Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Advertisements

de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
El objetivo We are learning to define the verb “estar”. We are learning to conjugate the verb “estar” for all subjects. We are learning to create complete.
Para hacer ahora Identifiquen:
 Conjugating is changing the forms of a verb to indicate who is doing the action.  For example, the English verb to have is conjugated as I have, you.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Nosotros (comer) __________________ en Applebee*s durante.
Para hacer ahora Identifiquen: 1)13  2)22  3)7  4)11  5)20  6)5  7)16  8)29  9)30  10) 2 
Para hacer ahora 1) ¿De qué color es la bufanda? 2) ¿De qué color es la camiseta? 3) ¿De qué color son los pantalones cortos? 4) ¿De qué color son los.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Para hacer ahora 1) What is a verb? 2) What is an –ar verb? What is an –er verb? What is an –ir verb? 3) What is an infinitive? 4) How do you conjugate.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
Para hacer ahora Please complete the following in your notebook using complete sentences: – 1) Ella (estudiar) _______________ en la biblioteca. – 2) Nosotros.
Para hacer ahora Identifiquen:
Calentamiento Hoy es viernes, el 22 de febrero What are comparatives and superlatives? Give an example. – She is taller than her brother. (comparative)
Hacer Ahora Miercoles, el 27 de abril 1. Create a conjugation chart for the verb “caminar” in the PRETERITE (PAST) tense. 2. Create a conjugation chart.
Ser v. Estar. Ser vs. Estar Both mean “to be” Both are irregular in conjugation. These are the only similarities. In English, there is no difference between.
Week 25 Spanish II. Para Empezar 22 de febrero Write out the following numbers in Spanish: *We will be doing an activity with.
Por y para There are two ways to express “ for ” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions are used.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Para hacer ahora 1) What is a verb?
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
Pase (palabra masculina)
Para hacer ahora 1) How would you ask to go to the following places in Spanish? 2) How do you say that you have something in Spanish? 3) How do you.
Unidad 8 – Lección 1 Objetivos de lección 1:
Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?
5 al día What must articles do with the noun? Translate:
Mis amigos y yo Adjetivos Estar Ir.
Hoy es jueves el 8 de diciembre
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es el 1 de Octubre..
Hoy es el 23 de septiembre..
Los adjetivos demonstrativos
Composición # 2.
Estar/Ser To be or not to be.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
Completa la hoja rosada sobre SER y ESTAR
Para hacer ahora Write as many numbers as you can in Spanish up to the number 30. Do not worry if you do not know many. I want to see what you know about.
Para hacer ahora Identifiquen:
Para hacer ahora 1) Yo (ir) ______________ a la casa de mi amiga.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
LOS VERBOS TENER Y VENIR
Repaso/ Práctica : PREGUNTAS
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Para hacer ahora Traduzcan: 1) Ellas son muy ambiciosas.
Hoy es el 10 de septiembre..
Para hacer ahora Make a list of the following in your notebook:
Por y para There are two ways to express “for” in Spanish:
Hoy es martes el 6 de diciembre
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Para hacer ahora Identifiquen:
Immediate future in Spanish
El objetivo We are learning to define the verb “estar”.
Estar- to be.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Por y para You’ve probably noticed that there are two ways to express “for” in Spanish: Por Para In this slide show, we’ll look at how these two prepositions.
Hoy es lunes el veintidos de octubre
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
ENTRADA Hoy es el miércoles trece de febrero.
El verbo ser TO BE OR NOT TO BE?.
Hoy es miércoles, cuatro de septiembre
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Para hacer ahora Yesterday in class, we learned about the verbs “ser” and “estar”. Pretend that a classmate is still really confused about the difference between the two verbs. Write a short explanation of how you would describe the difference between these two verbs to your classmate.

Más práctica You each will receive two cups: one green, one red. The teacher will give an example scenario. You must raise the green cup if you believe you would use the verb “ser” in this scenario or the red cup if you believe you would use the verb “estar” in this scenario.

Hoy es el 13 de septiembre.

La cita del día

El objetivo All learners will demonstrate the ability to explain the difference between the use of the verbs “ser” and “estar”.

Mi vida Soy Wendy Holland. Soy una profesora de español en la escuela secundaria. Soy alta y morena con ojos azules. En este momento estoy en la clase de español II. Estoy alegre porque hoy es mi cumpleaños.

La vida de mi perro Mi perro se llama Murphy. Él es muy grande y perezoso. Él es viejo. Él está en mi casa durante el día. Durante el fin de semana, Murphy y yo estamos en el parque. Murphy es un perro increíble.

Las vidas de mis estudiantes Mis estudiantes están en la clase de español II. Ellos son de Belleville. Ellos son muy inteligentes. Mis estudiantes están tristes porque tienen mucha tarea en la clase de español.

Más practica As a pair, you will receive a worksheet with three paragraphs. As a pair, please read the paragraphs together. Next, please circle all uses of the verb “ser” and underline all uses of the verb “estar”. Lastly, please provide a reason as to why the verb is used in each scenario.