El establecimiento de nuevas poblaciones -Establecimiento de nuevas poblaciones silvestres o semi-silvestres -Incrementando el tamaño de poblaciones existentes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Diagnóstico climático del Golfo de California
Advertisements

Practica
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
You need to improve the way you write and think in Spanish - Time This is an interactive presentation. You need your work sheet, your pencil, and your.
How to tell time in Spanish
Sñta Ferreira El 3 de febrero LA HORA EN ESPAÑOL.
In English, the equivalent is “to like”
La hora. ¿Qué hora es? Son las ocho= Its 8 oclock Son las ocho= Its 8 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las cinco= It's 5 oclock Son las seis=Its.
Esperanza Renace Por PAM MUÑOZ RYAN.
QUESTION OF THE MONTH August, In the next two slides you will see the perinatal mortality figures during most of the XX Century, as presented by.
DESCRIBILICIOUS – LEVEL 3 The following presentation is designed to help you improve your understanding of descriptions in Spanish. Youll need to stay.
Telling Time Grammar Essential #8.
¿Puede existir vida en este arroyó? ¿Cómo sabe si este arroyó es salubable? Puede tomar pruebas para saber. Tres cosas que puede examinar son la temperatura,
Mexico Chances for Wind Power
Respuestas Los 101 Dálmatas Total= ___/60. 1.vivían 2.tuvo 3.llamó 4.anunció 5.exclamó 6.podía 7.era 8.bailaba 9.se abrió 10.estaba 11.estaba 12.tenía.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Parte A (10 pts.) You will hear statements describing the pictures. Write the letter that corresponds to the picture that is described. Ejemplo: 1. ______.
ALC 53 lunes el 14 de diciembre Use your own paper for this weeks ALC. You will turn them in on Friday.
Beginning Low ESL Teacher
ANDRE FRANCO. Malena aprende los números Malena is learning the numbers in Spanish with objects. Lets find out how much she knows.
Telling Time in Spanish Grammar Notes
Biología de la Conservación: Genética y Biología de Poblaciones Aplicada.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
Copyright © 2009 Vista Higher Learning. All rights reserved. 8.1–1 Para expresar el idea de lo que podría pasar, usamos el condicional.
In both English and Spanish, the verb to be (ser) and numbers are used to tell time. Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Indefinite words refer to people and things that are not specific, for example, someone.
¿Qué hora es? What time is it? (What hour is it?).
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
Puerto Rico Researched via: Student Name: Brianna Providence Date: 5/13/2010.
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
SABER Y CONOCER The verbs saber and conocer also have an irregular YO form. Both of these verbs mean to know. Saber is used to express knowledge of simple.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
Español 1 ¿Qué hora es?. Bell Dinger :Escriban los números en español…
Telling Time Unidad 2 Etapa 2. Telling time in Spanish : Its 2:00.--Son las dos. Its 3:00.--Son las tres. Its 4:00.--Son las cuatro. Its 5:00--Son las.
Español 1 El 15 de octubre de 2012 Entrada: Pronouns[en el libro importante] Answer the following questions in complete sentences in English: 1.What is.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
Capítulo 2 El Vocabulario Nuevo.
California Standards Test (CST). Every student in California takes a test to see if they have learned the necessary knowledge and skills for their grade.
The Passive What is it? Contrast the active… Pedro come las manzanas Juan pegó a la chica With the passive… Las manzanas fueron comidas por Pedro La.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Sra Spampinato.
¿Qué llevan y cómo son?.
La Hora.
In our postmodern times, to talk about abstractions has no sense anymore. The individualism of the late 20th century was the framework that allowed women.
Los Numeros 0 – 100 en espanol.
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
TOPIC: ¿Qué hora es?. Es la…. Son las … mediodía medianoche de la mañana de la tarde de la noche media cuarto en punto It is… noon midnight in the morning.
El 27 de noviembre de Tienes 5 minutos para escribir 5 líneas por lo menos en un papel sobre tus vacaciones del día de gracias.
TEMA 2.- INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS ÓPTICOS PROPIEDADES DE LA RADIACION ELECTROMAGNETICA Muchas de las propiedades de la radiación electromagnética.
¡Primero mira fijo a la bruja!
1 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt 10 pt 15 pt 20 pt 25 pt 5 pt El vocabularioMe.
0 1 ¿Qué hora es? By: Craig Tillmann Revised by: Malinda Seger Coppell High School Coppell, TX.
Telling time in Spanish: Explanation Practice exercise index McCarron.
La hora Telling time in Spanish. Asking what time it is The question is: “¿Qué hora es?” To answer, say: “Son las ____: ____” for everything except times.
¿Qué hora es? (What time is it?)
La Lección del Repaso Antes de entrar en la clase de Español IV, necesita saber esta información.
¿Qué hora es?.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Triathlon Swimming: Stroke Rate Analysis for Trainning Prescription Antonio Rivas.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Quantity How much? How many?
Social Networks and Parent Teacher Meetings: A Question that can´t Wait Molina, M.D., Rodríguez, J., Collado, J.A. y Pérez, E. University of Jaén (SPAIN)
AVENTURAS DE JACK 7 1. Yo soy peruano e ingles I am Peruvian English aventuras de Jack 72.
1 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts 100 pts 200 pts 300 pts 400 pts 500 pts.
Los Numeros.
First Grade Dual High Frequency Words
CORALS ARE DYING WHAT ARE CORALS AND WHAT IS HAPPENENING TO THEM ? WHY WE CHOSE TO TALK ABOUT THIS? We choose this topic because we do find the ocean a.
El establecimiento de nuevas poblaciones
PRESENTATION: URANUS PLANET Student: Zambrano Garcia Carmen Araceli. Mrs. Flores Saldaña Ma. De Lourdes. Bachelor’s degree: LAET V-A Subject: Basic English.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

El establecimiento de nuevas poblaciones -Establecimiento de nuevas poblaciones silvestres o semi-silvestres -Incrementando el tamaño de poblaciones existentes

Estos programas no serán efectivos si los factores que llevaron al declive de las poblaciones originales no se han eliminado o controlado it is the world's only flightless parrot, the heaviest parrot, nocturnal, herbivorous, visibly sexually dimorphic in body size, has a low basal metabolic rate, no male parental care, and is the only parrot to have a polygynous lek breeding system. It is also possibly one of the world's longest- living birds sexually dimorphic basal metabolic rate polygynouslek

Kakapo are critically endangered; only 91 living individuals are known,[4] all of which have been given names.[5] The ancestral Kakapo migrated to the islands of New Zealand in prehistory; in the absence of mammalian predators, it lost the ability to fly. Because of Polynesian and European colonisation and the introduction of predators such as cats, rats, and stoats, most of the Kakapo were wiped out. Conservation efforts began in the 1890s, but they were not very successful until the implementation of the Kakapo Recovery Plan in the 1980s. As of November 2005, surviving Kakapo are kept on four predator-free islands, Maud, Chalky (Te Kakahu), Codfish (Whenua Hou) and Anchor islands, where they are closely monitored.[3] Two large Fiordland islands, Resolution and Secretary, have been the subject of large-scale ecological restoration activities to prepare self-sustaining ecosystems with suitable habitat for the Kakapo.91 living individuals are known[4][5]mammaliancatsratsstoats MaudChalky (Te Kakahu)Codfish (Whenua Hou)Anchor[3] ResolutionSecretaryecological restorationecosystems

Codfish island or Whenua Hou is a small island (14 km²) located to the west of Stewart Island/Rakiura in southern New Zealand. It reaches a height of 249 m close to the south coast. It is a predator-free bird sanctuary and the focus of kakapo recovery efforts. The majority of the breeding population of critically endangered kakapo are currently located on this island. The island is also home to southern short- tailed bats, kākā, fernbirds, red and yellow- crowned parakeets, and a recently introduced population of yellowheads (mohua). Yellow-eyed and Fiordland penguins breed along the coastline.Stewart Island/RakiuraNew Zealandkakaposouthern short- tailed batskākāfernbirdsredyellow- crowned parakeetsyellowheadsYellow-eyedFiordland penguins The island is frequented by scientific researchers and Department of Conservation field workers along with public volunteers. The sole hut is located at in the northeast, with access by light aircraft or helicopter. The island is closed to visitors and unauthorised landing is prohibited.Department of Conservation The English name refers to the endemic blue cod or rawaru / pakirikiri, which is fished commercially in surrounding waters by trapping in baited pots. Whenua Hou means "new land" in Maori[1].blue cod Maori[1]

Kakapo recovery plan Kakapo Translocations 1974– 1992 [43] [43] Translocated toNumber of Kakapo Deaths < 6 months Survived as of November 1992 Maud Island (1974– 81) 9 (6, 3)3 (2, 1)4 (2, 2) Little Barrier Island (1982) 22 (13, 9)2 (1, 1)15–19 (10–12, 5–7) Codfish Island (1987–92) 30 (20, 10)020–30 (13–20, 7–10) Maud Island (1989– 91) 6 (4, 2)05 (3, 2) Mana Island (1992)2 (2)1 (1) Total65 (43, 22)6 (3, 3)41–55 (27–36, 14–19) Note: = males, = females.

A key part of the Recovery Plan is the supplementary feeding of females. Kakapo breed only once every two to five years, when a certain type of plant species, primarily Dacrydium cupressinum (rimu), produces protein-rich fruit and seeds. Observations of the relationship between intermittent breeding and the plant's mast year help biologists choose which suitable supplementary foods to increase Kakapo breeding frequency.[45] In 1989, six preferred foods (apples, sweet potatoes, almonds, brazil nuts, sunflower seeds and walnuts) were supplied ad libitum each night to 12 feeding stations. Males and females ate the supplied foods, and females nested on Little Barrier Island in the summers of 1989–91 for the first time since 1982, although nesting success was low.[46]Dacrydium cupressinum (rimu)mast year[45]apples sweet potatoesalmondsbrazil nutssunflower seedswalnutsad libitum[46] Supplementary feeding not only increases the Kakapo breeding frequency, but also affects the sex ratio of Kakapo offspring, as maternal conditions influence this ratio.[47] (See section "Reproduction" for more information on this topic.) This finding was subsequently used to increase the number of female chicks by deliberately manipulating maternal condition.[48] During the winter of 1981, only females below 1.5 kg weight were given supplementary feeding to avoid raising their body condition, and the sex ratio results in 1982 were close to parity, eliminating the male-biased sex ratios in the unrestricted feeding.sex ratio[47]section "Reproduction"[48]

Programa de Reintroducción -Liberación de individuos criados en cautiverio o capturados en vida silvestre en un lugar adecuado ecológicamente dentro de su área de distribución histórica y donde ya no se encuentra. Objetivo: crear una nueva población en su ambiente original. Ejemplo, lobos grises en Yellowstone. Programa de aumento poblacional -Liberar individuos en una población existente para incrementar su tamaño y pool genético. Ejemplo, programa headstart en tortugas marinas donde los animales se protegen en cautiverio para ayudarlos en su estadío más vulnerable Programa de Introducción -Mover organismos criados en cautiverio o atrapados en vida silvestres a nuevas áreas donde antes no ocurrían

Chief Joseph Pack Pack Composition: 13 Wolves ID #SexColorBornStatus 033FemaleBlackJan 96Alpha 034MaleGrayJan 96Alpha 113MaleGrayMar 97Adult 198FemaleGrayMar 99Adult 201FemaleBlackMar 99Adult 202MaleBlackMar 00Adult 203MaleBlackMar 00Adult BlackMar 00Adult BlackMar 00Adult GrayMar 00Adult GrayMar 00Adult GrayMar 00Adult GrayMar 00Adult

Consideraciones: -costos -dificultades -compromiso a largo plazo -altamente emocionales para el público -necesita el apoyo de la comunidad local -componente genético -pueden necesitarse técnicas de liberación suave con entrenamientos o suplementos de alimento, etc. -deben monitorearse actividades humanas que puedan impactar a los animales liberados -pueden tener valor educativo

Griffith et al. 1989, 198 programas de aves y mamíferos 1.El éxito fue mayor cuando las liberaciones se hiciern en hábitat óptimo (84%) que en hábitat pobre (38%). 2.El éxito fue myor en el núcleo del área de distribución (78%) más que en la periferia o fuera del área original (48%). 3.El éxito fue mayor con animales atrapados de vida silvestre (75%) que con animales criados en cuativerio (38%). 4.El éxito fue mayor para herbívoros (77%), que para carnívoros (48%). 5.La probabilidad de establecer una nueva población incrementó con el número de individuos liberados, hasta 100. Liberar más de 100 no cambió las probabilidades de éxito. Beck et al Liberación de animales en cautiverio 16 de 145 proyectos se consderaron exitosos (establecieron poblaciones de al menos 500 individuos)

Reintroducción de peces de vida corta en el oeste de USA: 26% de éxito. Programas de reintroducción de anfibios, reptiles e invertebrados, muy baja probabilidad de éxito, probablemente debido a las exigentes condiciones de microhábitat requeridas por las especies Algunas reintroducciones que al principio parecen exitosas después fracasan

Conductas sociales en los individuos liberados: en animales criados en cautiverio solos o en grupos no naturales, ello son tienen las habilidades para sobrevivir en un ambiente naturales, o las habilidades sociales para encontrar comida en forma cooperativa, sentir el peligro, encontrar pareja y sacar adelante a los polluelos

Lobo rojo. Alligator River National Park. N Carolina, 42 -> 100 desde 1987, parece exitoso, locales tienen dudas, hibridizan con coyotes

Tortuga lora (Lepidochelys kempii) Trataron de cuidar un año juveniles de huevos traídos de México en una playa de Isla del Padre en Texas, se liberaron 22,000 entre 1978 y 1988 y solamente 32 regresaron a anidar en la playa, (6 del programa headstart), poco éxito, se descontinuó el programa pues la mortandad ocurre con la pesca, no en la playa

Pediocactus knowltonii New Mexico 150 individuos cultivados fueron introducidos, y en 202 el 40% de estas plantas aún están vivas pero no se ha desarrollado una segunda generación