Kristopher D. Tyler Leon Matt Richon Adam Ronnie Joseph Dominic Jordon W. Andrea Tayja Kevin Robert Bray Makayla Taevon DonovanJordan R. Computer Back.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
Advertisements

Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Las Palabras Interrogativas
Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
+ Hazlo ahora el 30 de abril Objetivo: SWBAT conjugate and use the verbs IR and DAR. Take out your tener homework to be checked. Fill out the chart with.
To be, or not to be? Lets start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means to be.
EL VERBO TENER Una introducción. For all verbs in Spanish the subject pronouns are not necessary. You can tell who is doing the verb by the ending.
ALC 63 jueves el 7 de enero Please have your verb flash cards on your desk.
Cone people and gatherer get your items to collect papers.
ALC 15 martes el 9 de febrero. objetivo Test review.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
CINCO MINUTOS Describe las fotos Sample in English: The yellow boy touches the nose.
Unlike what you would imagine El día de los muerto, or Day of the Dead, is really like, it is not a sad, mourning event. Instead, it is a fiesta to celebrate.
and Materiales Escolares Lapiz Boligrafo Cuaderno Libro: Expresate Annuncios: Projects will be graded as soon as I can get to them.
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
Ver una obra de Shakespeare Mirar las estrellas
The Present Tense of ir (to go)
Hazlo ahorael 6 de febrero Objetivo: SWBAT understand and use rooms of the house and household items. If you did not turn in your family tree project,
Speaking Exercises 1.Save this program as speaking exercise #1YOUR NAME in the M drive 2.Read each question out loud into your microphone, and then reply.
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Modelo (100 palabras) Ayer hubo un terremoto muy fuerte cerca de la ciudad. Creemos que muchas personas murieron y el terremoto también destruyó muchos.
Entrada: Los verbos en la historia (Entrance: Verbs in the story) Copy the date and title, and log the entry in your table of contents. Take a Realidades.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Una conversación con la Dra. Guffey. Los personajes YO TÚTÚ TERRY MIRANDAELOR A.
ALC 79 Miércoles el 19 de enero. objetivo Yo puedo identificar el vocabulario nuevo con actividades diferentes. Yo puedo hacer 24 tarjetas de memoria.
R2-2A Apuntes #1 REFLEXIVE VERBS.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Realidades 2A ¿ Cómo te preparas?.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Ahora – 1. Take out your homework to be checked. DO NOT pass it forward. 2. Copy down the following and fill in the blanks with the correct form of ser.
Recuerdos del Pasado Español 2 Capítulo 4A.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero La pregunta: ¿Quién es la Cenicienta? ¿De qué cultura viene este cuento? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: El paquete.
Día 51 AR Verb Conjugation Other Verbs
*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
¿Q UÉ TE GUSTA HACER ?. H ACER AHORA Translate the following sentences from English to Spanish. 1. Juan reads magazines every day. 2. She plays in a band.
1.¿Dónde vives? ¿En una casa o un apartamento? 2.¿Dónde viven tus primos? 3.¿Tú y tus primos escuchan a Lil Wayne? 4.¿Hablas con tus tíos por teléfono?
HÁzlo ahora martes, ocho de Noviembre
el plato-plate el tenedor-fork la cuchara-spoon el cuchillo-knife el vaso-cup la servilleta-napkin la cuenta-bill.
The Present Tense of ir (to go) and hacer (to do; to make) (El tiempo presente de los verbos ir y hacer)
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
MOST IMPORTANT VERB IN BOTH SPANISH AND ENGLISH SER: TO BE.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Department of Modern Languages. Gramática nueva In spoken and written Spanish, statements are normally formed by placing the subject at the beginning.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
ANTE TODO ¿Dibujas mucho? ¿También tomas tú geografía?
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
DO NOW: Solve each math problem
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Hazlo Ahora Pick up your name card and handouts on the back table Put your F.A.M Goals in the blue bin for your period Take out pink handout about character.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
First Grade Dual High Frequency Words
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Kristopher D. Tyler Leon Matt Richon Adam Ronnie Joseph Dominic Jordon W. Andrea Tayja Kevin Robert Bray Makayla Taevon DonovanJordan R. Computer Back WallDOOR DOOR 10/15 Monday Thomas Tameris Tyra Ja’Quan Kashawna Kayla

If you have the crossword puzzle homework in your notebook have it out. Also have boletos out and be ready to begin!

Surrender on 6 -Students will work in pairs. -Each students should have 1 sheet of paper,1 die, and only ONE pen per set of partners. -The pen should be placed in the desks.

Surrender on 6 - Each person will take turns rolling the die. -The first person to roll a six gets to pick up the pen and begin conjugating the verbs as quickly as they can. -Meanwhile, the other player who does not have the pen continue to roll and pass the die. When the other player rolls a six, the person writing must "surrender" their pen and immediately pass the pen to that player.

Surrender on 6 -The first player to finish all the verbs should raise their paper in the air and Ms. Lisa will then check their handout for correct answers. If there is any verb conjugated incorrectly or written too sloppily to be read by the teacher, that verb will not count and be marked with a highlighter. The game is over when someone conjugates all forms of the verb correctly.

Vocabulario Día # 33 Copy today’s new vocbaulary Se despierta a las cinco y media s/he wakes up at five thirty Se levanta a las siete menos veinte s/he gets up at 6:40 Se acuesta en la cocinas/he falls asleep in the kitchen Se cepillan los dientesThey brush their teeth La cama está mojadaThe bed is wet

Daily Participation Grade A Answers EVERY question with enthusiasm Participates in class chants, sayings, etc. with enthusiasm ALWAYS retells in Spanish NEVER resorts to English unless Profesora Lisa says it is okay Head is up, feet are forward, making eye contact at ALL TIMES Actively contributes to a productive class by paying attention and following instructions B Answers ALMOST EVERY question Participates in class chants, sayings, etc. with some enthusiasm ALMOST ALWAYS retells in Spanish RARELY resorts to English Head is up, feet are forward, making eye contact at ALMOST ALWAYS Contributes to a productive class by paying attention and following instructions C MOST of the time D SOME of the time F Little to no effort to participate

Boliche Read the paragraph Answer the comprehension questions (spanish complete sentences) 1 st team up gets to bowl for point

Párrafo #1 1. ¿Cómo se llama el pez? 2. ¿Tiene una familia Julio? 3. ¿Dónde duerme Julio? 4. ¿Dónde se despierta Julio? 5. ¿Quién tiene un pez? 6. ¿Dónde duerme tu pez? 7. ¿Dónde duermes tú?

Párrafo #2 1. ¿Por qué no es normal Julio? 2. ¿Por qué es un pez seco? 3. ¿La familia de Julio es seca o mojada? 4. ¿Dónde duerme la familia de Julio? 5. ¿La familia de Julio se despierta en camas secas o en camas mojadas?

Párrafo #3 1. ¿Están secos o mojados los peces cuando se despiertan? 2. ¿Dónde comen Julio y su familia? 3. ¿La mesa está seca o mojada? 4. ¿A qué hora te despiertas? 5. ¿Cuántas horas duermes los sábados?

Párrafo #4 1. ¿Cómo está Julio? 2. ¿Por qué grita su mamá a Julio? 3. ¿Cómo están Julio y su mamá? 4. ¿Quién grita mucho en tu familia? 5. ¿Gritas a tu familia? ¿Cómo reacciona tu madre/padre cuando tú le gritas?

Párrafo #5 1. ¿Qué hay en la mesa? 2. ¿Está seco o mojado el vaso? 3. ¿Está seco o mojado el agua en el vaso? 4. ¿Quién le tira agua a su mamá? 5. ¿Por qué le tira agua? 6. ¿Le tiras agua a tu mamá? 7. ¿Cómo reacciona tú mamá cuando le tiras agua?

Párrafo #6 1. ¿Qué le dice la mamá a Julio? 2. ¿Por qué está mojada la mamá de Julio? 3. ¿La mamá tiene que lavarse la cara ahora? ¿Por qué no?

Párrafo #7 1. ¿Por qué no está enojada la mamá de Julio al final? 2. ¿Por qué le da un abrazo y un beso a Julio? 3. ¿Abrazas tu familia mucho? 4. ¿Abrazas tu pez mucho? 5. ¿Besas a tu familia mucho? 6. ¿Besas a tu novio(a) mucho?

Tarea Complete comprehension questions- answer in complete sentences in Spanish