By Dave Batty Teen Challenge Staff Training Course T510.01 iTeenChallenge.org 1T510.01 9-2009.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¡Feliz Día de San Valentín!
Advertisements

Recycling Posters By: Joel Reyes Ana Sanchez Osvaldo Vázquez
Goal: Factor trinomials of the form ax2 + bx + c
Parent Leadership in Education & Youth Education Tekies Centro Sor Juana in Las Milpas South Pharr, Texas.
DESCRIBILICIOUS – LEVEL 3 The following presentation is designed to help you improve your understanding of descriptions in Spanish. Youll need to stay.
RENAISSANCE es un proyecto del programa CONCERTO co-financiado por la Comisión Europea dentro del Sexto Programa Marco 1 WP 1.5 Description of work (month.
Writing Definitions. Instructions Definitions should be complete and full of enough detail that one cannot mistake the word for something else. Definitions.
Action Plan Template Intel ISEF 2009 Educator Academy May 2009
El verbo IR To go. El verbo IR The verb IR means to go. The verb IR means to go. The verb IR is irregular in the present tense. The verb IR is irregular.
Subject pronouns and ser
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Grupos de Trabajo # 7 - Informe Working Group # 7 – Report General Business and Operational Risks.
Empresa y Sociedad Tema 1. Teoría de la Empresa y de la Sociedad Dr. Antonio Lloret 17 de Enero de 2011.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA La EXPIACION y la INICIATIVA DIVINA 4 to Trimestre 2008, La Expiación de Cristo y la Cruz ¡ADAPTALO ! Enfoque de Enseñanza.
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
1. EDUARDO QUIERE COMER EL PESCADO. 2. ASÍ QUE, MARTA QUIERE IR A LA CASA POR (FOR) EL PESCADO. 3. MARTA QUIERE QUE EDUARDO COME EL PESCADO PORQUE ELLA.
¿Quién es este hombre muy importante? ¿Por qué cada niño en cada escuela de Cuba le conoce?
Eucharistic Youth Movement: Italy Movimiento Eucarístico Juvenil: Italia.
9 th Grade Attendance Expectations Expectativas de Asistencia en el 9° Grado [INSERT SCHOOL NAME] [INSERT NAME] Attendance Improvement Counselor (AIC)
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
4.1 Present tense of ir El verbo ir (to go) Asking and telling (to where) someone is going To ask: ¿Adónde + ir + subject ? To tell: Subject + ir + a +
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
These are my books. Those are yours. I saw their car in the garage. Have you seen ours? I ate my cookie yesterday. Did George eat ______? We went to our.
PRESENTACIÓN REUNIÓN PREPARATORIA IX REUNIÓN DE MINISTROS DE JUSTICIA O DE MINISTROS O PROCURADORES GENERALES DE LAS AMÉRICAS, REMJA. PRESENTATION WORKING.
Grandes retos de la salud global: el papel de la investigacion Pedro L. Alonso Centro de Investigaçao em Saude da Manhiça, Mozambique & Centro de Investigaion.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Welcome To Your Childs Second Grade Class Bienvenidos al Clase de Segundo Grado de sus Niños Miss Langens Class.
CONTENIDOS DEL COMPONENTE CLARETIANO. PROCESOS BÁSICOS INFANTILES: 1.Pastoral Infantil Claretiana 5/6 – 9/10 Año 1: El niño Antonio Claret y Clará. Su.
BUONGIORNO!. Pescara, Italia Jucum Juventud con una Misión.
Trabajo realizado por el alumnado y las familias del CEIP Salvador Manrique de Lara This work has been done by the students and the families of CEIP Salvador.
él nos brinda su amistad; es el pan de Dios, el pan de la unidad.
Sustantivos= Nouns.
Budapest, WE ARE MOTHERS Because we want to be. Because nobody can love our kids more than what we do
Haz Ahora Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (el or la). 1. Libro8. Chica 2. Profesor9.
To bring together a group of lawyers, realtors, tax companies, mortgage companies and economy experts and participate in the first fair thats main purpose.
¿Cuándo es el cumpleaños de _________? El cumpleaños de _____ es…
10/07/2006Jorge A. F. Herrera, Mechatronics Lab. EESC-USP 1 Business Intelligence An Overview Jorge A. Félix Herrera.
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
Srta. Forgue El 6 de mayo de 2011
Iglesia Colombiana Metodista
Transformaciones que conservan ángulos
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
We Are The World Nosotros Somos El Mundo MICHAEL JACKSON Y AMIGOS AUTOMATICO.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
Bienvenidos a la clase de Español II Señora Viteri.
W ork & W itness Today. Ministerios Voluntarios/ Volunteer Ministries Mission Corps (NIVS) / Proyecto Abraham Work & Witness/ Trabajo y Testimonio Youthserve/
BUENOS DÍAS Saquen los apuntes, por favor. COMPARACIONES Más rápido que… Menos importante que… Tan bonita como… Mejor que, peor que, menor que, mayor.
1 DEFINITION OF A CIRCLE and example CIRCLES PROBLEM 1a PROBLEM 2a Standard 4, 9, 17 PROBLEM 1b PROBLEM 2b PROBLEM 3 END SHOW PRESENTATION CREATED BY SIMON.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Make Meals Memorable Take Time to Eat Together and Talk With Your Family. Haga memorables las comidas Tome tiempo para comer y conversar con su familia.
10/ How to set up the PSNC educational program Cómo establecer el programa educacional de EPNC By Por Dave Batty PSNC #10.
Quantity How much? How many?
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
ESPERANZA ~ HOPE Y el Dios de esperanza os llene de todo gozo y paz en el creer, para que abundéis en esperanza por el poder del Espíritu Santo. May the.
1,28 millones de kilómetros cuadrados Norte Sur Este Oeste MarPacificoMarPacifico.
~MEDITATION~ Romans 5:11 ESV Romans 5:11 ESV 11 More than that, we also rejoice in God through our Lord Jesus Christ, through whom we have now received.
And as he was praying, heaven was opened 22 and the Holy Spirit descended on him in bodily form like a dove. Jesús fue bautizado; y orando, el cielo se.
Día número 3 Español 1—Acelerado
First Grade Dual High Frequency Words
¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Teen Challenge Staff Training Course T507.02
Development of the concert programme
BONUS IDEAS 0-10 pts. Canciónes, arte, videos, poemas, etc.
My life Name: benjamín Aravena barrios Thicher: Alexis fernandes DATE: 26|06|2018 COURSE: 7°BASICO.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
a. Which job do you think pays more? I think an assistant chef earns more, as he spends all day working, while the dog walker earns according to the dogs.
Transcripción de la presentación:

By Dave Batty Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org 1T

A. TC started in New York City in 1958 Como DJ empezó en la Ciudad de Nueva York en T

3

B. Europe in 1969 Empezó en Europa en T

C. What is God’s desire for your nation, state, city, region? ¿Qué es el anhelo de Dios para su nación, provincia, ciudad, región? 5T

Psalm 127:1 NIV Unless the LORD builds the house, its builders labor in vain. Unless the LORD watches over the city, the watchmen stand guard in vain. Salmo 127:1 Si Jehová no edificare la casa, En vano trabajan los que la edifican; Si Jehová no guardare la ciudad, En vano vela la guardia. 6T

7 Como dos alas del avión — ¿cual ala es mas importante? T Which wing is more important?

A. Like 2 wings of an airplane—which wing is more important? Como dos alas del avión — ¿cual ala es mas importante? B. Teen Challenge is more than drug recovery Desafío Juvenil es mas que la rehabilitación de la adicción a drogas C. What is life transformation? ¿Qué es la transformación de la vida? 8T

A. Street contact with drug addicts, including coffeehouse ministry Contacto en la calle con drogadictos que incluye los el ministerio de los cafés “coffeehouse” B. Living Free Support Groups Grupos de apoyo “Vivir Libre” C. Day program for drug addicts Programa diurno para drogadictos 9T

A. Traditional Teen Challenge approach El método tradicional de Desafío Juvenil 1)Induction—Months 1-4 Inducción/Iniciación—Meses 1-4 2)Training—Months 5-12 Entrenamiento—Meses )Re-entry into society Reingreso a la sociedad 10T

B. Adolescent ministries for those years old Ministerios para los Adolescentes entre años C. Children’s ministries—HIV/AIDS orphans Swaziland, Africa and Mumbai, India Ministerios para Niños —VIH/SIDA Los huérfanos de Swazilandia, África y Mumbai, India 11T

The mission of Teen Challenge is to evangelize and disciple persons with life-controlling problems and initiate the discipleship process to the point where the student can function as a Christian in society, applying spiritually motivated biblical principles in relationships in the family, church, chosen vocation, and community. 12T

La misión de Desafío Juvenil es evangelizar y discipular personas con problemas que controlan sus vidas e iniciar el proceso de discipulado hasta el punto donde el estudiante pueda funcionar como un cristiano en la sociedad, y que motivado espiritualmente por principios bíblicos los aplique en sus relaciones en la familia, iglesia, vocación y comunidad. 13T

A. Relationship with Jesus Camino con Jesús B. Love for hurting people Amor para los afligidos C. Have a teachable spirit --we all need training to be more effective Tener un espíritu entrañable --Todos precisamos entrenamiento para ser mas eficaces 14T

D. Understand healthy living Comprender la vida sana E. Dysfunctional staff create dysfunctional disciples Personal disfuncional crea discípulos disfuncionales F. TC ministry is hard work El ministerio de Desafío Juvenil es trabajo duro 15T

16T

Contact us Información de Contacto: T