 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Histograms of choice probabilities of 20% of individuals not included in the reduced sample Threshold Subsample 1 full attendance Subsample 2 non-attendance Subsample 3 inferred non-attendance %73.23%79.11% %69.70%75.29% %64.41%71.17% %57.05%63.52% %43.82%52.94% Frequency of choice probabilities higher than 0.5, 0.6, 0.7, 0.8, and 0.9 for three different subsamples

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Página 10 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Modelo RPL

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Página 11 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Distribución de los coeficientes Sin no-atención Con no-atenciónCon atributos controversiales

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Página 12 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Atributos separados Table 9 Percentages of individuals with positive and negative coefficients AttributePositiveNegative Size of the wind farms (WindF) 50.9%49.0% Height of the windmill (Height) 54.1%45.9% Effect on red kite population (Red) 0.00%100.00% Minimum distance to village (Min) 48.7%51.2% Cost 0.00%100.00% Controversial attributes may lead to the existence of two clearly distinct groups of respondents: one experiencing positive and the other negative impacts of these attributes on their utilities, while maintaining rather homogeneous preferences inside these groups.

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Atributos separados: RPL 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones RPL Full attendanceRPL Stated non-attendanceRPL Inferred non-attendance Parametert-valueStd Dev.t-valueParametert-valueStd Dev.t-valueParametert-valueStd Dev.t-value Size (+) *** *** *** ** *** **2.21 Size (-) *** ** *** ** *** ***2.82 High (+) *** *** *** High (–) *** *** *** *** Red *** ** *** * *** ***4.99 Min (+) *** *** *** ** *** ***4.14 Min (–) *** *** *** Cost (-) *** *** *** *** **2.14 ASC *** **-2.36 ASC *** *** *** 6.79 Size * Gender * 1.86 Size * Urban *** *** *** 2.74 High*Close Turbine Red*Age *** *** 4.17 Red* Close Turbine * ** * 1.70 Min*High Income *** *** *** 4.58 LogL AIC BIC N1765 RPL Full attendanceRPL Stated non-attendanceRPL Inferred non-attendance

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ La heterogeneidad reducida 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones Unobserved preference heterogeneity is reduced RPL Inferred non-attendance Parametert-valueStd Dev.t-value Size (+) *** **2.21 Size (-) *** ***2.82 High (+) *** High (–) *** Red *** ***4.99 Min (+) *** ***4.14 Min (–) *** Cost (-) *** **

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Disposiciones a pagar 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones WTP for Min and Height attributes

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Conclusiones 1) Objetivo 2) Revisión de la literatura 3) Datos 4) Resultados 5) Conclusiones 1)Respondents state that they have not attended to certain attributes when they have actually taken them into account. 2) Controversial attributes lead to difficulties in calculation of WTP measures because their coefficients are distributed around zero. 3) Latent class allowing for continuous taste heterogeneity within classes (second approach) leads to similar results obtained by the method based on respondent-specific coefficient distributions (first approach). 4) The treatment of controversial attributes with the two presented approaches leads to expected reduction of the unobserved preference heterogeneity.

Facultad de CC.EE. y Empresariales, Bilbao Título TFG Título TFG Título TFGTítulo TFG Título TFG Título TFG Nombre Apellido 29/06/ Muchas gracias por su atención