Hackensack Middle School SPANISH DEPARTMENT ¡Bienvenidos Padres!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Advertisements

Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 28 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 28, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
LAS CLASES de ESPAÑOL Basic information about Spanish classes at HMS for the school year.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Español 2 8 de septiembre de 2016.
Do now: Lee la historia:
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
2017–2018 Español Uno La Escuela Secundaria de Delmar
Señorita Murano profesora entrenadora hermana hija amiga atleta
Me gusta viajar y conocer el mundo Me gusta el Español
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Chapter 5 Lessons & Materials
ESPAÑOL 1, el 8 de Septiembre
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces en la escuela?
Hoy es vienes el 18 de noviembre
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
End of Year Oral Assessment
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Día número 3 Español 1—Acelerado
Las Palabras Interrogativas
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
Introduction to World Communities Family Project
A la clase de español con Señora Diaz
News from K62/ Noticias de K62
Preparacion Hoy es martes el Primero de diciembre
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
How To Talk About What Classes You Have Gramática- Subject Pronouns
Vocabulario 1A: Informal Greetings
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Hackensack Middle School SPANISH DEPARTMENT 5ive/6ix, 7/8 Wings ¡Bienvenidos Padres! Instructors: Sra. Alvarado-Castaño, Sra. Campolo, Sra. Francobido,
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La Fecha: Hoy es miércoles, 27 de agosto Tema: Likes and dislikes Obj: SWBAT discuss, in Spanish, activities and foods that they like using the verb.
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Hoy es________, el ________ de _____ de ____________.
Due Now: Write on your notebook: Write 5 school subjects:
DUE NOW: Place homework on entrance table.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Las Palabras Interrogativas
Señora Daniele, Profesora de Español
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Por la mañana me levanto a las siete y me ducho
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
¿Qué te gusta hacer cuando….?
¡BIENVENIDOS AL ESPAÑOL 1!
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
5.1 Expressing Possession with “De”
1. A ¿En qué clase tienes que escribir informes?
HAGAN AHORA HOJA DE TRABAJO 2B - 1
Spanish I Señora Hoffman-Fields
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Hackensack Middle School SPANISH DEPARTMENT ¡Bienvenidos Padres! Instructors: Sra. Campolo, Sra. Castaño, Sra. Francobido, Sra. Hernández, Sra. Monserrat, Srta. Gutiérrez Srta. Sánchez Mr. Rogelio Suárez Director of Bilingual/ESL/World Languages r.suárez@hackensackschools.org 1

Why is it important to learn Spanish Why is it important to learn Spanish?? Es importante aprender español porque… Discuss with your partner one way Spanish is useful in daily life Den un ejemplo de cómo el español es útil en su vida diaria https://www.youtube.com/watch?v=x4oxSkQi8D0

Textbooks/ Libros Grades 5 & 6-En Español, 1a Grades 7 -En Español, 1b Grades 7 & 8 Advanced- Español 4 Grade 8-Español (HS Level 2) 3

5th Grade Curriculum Temas del 5to grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: Greetings and introductions/ Saludos e introducciones Polite expressions in common settings (ie. restaurants, stores, etc.)/ modales Asking and responding to questions about oneself (ie. Name, nationality, spoken language(s), favorite color(s) , etc.)/ hablar acerca de si mismo Asking and responding to questions about the days of the week/months/date/ hablar acerca del día y fecha The Spanish-speaking world/countries/Los países hispanohablantes

6th Grade Curriculum Temas del 6to grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: Describing people/ Describir otras personas Describing people’s likes and dislikes/Describir los gustos de otros The family and important family dates/La familia y fechas importantes School life/ La escuela The weather and clothing/ El tiempo y la ropa Cultural holidays/ Días festivos

7th Grade Curriculum Temas del 7mo grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: School/ La escuela After school activities/ Actividades en tiempo libre Time & Schedules/ La hora y su horario Food/ La comida Sports/ Los deportes Likes/ Dislikes/ Gustos Weather/Seasons/ El tiempo y las estaciones 6

8th Grade Curriculum Temas del 8vo grado By the end of the year, students will be familiar with the following topics: Central America & Describing self & others/ centroamerica y las descripciones Islands in the Caribbean & The home/ Las antillas y la casa The Andes & Shopping/ Andes centrales y las compras North America & Food/ Norteamerica y la comida -Advanced classes/Clases Avanzadas 7/8 Me amo como soy Mi talento me hace feliz Vuelo hacia mi imaginación Cuido lo esencial 7

Classroom Techniques Maneras de enseñar Differentiated Instruction/ Instruccion individual Cooperative learning & Partnerships/ Aprendizaje en grupos Student-centered lessons/ Lecciones que influyen la participación de los estudiantes Community of Learners/ Formación de grupos a. Respect/ respeto b. Sharing Ideas/ compartir ideas c. Being open to others’ perspectives/ideas/ respetar las ideas de otros Technology/ Tecnología 8

Grading/ Calificaciones *Class Participation and Preparedness- 25% Participación y preparación *Homework-10% Tarea *Tests and Projects-35% Exámenes y proyectos *Quizzes-30% Pruebas 9

Check system Sistema con marcas √+ = 100% (perfect/ on time) (perfecto/a tiempo) √ = 85% (attempt/partially correct) (ha hecho un intento/parcialmente correcto) √- = 70% (attempt/ mostly wrong) (ha hecho un intento/parcialmente incorrecto)

What Can You Do? Lo que usted puede hacer… Ask your child to teach you Spanish! Pídale a su hijo/a que le hable en español Ensure your child is completing his/her Spanish homework Asegúrese que su hijo/a este completando su tarea Communicate to teacher any concerns or updates about your child Comuníquese con la profesora de español Emphasize the importance of learning another language! Háblele acerca de la importancia de aprender otro idioma 11

Miscellaneous Our e-mail addresses are: Nuestros correos electrónicos: Sra. Campolo: f.campolo@hackensackschools.org Sra.Castaño: y.castano@hackensackschools.org Sra. Francobido: s.francobido@hackensackschools.org Srta. Gutiérrez l.gutierrez-suero@hackensackschools.org Sra. Hernández: e.hernandez@hackensackschools.org Sra. Monserrat m.monserrat@hackensackschools.org Srta. Sánchez: jasmin.sanchez@hackensackschools.org 12