Presented by: SJVA Counseling Team

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Froylan Mendoza, M.A. in Ed Froylan Mendoza, M.A. in Ed Salón #106 (530)
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
Title I, Part A TITULO I, PARTE A
ESOL I&II and ESL Holly Parra Room 1215
1 2 3 English Learner Advisory Committee (ELAC)
ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
English Learners: Who? Home Langauge Survey
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Title I Annual Meeting Junta Anual de Titulo I
First Grade Dual High Frequency Words
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Britton’s and Hillerman’s BREAKING NEWSletter
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
RCMS ELAC ELAC de RCMS.
Home Office Satisfaction Survey Encuesta de Satisfacción de la Oficina Principal Diff photo April 26, 2016.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Distrito Escolar Unificado de Fremont
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
English as a second language in middle school
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Standards-based Promotion Policy
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Matemáticas de Secundaria
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Cómo participará mi hijo en las pruebas estatales de ?
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Raymond Cree Middle School
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

Presented by: SJVA Counseling Team English language learner Parent meeting Junta para padres de estudiantes cuya lengua materna no es el inglés Presented by: SJVA Counseling Team Mrs. Magaña-Saenz, Dec. 11, 2017

Introductions/Introducciones anavia@sjacademy.org jvanegas@sjacademy.org mmagana-saenz@sjacademy.org vgarcia@sjacademy.org afranco@sjva.net

Encuesta del Idioma en el Hogar How are students classified as ELL students? ¿Cómo se clasifíca a un estudiante como ELL? Home Language Survey Encuesta del Idioma en el Hogar If you respond with any other language other than English in the first 3 questions your child will be assessed for English Language Proficiency. Si usted responde con otro idioma que no sea el inglés en las primeras 3 preguntas su hijo(a) tiene que tomar un exámen para verificar su conocimiento del idioma inglés.

CELDT What is CELDT? State law (Education Code sections 313 and 60810) and federal laws (Titles I and III of the Elementary and Secondary Education Act [ESEA]) require that local educational agencies (LEAs) administer a state test of English language proficiency and develop Annual Measurable Achievement Objectives (AMAOs) for: (1) newly enrolled students whose primary language is not English, as an initial assessment, and (2) students who are English learners, as an annual assessment. For California’s public school students, this test is the California English Language Development Test (CELDT) The CELDT (now the ELPAC) is administered annually from TK to 12th grade. ¿Qué es la Prueba para Medir el Desarrollo del Inglés en California o CELDT? Las leyes federales y estatales requieren que los distritos escolares apliquen una prueba estatal a los estudiantes cuya lengua materna no es el inglés. En California, esta prueba se llama Prueba para Medir el Desarrollo del Inglés en California (conocida, por sus siglas en inglés, como la prueba CELDT). El CELDT (ahora ELPAC) se administra anualmente empezando del TK hasta el 12vo grado.

Nivel de Proficiencia TOTAL CELDT Parent Report/Reporte para Padres Nivel de Proficiencia TOTAL lectura Escritura Comprensión auditiva y el habla avanzado Preavanzado intermedio Preintermedio Meeting 2 inicial Goal is Redesignation La meta es la reclasificación

How do I get redesignated? ¿Cómo puedo ser reclasificado? English Learners can be redesignated if: they score Early Advanced or Advanced on the CELDT overall Intermediate or higher in all the other domains Score a 19 or 20 on the CALP form (in the next slide) they score Basic or higher on the local ELA benchmark they maintain a passing grade in their English class Los estudiantes ELL se pueden reclasificar si: Logran un nivel preavanzado o avanzado en el CELDT de proficiencia TOTAL Lograr un nivel intermedio o mas alto en las otras areas. Obtener un 19 o 20 en la forma CALP (en la siguiente página) Logran un nivel Básico o más alto en el examen local de inglés Mantener una C o mas alto en su curso de inglés 6

Cognitive Academic Language Proficiency (CALP)

2018-19 Full ELPAC New Standards = New Test 2015 2016 2017 English Language Proficiency Assessments for California Nueva forma de evaluar la proficiencia del inglés en California. 2015 CELDT ELPAC Pilot/piloto 2016 Spring Field Test/Prueba preinicial en la primavera ELPAC 2017 Initial Assessment Fall/ Evaluación Inicial en Otoño CELDT Annual/ Comienzo de la evaluación anual 2018-19 Full ELPAC

New Proficiency Level Descriptors Emerging: English for immediate needs Expanding: Increased variety of English skills Bridging: Apply high-level of English skills SUPPORT: Substantial Moderate Light

Nuevos descriptores para los niveles de dominio del inglés Emergente: Uso del inglés para necesidades inmediatas o básicas. Ampliación: Uso del inglés en diversos modos, pero no a un nivel alto. Transición: Aplicación del inglés a nivel alto APOYO: Sustancial Moderado Ligero

Detailed information/ Información detallada

How does this impact the students’ instruction? ¿Qué impacto tiene esto con la instrucción del estudiante? Students classified as ELL receive ELD instruction embedded with their regular course work. They are also entitled to additional support in English. La instrucción del estudiante incorpora destrezas del desarrollo de inglés junto con la instrucción regular. El estudiante tiene el derecho de recibir apoyo adicional para mejorar el inglés.

ELD Instruction / Instrucción en la clase At SJVA we have it structured so that each grade level team shares an intervention teacher.  The intervention teacher works as a push-in teacher to support EL students who have not been reclassified.  Students are provided reading, writing, and math support during the instructional day for an hour. After winter break, the intervention teachers will use the elective time to support EL students who are beginning, early intermediate, or intermediate. They will receive instruction support in small groups as push-in, during electives for 55 minutes as pull-out support, and after school from 2:40-3:20 to work only on reading and writing. Also, Mrs. Vanegas works in class twice a week, with the ELL students to give them additional support. En SJVA las clases se estructuran para que cada equipo por nivel de grado comparta un instructor que atienda a las intervenciones de los estudiantes. Este instructor trabaja con los estudiantes que no han sido reclasificados. A los estudiantes se les dá apoyo en la lectura, escritura, y las matemáticas. Después de las vacaciones del invierno, los instructores usarán el tiempo de las clases optativas para ayudar a los estudiantes en nivel inicial, preintermedio, e intermedio. Los estudiantes recibirán ayuda en pequeños grupos por 55 minutos además va a haber apoyo después de escuela de las 2:40 a las 3:20pm en las áreas de lectura y escritura. Además la señora Vanegas trabaja con los estudiantes dos veces por semana para darles apoyo adicional.  

Questions or comments Preguntas o comentarios