R1 HUERTA COLLADO YESENIA.. Incidencia y severidad de nauseas y/o vómitos depende Más del 90% de pacientes que reciben una QT de alta emesis, tienen episodios.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los dias de la semana.
Náusea y Vómito por quimioterapia
TRATAMIENTO DE LA HTA Y NEFROPROTECCIÓN
EXPRESSIONS OF FREQUENCY
APL meeting, Rome, Italy. Sept Salvage Therapy with Chemotherapy- or Arsenic Trioxide-based Regimens for Acute Promyelocytic Leukemia in First.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
El Pretérito y El Imperfecto
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
Objetivo: Which form of the verb should we use? Are we pronouncing the vocabulary correctly? Hagan Ahora: El papel de APT P. 69, Actividad 2.
“To Be or Not to Be!” Power 1 Ser and Estar both mean TO BE. But they may not be used interchangeably Power 2 Ser Yo soy Nosotros somos Tú eresUds., ellos.
Antiagregantes en prevención secundaria de ictus Dr. Guzmán Ruiz. Noviembre 2008.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Article Notes 14/10/13 ¿Quién? is who ¿Qué? is what ¿Por qué? why ¿Dónde? where ¿Cuándo? when y ¿Cómo? how ¿Cuánto hay? how much is there.
Superlatives Page 400 Superlatives  In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix.  For example, the fastest runner,
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved A reflexive verb is used to indicate that the subject does something to or for himself.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
TENER, ESTAR and ANDAR in the Preterite. The verbs tener, estar, and andar have similar stem changes in the Preterite tense. They all have “uv” in the.
Direct Object Pronouns Una presentación por la Sra. Black.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
Las Horas del Día hora hora o’clock §The word hora means time in asking the time of the day. In standing time the word hora is understood. There is not.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
SHOCK SÉPTICO: EN CONTRA DEL USO DE GLUCOCORTICOIDES Karen Acuña Rojas (A80058) Ana María Alvarado Valverde (A90321) Marvin Marín (A93593) María Laura.
Indirect Objects and Indirect Object Pronouns. Repaso: Direct Objects A Direct Object recieves the action of the verb It answers the question: Who? or.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The present progressive 1. Meaning -what you (or he, or we, or they) are doing RIGHT THIS SECOND.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Terapia cognitivo conductual La intervención se centra en la modiicación de conductas disfuncionales, pensamientos negativos distorsionados asociados.
Salud y Atención Médica para los Hispanos en Estados Unidos Octubre de 2016.
Los hispanos constituyen una parte importante y creciente de la población de Estados Unidos. 2015: Cerca de 53 millones de personas son hispanas, esto.
Medical Spanish Intro Ben Tanner.
VERBO SER Y ESTAR (VERB TO BE)
Dr. J. M. Urraca de la Serna Oncología Radioterápica
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
The present tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Decadron® (Dexamethasone) (with Alimta ®)
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Lya Sahian Méndez Aguilar 7“ C ” 7“ C ” Dr. Juan Lugo Ramírez Ginecología C á ncer endometrial.
Superlatives In English, Superlatives are when we use adjectives with an “est” as a suffix. For example, the fastest runner, the tallest girl, etc.
Double Object Pronouns
Time Expression with Hacer
Getting to know you more!
El subjuntivo en cláusulas adverbiales
First Grade Dual High Frequency Words
Decadron® (Dexamethasone) (with TAXOTERE ®)
The Present Tense of ser (to be) (El tiempo presente del verbo ser)
“To Be or Not to Be!” Yo soy Nosotros somos Uds., ellos ellas son
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
TRATAMIENTO ANTIEMÉTICO
Análisis de los polimorfismos (SNP) de βarrestina2 (bA2) en relación con la eficacia de la combinación Aprepitant + Granisetron + Dexametasona (AGD) en.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Escribe 5 frase con YO NO SOY
Question Formation Spanish I Page 52.
Eficacia de la combinación Aprepitant+Granisetron+Dexametasona (AGD) en la prevención de la emesis aguda y retardada en pacientes (p) tratados con Quimioterapia.
El control de la emesis. Nofre Pons Sureda
El Imperfecto pasado.
TPRS Jan. 13th - Feb. 13th (No Warm-up).
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. © by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.
PST RESOURCE OVERVIEW NAME of the resource / tool
Pretérito e Imperfecto
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

R1 HUERTA COLLADO YESENIA.

Incidencia y severidad de nauseas y/o vómitos depende Más del 90% de pacientes que reciben una QT de alta emesis, tienen episodios de vómitos Sin embargo, pacientes que reciben antiemesis profiláctica, solo el 30% de los pacientes tienen episodios de vómitos /nauseas.  Agentes terapéuticos  Dosis de agentes terapéuticos  Esquema y forma de administración  Target de RT.  Variabilidad de cada paciente( edad, sexo, primera quimioterapia, historia de abuso de alcohol.  Pacientes jóvenes > pacientes adultos mayores.  Mujeres jóvenes con QT para Ca de mama, población más propensa para desarrollar nauseas y vómitos en comparación con otras poblaciones.  Nauseas tardías más común que náuseas aguda, y más severa, más resistente a tto.

AGUDA Entre minutos- horas de administración de tto. Resuelve en las primeras 24h Intensidad a las 5-6h Frecuencia: Young <50 años. Mujeres. TARDIA Luego de 24h d administración de tto. Con QT: cisplatino, carboplatino, ciclofosfamida y doxorrubicina. Para cisplatino: llega su max intesidad en 8h -72h de la administración. Y puede durar hasta 6-7 dias ANTICIPATORIA Ocurre antes de recibir la siguiente QT % de px. Tipicamente ocurre con px con una mala experiencia en QT previa. En jóvenes ( usualmente reciben qt intensas). Breakthough/ Refractaria Breakthough: nauseas/vomitos a pesar de profilaxis antiemetica, requiere rescates Refractaria: profilaxis, rescate no son efectivos Luego de 24h d administración de tto. Con QT: cisplatino, carboplatino, ciclofosfamida y doxorrubicina. Para cisplatino: llega su m ANTICIPATORIA Ocurre antes de recibir la siguiente QT % de px. Tipicamente ocurre con px con una mala experiencia en QT previa. En jóvenes ( usualmente reciben qt intensas).

MODERADO HIGH NK-1RA + 5-HT3RA + DEXA OLAZAPINE + PALOSETRON+ DEXA OLAZAPINE + NK-1RA + 5-HT3RA + DEXA OLAZAPINE OLAZAPINE + DEXA +/-APREPITAN (si se uso 1 día) DEXA +/- APREPITAN (si se uso 1 día) 5-HT3RA + DEXA OLAZAPINE + PALOSETRON+ DEXA NK-1RA (en algunos px) + 5-HT3 RA + DEXA DEXA OR 5-HT3RA OLAZAPINE APREPITAN (si se uso 1 día) +/- DEXA DÍA 1 DÍA 2,3,4 DÍA 1 DÍA 2,3 LOW 5-HT3RA OR DEXA OR Ant de Rec DOP Nccn, esmo Nccn Nccn, asco,esmo Nccn Nccn, esmo 5-HT3RA OR DEXA OR METO OR Proclorperazina ESMO MINI

What is the optimal treatment to prevent nausea and vomiting as a result of high-emetic-risk antineoplastic agents in adults who receive single-day antineoplastic agent therapy? Combination NK1 Rec. Antag. Serotonin (5-HT3) Rec. Antag. Dexamethasone Olanzapine CISPLATINO Dexamethasone and olanzapine should be continued on days 2 to 4. Combination NK1 Rec. Antag. Serotonin (5-HT3) Rec. Antag. Dexamethasone Olanzapine Olanzapine should be continued on days 2 to 4. A-C

What is the optimal treatment to prevent nausea and vomiting from moderate-emetic-risk antineoplastic agents in adults who receive single-day antineoplastic agent therapy? Combination NK1 Rec. Antag. Serotonin (5-HT3) Rec. Antag. Dexamethasone 4 AUC CARBOPLATINO MODER NOT CARBOP Serotonin (5-HT3) Rec. Antag. Dexamethasone cyclophosphamide, doxo, oxalip, and other mod emet-risk antineoplastic Dexamethasone (2-3 d)

What is the optimal treatment to prevent nausea and vomiting from low-emetic-risk antineoplastic agents in adults who receive single-day antineoplastic agent therapy? Serotonin (5-HT3) Rec. Antag. Dexamethasone 8 mg before QT The change to the previous ASCO recommendation is the addition of a 5-HT3 receptor antagonist as an option. This was based on the consensus of the Expert Panel. There was no new evidence to inform this recommendation.

Breakthrough Nausea and Vomiting -ANTISICOTICOS ATIPICOS (Olazapina) -Benzodiazepina (Lorazepam) -Canabinoides -Otros:metoclopramida,Haloperidol, escopolamina. -Fenotiazidas -5HT3RA -Corticoides REEVALUACION OLANZAPINA SI NO RECIBIERON NK1 receptor antagonist, lorazepam or alprazolam, a dopamine receptor antagonist, dronabinol, or nabilone QT

Prevention of Anticipatory Nausea and Vomiting  The best approach for the prevention of anticipatory nausea and vomiting is the best possible control of acute and delayed nausea and vomiting.  Behavioral therapies (progressive muscle relaxation training, in particular), systematic desensitization, and hypnosis may be used to treat anticipatory nausea and vomiting

Upper Abdomen, Craniospinal 5-HT 3 receptor antagonist and optional short-course dexamethasone Cranium, Head & Neck, Thorax Region, Pelvis should receive prophylaxis or rescue with a 5-HT 3 receptor antagonist. Extremities, Breast should receive rescue with a dopamine receptor-antagonist or a 5-HT 3 receptor antagonist 5-HT 3 receptor antagonist plus dexamethasone Total Body Irradiation High Moderate Low Minimal