Día número 39 Español 1—Acelerado LEER el Boletín El 12 de octubre https://docs.google.com/document/d/1ze8UY5mLEWD8Kq7WUsNxyx38_zdT1TaOT_s3A0uOSR0/edit?ts=59de91ac
MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. LA TAREA: CATCH UP on Flashcards, Learn, Write and Spell activities on QUIZLET. Send me an email to let me know you finished. MAKE SURE you are practicing from English to Spanish. STUDY Spanish sounds; pronunciation and spelling rules REVIEW everything we did today, especially what’s new (time and new greetings). https://quizlet.com/SraBernal
Día número 39 Español 1—Acelerado ESSENTIAL QUESTIONS How do practiced conversations and presentations help me become a better speaker and writer in Spanish? GOALs To speak Spanish at least 90% of the time To learn the numbers 0—60; by 10s to 100; by 100s to 1,000,000 To learn useful phrases for communicating in Spanish To tell time and AT what time in Spanish
Son las cinco menos veinticinco. 2. Son las seis menos cuarto/quince. MENOS means MINUS To use it, you take the next hour MINUS the number of minutes that are needed to get to the next hour. (Represented as 31-59 mins on the time; but the # of minutes missing will be 1-29) For example: It’s 4:35 It’s 5:45 It’s 12:55 Son las cinco menos veinticinco. 2. Son las seis menos cuarto/quince. 3. Es la una menos cinco.
1. FALTAN veinticinco (minutos) para las cinco. FALTA means MISSING/LACKING It is used with one minute or one quarter because it is in the singular form of the VERB when it ends in an “A”. FALTAN means MISSING/LACKING too, but It is used with more than one minute because it is in the plural form of the VERB when it ends in an “N”. To use these, you start with FALTA/N then the number of minutes needed for the next hour. For example: It’s 4:35 It’s 5:45 It’s 12:55 1. FALTAN veinticinco (minutos) para las cinco. 2. FALTA un cuarto /FALTAN quince para las seis. 3. FALTAN cinco (minutos) para la una.
1. 1:01 pm 2. 4 o’clock 3. 1:40 pm (3 ways) 4. 1:45 pm (5 ways) Practice saying the following times: 1. 2. 3. 4. 1:01 pm 4 o’clock 1:40 pm (3 ways) 1:45 pm (5 ways) Es la UNA y UNO de la tarde. Son las cuatro en punto. SON LAS dos menos veinte de la tarde. Faltan veinte (minutos) para las dos de la tarde. ES LA una y cuarenta de la tarde. Son las dos menos cuarto de la tarde. Son las dos menos quince de la tarde. FALTA UN CUARTO para las dos de la tarde. FALTAN QUINCE para las dos de la tarde. Es la una y cuarenta y cinco de la tarde.
A LAS cuatro menos cuarto SON LAS siete menos diez. TRADUCE: 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. It’s one. It’s two fifteen. It’s a quarter past one. At three thirty… At quarter to four… It’s six fifty. (3 ways) At nine forty five. (3 ways) ES LA UNA. SON LAS dos y quince. ES LA UNA y cuarto. A LAS tres y media A LAS cuatro menos cuarto SON LAS siete menos diez. FALTAN diez (minutos) para las siete. SON LAS seis y cincuenta. A LAS diez menos cuarto. A LAS diez menos quince. A LAS nueve y cuarenta y cinco.
1. Spanish class 2. English class 3. Biology class 4. Math class 5. TRADUCE: 1. 2. 3. 4. 5. Spanish class English class Biology class Math class History class LA clase de español LA clase de inglés LA clase de biología LA clase de matemáticas LA clase de historia
are on ALL papers! Página Indice # 2 Sem 1-2017 Cuaderno Español 1--Accelerado Fecha Actividad MAKE SURE YOUR NAME, PERIOD, TITLE & PG # are on ALL papers! Página SECCIÓN A Cuaderno de espiral con APUNTES A Indice para el cuaderno de 3 argollas = (This table of Contents) SECCIÓN B PRÁCTICAS El 9 de octubre Práctica #1: el horario de mi compañero/a (nombre) B El 12 de octubre Práctica #2: La hora y las clases Práctica #3: El Diálogo para el examen oral B SECCIÓN C INFORMACIÓN CULTURAL El 18 de septiembre La Cultura #1: La independencia de México C SECCIÓN D INFORMACIÓN DE CONSULTA (Reference Material) Notebook/Binder Instructions (verde) D Syllabus: Procedimientos de la clase (Amarillo) el 14 de septiembre Los Números (blanco) Guía de Pronunciación (verde) Unused Pases de Tarea DO NOT include your current Crónica!
What class do you have at 9 pm? I don’t have class at 9 pm. La hora y las clases PRÁCTICA #2: ¿Qué clase tienes a las nueve de la noche? 1. 2. 3. 4. 5. 6. What class do you have at 9 pm? I don’t have class at 9 pm. At what time do you have Spanish class? I have Span class at 10. What class does Ana have at nine? Ana has English class at 9 AM. No tengo clase a las nueve de la noche. ¿A qué hora tienes la clase de español? Tengo la clase de español a las diez. ¿Qué clase tiene Ana a las nueve? Ana tiene la clase de inglés a las nueve de la mañana.
PRACTICA con TODAS las clases y horas El 12 de octubre Práctica #3: Diálogo PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. 7:00 AM Inglés 8:00 AM Educación Física 9:00 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:10 AM Drama 11:10 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:45 PM Historia P1: ¿Qué clase tienes ahora (now)? P2: Choose one: Tengo la clase de ___ . P1: ¡Tienes que apurarte! P2: ¿Por qué? ¿Qué hora es? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: ¡Ay, caramba! ¡Tengo que irme! Oh, no! I have to go! Say good bye as you start running to class.
PRACTICA con TODAS las clases y horas EL HORARIO ¡NO uses la hora digital! PRACTICA con TODAS las clases y horas 7:00 AM Inglés 8:00 AM Educación Física 9:00 AM Español 9:55 AM 10:05 AM 10:10 AM Drama 11:10 AM Matemáticas 12:05 PM 12:40 PM 12:45 PM Biología 1:45 PM Historia You just met at school. Exchange names and say you are glad to meet him/her. P1: What class do you have how? P2: Choose one: I have ___ class. P1: You have to hurry! P2: Why? What time is it? P1: Give a time that is 5 mins before the class starts. P2: Oh no! I have to go! Say good bye as you start running to class.