Tapas Tell what each person needs to do, using tener que.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los pronombres de objeto directo ¿Comes el bistec a veces? Sí, como el bistec a veces. Sí, lo como a veces. ¿Compras las fresas hoy? No, no compro las.
Advertisements

Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Repaso para el examen. Tarea del timbre  Translate the following sentences from Spanish to English.  Mis padres son muy atrevidos y activos. Ellos viajan.
Direct Object Pronouns. Instrucciones / Read each sentence. On a piece of paper, rewrite each sentence using a direct object pronoun. Then, advance to.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
Martes 4 de noviembre Máx. : 21° Mín. : 8° Hazlo ahora 3 min On a scale from 1-10 I feel ________ about injuries and reflexive verbs.
Today you will learn to: Ask and answer questions using interrogative words Lección 2: Quinta parte.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Escribir Go back now into your sentences you just wrote and add how often you do things. Siempre A veces Nunca I will call out daily activities and you.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
DO NOW: Solve each math problem
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
21 y 24 de noviembre de Hoy es viernes el 21 de noviembre de 2014 En tu grupo… 1. ¿Quién es la persona más alta? 2. ¿Cuántos años tiene tu compañero.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
 Try to figure out what the following questions are asking: 1.¿Qué día es la fiesta? 2.¿Qué día es el catecismo? 3.¿Qué días son los partidos (games)
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Trabajo de Entrada NP36 Semana 24. Trabajo de Entrada 29/2: NP 36-Traduzca- Copy and translate. 1. Hablo.6. Enseñáis. 2. Enseña.7. Hablan. 3. Trabajamos.8.
El Imperfecto Español 2.
Essential questions: How do I use some irregular verbs?
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Español 1 29 de marzo de 2017.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
¿En que puedo servirle? ¿Qué talla usa? ¿Qué color prefiere usted?
Día número 24 Español 1—Acelerado
Egg Baby Project Spanish II.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Tapas Fill in the blank with the correct word: (la tienda, tener hambre, la tarde, el parque, el auditorio) 1. Yo tengo la clase de matemáticas.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Meta: I can understand information about school activities and rules
Quasimodo: Traducir Our mother is hardworking.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
If you feel that the resources that I have created have helped you save time and/or money, please consider supporting the work that I do by doing your.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Tapas Write a sentence using each word
Poster project.
Quasimodo There is a handout at the front. People in the front of the row please get one for each of the people in your row. Read the handout and compare.
Tapas Anita y yo ________ (estudiar) en la escuela.
Tapas Translate each sentence from Spanish to English.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Tapas María 5. Ustedes Los maestros 6. Yo
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Tapas 22-2-17 Tell what each person needs to do, using tener que. 1. yo/estudiar para matemáticas 2. Rogelio/ayudar a la maestra 3. Nosotros/usar la computadora y la impresora 4. Ustedes/mirar el pizarrón en la clase de historia 5. Tú/llegar a tiempo a la clase de inglés

Boardgames- “Juegos” 1. Decide on your group of 3 or 4 2. Decide who will do each role (artist, scribe #1, #2, #3) 3. Decide on a theme for your game and how it will be organized. 4. Do a rough draft of your game board (ARTIST) 5. Do a rough draft of your questions & answers (SCRIBE #1 & #2) 6. Do a rough draft of your rules (SCRIBE #3) *** YOUR GROUP MEMBERS WILL BE EVALUATING YOU, SO PLEASE MAKE SURE YOU ARE USING YOUR TIME WISELY, AND DOING YOUR SHARE OF THE WORK!