Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Advertisements

Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Description Sentences
Calentamiento Answer in complete sentences: ¡Buenos días! ¿Cómo estás?
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
Preparación para el Examen 4A
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Proyecto de vocabulario de la ciudad
Lección 27 para el 25 y 28 de abril
Lección 22 para el ocho y nueve de abril
Lección 12 – 20 y 24 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Lección 29 para el 8 y 9 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 33 para el 16 y 19 de mayo ¿Cómo se va . . .?
Lección 6 – 4 y 5 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 8 – 10 y 11 de febrero ¿Qué compraste?.
Lección 21 para siete y ocho de abril
Lección 26 para el 23 y 24 de abril
Lección 11 – 19 y 20 de febrero Unit exam is next Wednesday and Thursday. Make ups are scheduled after school only and are alternate exams.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Time Expression with Hacer
Lección 25 para el 21 y 22 de abril
Lección 23 para el once y catorce de abril
Lección 24 para el 16 y 17 de abril
Lección 31 para el 12 y 13 de mayo ¿Cómo se va . . .?
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
Talking about where you and others go during free time
Ir + a with infinitives.
Complete the following sentences using the word bank.
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Lección 5 – 31 de enero y 4 de febrero
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Locations Where You Going?
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
Do now! Haganlo Ahora Translate: What do you like to do?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Repaso 3A.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Español 2 Capítulo 3ª-Flipped Lesson
Saquen papel y un lápiz, por favor.
Tapas Imagine you are telling someone about yourself
Telling Time (La hora).
The Days of the Week (Los días de la semana).
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Ir a + infinitive (is,are) going to
How do I ask a question in Spanish???
Hoy es miercoles el 24 de febrero Today is Wednesday, February 24
Quasimodo: Get a laptop, log in, and go to the class website (
Description Sentences
Hoy es viernes , el 6 de mayo de 2016 Today is Wednesday, May 6 , 2016
Metas 1) I can describe things I bought using the direct object pronouns in Spanish for "it" or "them". 2) I can exchange information about who does certain.
Hola Unidad 3.
Quasimodo: Answer the following questions with complete sentences.
Enfoque: Definir verbos y traducir frases
Irregular Preterite Verbs: Hacer, Tener, Estar, Poder
How to ask and answer … In Spanish
Bellringer 10/18 Use a word from Column 1, 2, and 3 to write a complete sentence. You should have 7 sentences when you are done. 1.
Transcripción de la presentación:

Lección 29 para el 25 y 28 de abril ¿Qué tuviste que hacer en la ciudad? What did you have to do in the city?

(yo) Estuve en el centro anoche. Warm up: Translate using verb estar in preterite tense (estuve, estuviste, estuvo, estuvimos, estuvieron) 1) I was downtown last night. 2) You were in the library on time. 3) We were in the doctor’s office at 7:30 am. (yo) Estuve en el centro anoche. (tú) Estuviste en la biblioteca a tiempo. (nosotros) Estuvimos en el consultorio a las siete y media de la mañana.

Hoy es _________ el __________ de abril Hoy es _________ el __________ de abril. Warm up: ir versus ser in past tense Essential question: Are you able to complete sentences about what you had to do in the past? Objective: Student is able to use the verb tener to complete sentences about obligations in the past. martes veintinueve

UNIT EXAM NEXT WEEK WORTH 100 PTS. B Day – Tuesday A Day – Monday You can access 3 sets of practice quizzes on quizlet.com: Quehaceres y lugares (Chores and places) Lugares en la ciudad Estar, hacer, ir

Lección del día Warm up – review of estar Introduction of verb tener in preterite to talk about obligation in past. 3) Dibuja y habla – Draw a concept map about places in the city 4) Brief conversation practice 5) Worksheet hacer – for class work or homework – as part of review for exam.

¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace frío.

¿Qué tiempo hace? Hace sol. Hace calor.

¡No Olvides! (Don’t forget) Rubrics signed by parents and student are due. You may turn it in for 20 pts. this week. Schoolnotes.com is also due. Must be able to access power point files TEACHER NAME: NAN WILLIAMS SCHOOL ZIP CODE: 32205

Make up quiz and absences Anyone who missed possessive prounoun quiz must make it up by 05/02. Retakes after school only 2 Ways to review – both on schoolnotes.com Quizlet.com Possessive Prounoun Review – a powerpoint on my files

Makeup work All makeup work for week ending 04/17 is due this Thursday for B period and this Friday for A period. 1st and 2nd week work can no longer be made up. Check last slide of power points listed on schoolnotes.com. 2 copies of paragraph

Makeup after school – week beginning 04/28 I have workshops and a parents meeting next week. I will only be available for after school makeup on Monday 2:45 – 4:00 and Tuesday 2:00 – 3:30.

Drill – Quehaceres y diversiones (yo) Fui al correo para enviar una carta Fue aburrido (tú) Fuiste al gimnasio para hacer ejercicio Fue difícil Ella fue al consultorio para ver al medico. Fue serio (nosotros) Fuimos al cine para ver una película Fue graciosa Mis amigos fueron al estadio para mirar the Jaguars Fue divertido

¿Qué tuviste que hacer? What did you have to do?

Tener + que + infinitive = had to (yo) tuve que = I had to (tú) tuviste que = you had to (él ) tuvo que= he had to (ella) tuvo que = she had to/he had to (Ud. tuvo que = you (formal) had to (nosotros/as) tuvimos que = we had to (ellos) tuvieron que = they had to (ellas) tuvieron que = they had to (feminine) (Uds.) tuvieron que = You (formal plural) had to

Did you notice a pattern? (yo) tuve que = I had to (yo) estuve que = I was (tú) tuviste que = you had to (tú) estuviste = you were (él) tuvo que = he had to (él) estuvo =he was (nosotros) tuvimos que = we had to (nosotros) estuvimos = we were (ellos) tuvieron que = they had to (ellos) estuvieron = they were

Una práctica con tener On the following slides, use correct form of verb tener + que + infinitive to complete the phrases.

(yo) _____ ____ ___ al centro a las diez de la noche. tuve que ir I had to go downtown at 10:00 pm.

You had to be at the post office on time. (tú) ________ ____ ______ al correo a tiempo. que tuviste estar

He had to go to the bank at 9:00 am. (Él) ______ ____ __ al banco a las nueve de la mañana. tuvo que ir

They had to go to gas station very early. tuvieron que ir Ellos ________ ____ ____ a la estación de servicio muy temprano.

We had to buy a ball in the sports store. (nosotros)_________ ____ ________ una pelota en la tienda deportivo. tuvimos que comprar

She had to buy shampoo in the pharmacy. Ella _____ ___ ________ champú en la farmacia. tuvo que comprar

My friends and I had to be in the neighborhood at 8:00 pm. Mis amigos y yo ________ ____ _______ en el barrio a las ocho de la noche. tuvimos que estar

My friends and I had to do a lot of errands in the neighborhood. Mis amigos y yo ________ ____ ______ muchos quehaceres en el barrio. tuvimos que hacer

My family had to be at the movie theatre on time. Mi familia _____ ____ ______ al cine a tiempo. tuvo que estar

My friend had to go to the stadium at 1:00 pm. Mi amigo _____ ____ ____ al estadio a la una de la tarde. tuvo que ir

You had to be at the doctors very early. (tú) _______ ____ ______ al consultorio muy temprano . tuviste que estar

They had to be in the library very late. Ellos _______ ____ ______ en la biblioteca muy tarde. tuvieron que estar

Homer had to go to the the gym at 3:00 pm. Homer ____ ____ ___ al gimnasio a las tres de la tarde. tuvo que ir

I had to go to church (la iglesia) on Sunday. (yo) _____ ___ ____ a la iglesia el domingo. tuvo que ir

Label the concept map. Write > 10 phrases that describe: ¿Qué hiciste en tu ciudad? ver el museo ↗ el centro el consultorio la biblioteca Mi ciudad el estadio el barrio el correo ↓ jugar en el parque

Ask your partner: ¿Que hiciste ayer? (What did you do yesterday?) (yo) fui al ______ para _____. (I went to the ______ in order to ______ . 2) ¿Dónde estuviste a las _________ ? (Where were you at _______? (yo) estuve al ________. (I was at the ______) 3) ¿Qué tuviste que hacer ayer? (What did you have to do yesterday? ) (yo) Tuve que _____ ayer. ( I had to ___________ yesterday.

Begin estar/tener worksheet

Calendario – 29 de abril o 2 de mayo Self assess for this class: Can you answer this question? ¿Qué tuviste que hacer ayer? Yes Somewhat Not yet What did you have to do yesterday?

Make up paragraph for 4/29 and 5/02 Write a paragraph about where you had to go yesterday and use errand vocabulary. Eg. (yo) tuve que ir a la tienda deportivo a las nueve de la mañana. (I had to go to the sports store at 9:00 am) Use transition words, primero, segundo, entonces, finalmente Write 2 copies of paragraph (8 sentences in length). List date of absence and date submitted no later than 2 weeks from date of absence. No credit given until student has read and answered questions in Spanish.