CUATRO CINCO ¡Buenos días! Hoy es el 16 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea de la critaura (KEEP your crazy creature project for now).

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
Accents and Punctuation
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Los Saludos y Las Despedidas
Telling Time Grammar Essential #8.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Saludos y despedidas.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
The Plurals of adjectives
Telling Time in Spanish Grammar Notes
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
How do we say “hello” & “goodbye” in Spanish?
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Module 1.4 pp12,13 La fecha de hoy: ________________________.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
El calendario y la fecha
DEFINITE ARTICLES el, la, los, las.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Capítulo Uno: Primer paso
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
-Second most important international language -About 4 million native speakers -Official language of 21 countries.
Time Expression with Hacer
+ Expresciones Hoy es el treinta de enero.. + Greetings Hola Hello ¿Qué pasa? Whats up?
Telling Time. ¿Qué hora es? What time is it? Es la una. It is one oclock. Son las dos (tres, cuatro…) It is two oclock. Son las dos y cuarto. It is 2:15.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
¿ Que día es hoy? Hoy es lunes ¿ Cual es la fecha de hoy? Hoy es el 26 de septiembre ¿ Cual es tu clase favorita? Mi clase favorita es… BELL RINGER.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
Avancemos 1 Lección Preliminar
Para Empezar: En La Escuela
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Objetivo: to identify the meaning of reflexive verbs and apply them in sentences. Ahora: Sochi – ditto.
Para Empezar Test 2 The things you need to know for the test over Para Empezar Part 2.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
116/09/2009 ¡Mucho gusto! Un repaso: Saludos, Presentaciones, Despedidas Capítulo 1 – Primer Paso Páginas
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
La Hora.
When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
7º/8º Can-do Statements 1-5 Thematic Unit 1, It´s All About Me. I can… A …say and spell my name for someone using the Spanish alphabet. B. … introduce.
Las salutaciones y despididas
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
El abrecerebros 24/9/13  “Pluralize,” then translate: la clase de química.  1. No quiero la clase de química.  2. Me gusta la foca negra.  3. La profesora.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
Hacer Ahora Copy the sentence below and translate it into English.
Warm-up Label the body parts La cabeza Los ojos La nariz La boca El est’omago El brazo La mano El dedo La pierna El pie.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Los números Mathematical problem solving Existence/Non-existence Quantity How much? How many?
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Informal and Formal Greetings
What’s good man What do we do when we greet Informal U.S.A Formal U.S.A Informal Spanish Formal Spanish.
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
(How to tell time in Spanish)
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
Quasimodo: Check your homework!
Transcripción de la presentación:

CUATRO CINCO ¡Buenos días! Hoy es el 16 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea de la critaura (KEEP your crazy creature project for now). 2.Hacen la actividad en sus pupitres (do the activity on your desks). Dont forget to set up your exit slip before class, too! Learning IntentionsSuccess Criteria Were learning to…Well know were successful when we can… start, maintain, and end more elaborate conversations, asking and answering a variety of new questions (orally & in writing) communicate body parts in Spanish using nouns correctly (gender & quantity), and use the correct articles (el, la, los, las) that correspond to each noun communicate time in a variety of ways hold 8 or more conversations in pure Spanish during the Charla, charla, charla use the How do you say/spell/write…? questions and responses to discuss the body write a complex A/B conversation collaboratively understand our grades & retake opportunities Reminder & FYI: -Retakes need to take place within 2 weeks! - Our exam for Unidad preliminar is this Friday!

HOW DO YOU SAY … IN SPANISH? - ¿Cómo se dice ______________ en español? - Se dice ________________. Modelo: - ¿Cómo se dice body en español? - Se dice el cuerpo. Preguntas importantes… HOW DO YOU SPELL … IN SPANISH? - ¿Cómo se deletrea ___________ en español? - Se deletrea ________________. Modelo: - ¿Cómo se deletrea body en español? - Se deletrea e-l –(espacio) c-u-e-r-p- o. WHAT DOES … MEAN? - ¿Qué quiere decir _____________? - Quiere decir _______________. Modelo: - ¿Qué quiere decir el cuerpo en español? - Quiere decir body. HOW DO YOU WRITE … IN SPANISH? - ¿Cómo se escribe ___________ en español? - Se escribe ________________. Modelo: - ¿Cómo se escribe body en español? - Se escribe e-l –(espacio) c-u-e-r-p-o.

Word Endings and Gender ex. el brazo/los codos -Words that end in o are usually masculine ex. el brazo/los codos - Words that end in a are usually feminine ex. la pierna/las barbas -Words ending in e or a consonant, you need to memorize ex. la nariz/el pie

Singular to Plural Formulas -To make a word ending in an o, a, or e plural, add an s Ex. el brazo = los brazos -To make a word ending in a consonant (other than z) plural, add an es -Ex. el reloj = los relojes -To make a word ending in a z plural, replace the z with ces - Ex. la nariz = las narices

Quiz Feedback Part 1 – Oral communication Double digit numbers Translations luego= later reloj = clock hola - hello Part 2 – Visual interpretation More evidence - what does each phrase mean? Dont just judge picture, analyze language Both phrases are formal/polite Persona A is a BOY

Quiz Feedback Part 3 – Reading comprehension As much evidence as possible (examples of formal language, greeting & time) También (Yo también = me too) Matemáticas is a cognate!!! Part 4 – Writing Multiple forms for Advanced… menos, media, cuarto, Es la una… Only use menos when it is 20 to the hour or less Sound out vowels (diez, seis, siete, veinte, treinta, etc.) Number patterns (-ce, dieci-, -enta, -cientos) Cuatro, cuarto, catorce, cuarenta **NOW WRITE YOUR GRADES ON YOUR EVIDENCE LOG**

Retake Procedures (for oral assessment and quiz) Complete promptly – 2 week window Obtain a parent signature on your evidence Make corrections & study Bring signed original evidence to the retake All practice work completed – May complete and/or redo practice work (extra copies on website) and put in basket before the day of the retake OR bring to the retake **SOME OF YOU HAVE YET TO TAKE YOUR ORAL EVIDENCES!!!**

Ex.: dos orejas un ojo* seis dientes dos piernas seis pies una cabeza* Ex. dos ojos ocho dientes dos brazos seis dedos dos rodillas seis pies dos codos cero orejas un est ómago Ex. cero pelo cero narices doce dientes ocho dientes una boca Ex. tres ojos, una boca, ocho piernas, ocho rodillas, una cabeza, dieciséis pies, cero cuellos Remember: We use a # OR an article (el, la, los, las) to describe a noun, not both at the same time. ex. los ojos dos ojos NOT: los dos ojos seis las barbas

Práctica del escrito: Una conversaci ón compleja La gramática - GrammarLa variedad - VarietyLas detalles - Details los acentos – - ¿C ómo…? - ¿Qué…? - ¿De d ónde…? - adiós - buenos días - estás/ está la puntuaci ón – - ¡Gracias! - Bien, ¿y tú? estoy vs. soy – - Soy Sarah. - Soy de Milwaukee. - Estoy muy feliz. los saludos – ej. A: ¡Hola! B: ¡Buenas tardes! los nombres – ej. A: Me llamo A. B: Mi nombre es B. C: Yo soy C. los sentimientos – ej. A: ¿Qué tal? B: Bien. ¿Cómo estás? C: Yo estoy muy feliz. la traducci ón – - ¿Qué quiere decir? - ¿C ómo se dice? las despedidas - los nombres – - Me llamo…Soy…etc. la cortes ía – - Mucho gusto. - Encantado/a. - Igualmente. - Gracias. De nada. la hora – …de la mañana … de la tarde … de la noche la origen – ¿De d ónde eres tú? Soy de China. los sentimientos – Me duele…