Jesse Rania ¿Qué tiene Kate? ¿Qué tiene Dean? ¿Qué tiene Juan?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los coloresLos colores 1.Read each question slide and look at the picture. 2.The fill-in-the-blank answer is at the bottom of the slide. Each number refers.
Advertisements

ALC 38 Martes el 23 de marzo. objetivo Talk about a families.
Gramática 2.2 Nouns Definite Articles el 2/3 de noviembre.
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
LOS QUEHACERES DE JORGE
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
DESCRIBIR QUÉ LLEVAN PUESTO LAS PERSONAS Ropa y colores Instructions: Each pair of students has one piece of paper. For each question that follows, discuss.
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
Los Adjetivos Possessivos
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
Question Formation Español Uno.
El show de la moda Spanish 1 Fashion Show.
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
blanco rojo verde azul.
Indefinite articles Indefinite articles agree with the noun they are describing in GENDER and NUMBER! Necesito un diccionario. Tengo unas mochilas. The.
Calentamiento Hoy es lunes, el 6 de febrero
Yo tengo… Utiles escolares.
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Realidades I CP 6A-2.
Hoy es el 2 de octubre..
Aprende los colores en español
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
El 28 de Agosto Objetivos:
Bienvenidos a La Clase de Señora McGowan
1A Speaking Practice Likes and dislikes.
Los Adjetivos.
Tapas Write the correct form of the adjective in parenthesis:
Tapas ¿Cuál es tu comida favorita?
Adjective Grammar Adjective Agreement.
Qué vs. Cuál.
LOS VERBOS TENER Y VENIR
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
HAGAN AHORA: ESCRIBE LAS FECHAS EN ESPAÑOL December 31 July 4
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Tener continued.
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Expressing Possession
Vocabulario La clase y colores.
Tapas Make sure of what Isabel’s friend is telling you
COMPLETAN EL PAQUETE ROSADA (COMPLETE THE PINK PACKET)
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
Agenda -Warm up: Tell me the times… -Note-taking: Adjectives (Cont
Comunidad Ideal: label the streets label building/locations name the city/location color Writing Activity: Write a paragraph describing your city/community.
Preguntas y Complimentos Directos
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.
Antes de empezar Answer the questions using the pictures.
¿Cómo Es? (and ser) Spanish 1.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish.
Write questions with the following verbs using indirect object pronouns. Then, turn to a partner and ask and answer the questions. Modelo: ¿A quién le.
Español 1. Semana 5 Hoy es miércoles, el 6 de febrero de 2019
Quasimodo: “Por lo demás, hermanos, todo lo que es verdadero, todo lo honesto, todo lo justo, todo lo puro, todo lo amable, todo lo que es de buen nombre;
Hola, ¿qué tal?.
Watch the video and work with a partner  Write down the 2 facts you considered the most interesting.  Share them with your partner. Were they the same?
Transcripción de la presentación:

Jesse Rania ¿Qué tiene Kate? ¿Qué tiene Dean? ¿Qué tiene Juan? ¿Qué tiene Marina? Marina Neil Heather Dean

Your screen: Partner’s screen: You have one set of pictures; your partner has another. You have to ask questions & figure out what each person is “holding.” Example: Your screen: Partner’s screen: You ask: ¿Qué tiene Kadee? Your partner replies, “Kadee tiene una flor rosada,” & you write down the answer. Your partner asks: ¿Qué tiene Shemar? You reply, “Shemar tiene unas uvas moradas,” & your partner writes down the answer. Always answer with the object & its color. Make sure the color agrees in number & gender with what it’s describing. Kadee Shemar ¿Qué tiene Kadee? ¿Qué tiene Shemar? Kadee Shemar

¿Qué tiene Heather? ¿Qué tiene Rania? ¿Qué tiene Neil? Juan Kate ¿Qué tiene Heather? ¿Qué tiene Rania? ¿Qué tiene Neil? ¿Qué tiene Jesse? Jesse Rania Dean Marina Heather