Te Presento, Yo Esp I Señorita Cope.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Advertisements

*** 3 MINUTES *** Objective: I can write and talk about my and others family members Vocab/Ideas: Family members (review) Possessive adjectives (review)
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
Este fin de semana… Martes el 22 de marzo This weekend…
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
La familia.
Hace + Time Expressions
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
¿Qué te gusta hacer?.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Tener. Regular Verb A regular verb will follow a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Bell Work Spanish 1 6th six weeks. List 7 things in Spanish and English that you would find on a table in a restaurant.
MI FAMILIA TE VOY A HABLAR DE MI FAMILIA Prior learning: members of the family vocabulary, how to say their names and how to describe them (physical appearance.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Calentamiento Hoy es jueves, el 17 de noviembre
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Try your best to fill in the blank with words that make sense.
Mis amigos y Los Adjetivos
Composición # 2.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Escribe una descripción para todos los miembros de la familia:
Lección 4: Los pasatiempos
Vocabulario 1.1 Esp. 2.
Writing portion of test 1B
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
¡Los Adjetivos!.
¿Qué te gusta hacer?.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Parte 2: Al fin Al fin de esta lección, vas a poder…
youtube.com/ watch?v=TxW ugQUw2us
Saying what someone likes
Vamonos Translate the following sentences: Ella canta en el coro.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Mi Árbol de Familia.
Year 8 End of Unit project
Interpersonal Speaking final Practice
Vocab check mofeta Leemos una Bio ESCRIBIMOS EDIT Fix your own writing
Tapas Fill in the blank with the correct form of the verb JUGAR:
Hoy es luness el treinta y uno de agosto de dos mil quince.
Understand how the verb IR (to go) is used to form the future tense.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
SP2 Presentational Writing Review Test
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
You will make a presentation about your family
Respuesta: Me gusta jugar videojuegos y nadar.
Mi Árbol de Familia.
Due Now: Write your name on board for presentations
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Tarea.
SABER – to know information
In Lección 2, you learned how to express preferences with gustar
Transcripción de la presentación:

Te Presento, Yo Esp I Señorita Cope

Me llamo Señorita Cope.

Soy baja y castaña. Tengo ojos verdes.

Soy atlética. A mí, me gusta jugar a los deportes Soy atlética. A mí, me gusta jugar a los deportes. A mí, me gusta correr todos los días.

Tengo un padre y una madre. Mi padre se llama Craig Tengo un padre y una madre. Mi padre se llama Craig. Él es trabajador (hard-working), simpático, y cómico. Mi madre se llama Pandora. Ella es amable, cariñosa, y simpática.

Tengo dos hermanas mayores. Mis hermanas se llaman Chelsea y Laura Tengo dos hermanas mayores. Mis hermanas se llaman Chelsea y Laura. También, tengo dos suegros. Mis hermanas y suegros son muy divertidos (fun) and cariñosos.

Mi novio se llama Cole. Él es muy cómico, amable, divertido, y cariñoso.

Tengo dos sobrinas (nieces) Tengo dos sobrinas (nieces). Una sobrina se llama Annika y es la hija de Chelsea y Tim. Ella tiene dos años. Ella es muy divertida y se ríe mucho. La otra se llama Madeline y es la hija de Laura y Dan. Ella es cómica y chiquita (cute).

Tengo un perro. Se llama Chido. Él es muy guapo.

Voy a Starbucks mucho. Bebo el café americano.

A mí, me gusta cantar. Canto todos los días A mí, me gusta cantar. Canto todos los días. Canto en la iglesia, canto en la ducha, canto con amigos, y canto en mi carro.

A mí, me gusta hornear. Horneo para muchas personas A mí, me gusta hornear. Horneo para muchas personas. También, me gusta comerlos. 

Yo quiero ir a Inglaterra, Italia, Irlanda, Haiti, Costa Rica y muchos otros lugares (many other places).

A mí, me gusta el verano. A mí, me gusta cuando hace calor A mí, me gusta el verano. A mí, me gusta cuando hace calor. Yo voy a la playa, tomo el sol, y juego al golf y tenis afuera.

Soy una mujer contenta y siempre feliz.  Me río todos los días.

Te Presento, Yo Now it is your turn! You will begin my creating an outline in English of at least 10 facts about yourself (your looks, personality, likes, dislikes, family, friends, etc.) that you will include in your presentation (in Spanish). You will work on creating this list with a friend in class! Next, you will create your presentation, similar to this one, using either PowerPoint or Prezi on the classroom latops. Please follow the rubric guidelines! Happy creating and communicating about yourself to the class! 