OBJECTIVES, (L5, p.106) Pronunciation Structure Communication

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comparative Forms Inequality… más (more)
Advertisements

Comparatives Sr. Arias Comparatives You have learned más and menos in certain expressions.
Making Comparisons.  In Spanish, comparisons are made by placing “más (more)” or “menos (less)” before an adjective and “que” after it. ◦ -¿Enrique,
Comparativo y superlativo.
Comparatives and Superlatives Content Objective: Students will learn how to make comparisons with Comparatives & Superlatives. Language Objective: Students.
Comparative Forms  Inequality… –In Spanish, most adjectives, adverbs, and nouns are compared by: más (more) or menos (less).
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
Comparaciones. El Comparativo y el Superlativo Comparisons: In English –we add “-er” to short adjectives & use “more” before long adjectives. –Ex. He.
1 El Verbo “IR” IR is the infinitive. It has no stem. En español IR significa “to go”
Notes and Practice Exercises for Spanish Students
Comparative Forms Inequality… más (more) or menos (less) .
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Comparatives and Superlatives
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Comparisons of Equality
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Asking questions Apuntes.
El Verbo “IR” “IR” is the infinitive verb
LOS COMPARATIVOS.
Verb Review and Introduction to “estar”
LOS COMPARATIVOS.
ANTE TODO Spanish and English use comparisons to indicate which of two people or things has a lesser, equal, or greater degree of a quality. Both languages.
SER vs ESTAR “TO BE” Notes # 13.
Ser Vs. estar “to be”.
Making comparisons in Spanish.
Pronunciación L4, p.85 Spanish b and v Pronounced exactly alike
Comparative Forms Inequality… más (more) or menos (less) .
Los pasatiempos y los deportes
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
El presente progresivo
Comparatives and Superlatives
Pronouns, the verb SER, Adjectives
El Verbo “IR” IR es el infinitivo (IR is the infinitive)
Comparisons of Inequality
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Comparisons of inequality
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Comparatives.
Comparatives.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
ANTE TODO Spanish and English use comparisons to indicate which of two people or things has a lesser, equal, or greater degree of a quality. Both languages.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
¡Avancemos! Unidad 1 Lección 2
Repaso: Informal Commands
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Ser y Estar.
Las Palabras Interrogativas
Comparative Forms Review
Haciendo Comparaciones
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Unidad 1, Lección 1 Gramática
Pronunciación… p.57 In Spanish, final consonants are always linked with the next initial vowel sound… el amigo los hospitales problemas económicos.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Preguntas Del Día 1. ¿Hay algún miembro del coro? ¿Cómo se llama esa persona? 2. ¿Cuánto tiempo pasa en línea? 3. ¿Qué hacen los actores en el teatro?
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Capítulo 3 Los Adjetivos
saber/conocer (overview)
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Comparatives.
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
¡Vamos a hacer comparaciones!
Ser y Estar “to be” or not “to be”…?.
Transcripción de la presentación:

OBJECTIVES, (L5, p.106) Pronunciation Structure Communication Spanish p t c and q Structure Comparative forms, irregular comparative forms, Present indicative of o:ue stem-changing verbs, Present progressive, uses of ser and estar, Pronouns as objects of prepositions Communication Vocabulary related to family relationships and personal characteristics

L5, p.110, Conversemos 1-12 ¿De dónde es Carol y dónde vive ahora? Es de los Estados Unidos y ahora vive en Salamanca, España. ¿Dónde estudia? Estudia en la Universidad de Salamanca. ¿Dónde está ahora y con quiénes está hablando? Ahora está en un café al aire libre y está hablando con dos amigos españoles.

Conversemos, cont. (p.110) ¿Cómo es el hermano de Carol? Es rubio, delgado y estatura mediana. ¿Con quién va a viajar a México? Va a viajar a México con su esposa y sus dos hijas. ¿ Cuándo empiezan a asistir a la escuela las sobrinas de Carol? Empiezan a asistir a la escuela el quince de septiembre.

Conversemos, cont. (p.110) ¿Por qué cree Luis que es mejor viajar en autobús? Porque es tan cómodo como el coche, no cuesta mucho y no tienen que conducir (manejar). ¿Dónde están algunos de los cuadros más famosos del mundo? Están en el Museo del Prado. En Madrid, ¿dónde comen Luis y Carmen? Comen en Casa Botín.

Conversemos, cont. (p.110) Si llueve, ¿va a ir Carol a Madrid? No, si llueve no va a ir. ¿Cuándo vuelven los chicos a Salamanca? Vuelven el sábado por la noche o el domingo. ¿Dónde y cuándo es la fiesta de Marisol? La fiesta de Marisol es en su casa y es mañana.

Spanish p (p.111) Spanish p is pronounced like English p in the word sparks, but with no expulsion of air. Listen and repeat… perfectamente tiempo oportunidad pintura papá septiembre pensión primo poder

Spanish t (p. 111) Spanish t is pronounced by placing the tongue against the upper teeth, as in English “stop” nieta carta practicar tío este auto otro foto restaurante

Spanish c (p. 111) Spanish sound for the letter c in ca, co, and cu is /k/, pronounced like English scar, but with no expulsion of air. Listen and repeat. café coche cuñado nunca cómodo cuánto calle simpático cuándo

Spanish q (p.111) Spanish q is always followed by a u; it is pronounced like the c in English come, but without any expulsion of air. Listen and repeat… Quintana Roque quien que quiere orquesta aquí queso Quevedo

Comparative Forms Inequality… más (more) In Spanish, most adjectives, adverbs, and nouns are compared by: más (more) or + adj/adv/noun + que (than) menos (less) Marta tiene menos dinero que yo. Marta has less money than I do.

Special Note… With numerical expressions use de instead of que… Hay más de diez sillas aquí. There are more than ten chairs here. Luis tiene más de treinta años. Luis is over thirty years old.

Comparisons of equality (p.112) tan…como (as…as) With an adverb or an adjective, use tan…como tan = as; como = as BOTH words mean “as” in this context Ese coche está tan brillante como el nuestro. That car is as shiny as ours. Ellos hablan tan bien como tú. They speak as well as you do.

Comparisons of equality * Tanto como (as much as) Alone as an adverb, use the invariable tanto como Ella no come tanto como yo. She does not eat as much as I do.

Comparisons of equality (p.112) tanto(-a, -os, -as) … como With a noun, use tanto(-a, -os, -as) … como, in agreement with the noun. Tengo tantos problemas como tú. I have as many problems as you do.

práctica, p.113, (A. 1-8) más gordo que / mucho más delgado(-a) menos inteligente menos de cincuenta / más de setenta tanto dinero como tantos discos compactos como tan alta como tan bien como tantas chicas (muchachas) como

Superlatives, p.113 Use the following pattern for superlatives: def.art. + noun + más / menos + adj. + de ¿Quién es el actor más rico de los EEUU? Who is the richest actor in the United States? El actor más rico de Los Estados Unidos es Tom Cruise. The richest actor in the United States is Tom Cruise.

Practice comparatives… ¿Quién es la actriz más guapa? ¿Cuál es la ciudad más grande de EEUU? ¿Cuál es el auto más caro? ¿Cuál es el mejor restaurante? ¿Cuál es el peor restaurante?

L5, B., p.114 más baja (más gorda) que más alta (más delgada) que más alto que más bajo (más delgado) que más delgado (más bajo) que más bajo más alto

L5, C., p. 117 ¿Cuánto cuesta su (tu) equipo estereofónico? ¿Dónde almuerzan Uds.? ¿A qué hora vuelven Uds. a (su) casa? ¿Duerme(s) mucho? ¿Recuerda Ud. (Recuerdas) el número de teléfono de Ana? ¿Cuándo vuela(s) a Los Ángeles? ¿Puede(s) ir a mi casa esta noche?

Vamos a leer, (antes) p.126 El apellido de Ana María es Estévez. Ella es de Chile. Su familia está en Miami. Está estudiando matemáticas, historia del arte, inglés y sociología. Porque no habla muy bien el inglés. Sí, trabaja en el laboratorio de lenguas.

Vamos a leer, cont. Sí, creo que va mucho a la playa porque le gusta mucho. Piensa ir con unos amigos cubanos. Va a estar en Miami unos cuatro años. Algún día. Porque echa mucho de menos a su familia.

¡Felicitaciones!